ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افشای ابعاد تازه از فساد مالی در شهرداری و شورای شهر تهران

پرونده فساد شهرداری و شورای شهر تهران تنها به واگذاری املاک با یک چهارم قیمت واقعی محدود نمی‌شود. پرداخت وام با سود کم و تعاونی مسکن برای اعضاء بخش دیگری از این پرونده است.

فساد اقتصادی در شهرداری تهران به واگذاری املاک محدود نمی‌شود. دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و یک نماینده مجلس از ورود نهادهای نظارتی به این پرونده خبر دادند.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران به واگذاری املاک به مدیران شهرداری و برخی از اعضای شورای شهر با یک چهارم قیمت متهم است.

واگذاری املاک با یک چهارم قیمت به مدیران ارشد شهرداری و برخی از اعضای شورای شهر تهران به محل نزاع حامیان دولت و اصول‌گرایان تبدیل شده است.

شامگاه چهارشنبه ۱۰ شهریور رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که املاک واگذار شده از سوی شهردار به مدیران و برخی از اعضای شورای شهر «۲۵ درصد ارزش واقعی، قیمت‌گذاری شده است».

به گفته او علاوه بر تخفیف ۵۰ درصدی شهرداری،« کارشناس رسمی دادگستری هم قیمت منطقه را لحاظ نکرده است و تا ۵۰ درصد زیر قیمت منطقه قیمت‌گذاری کرده است».

حافظی همچنین از دریافت تنها ۲۵ درصد قیمت املاک به صورت نقدی خبر داد و گفت: «این اتفاق افتاده و کسی نمی‌تواند منکر آن شود».

این عضو شورای شهر تهران تسهیلات بانکی با سود اندک را یکی دیگر از تخلفات شهرداری عنوان کرد. به گفته او «این تسهیلات سنگین و تا ۴۰۰ میلیون تومان بوده و سودهای آن ناچیز و شبه قرض‌الحسنه است».

حافظی از دریافت این وام از سوی برخی از اعضای شورای شهر خبر داد و گفت: «متاسفانه برخی از اعضای شورا هم در این دام افتادند».

او تشکیل تعاونی مسکن و سوء استفاده اعضا از این تعاونی را یکی دیگر از تخلفات صورت گرفته در شورای شهر تهران دانست و افزود: «یک نفر از اعضا را پیدا کنید که مسکن نداشته باشد؛ دوستان گفتند برای فرزندانمان است.»

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران «اختیارات فرhوان شهردار» را زمینه‌ساز  تخلف دانست و گفت که طرح کاهش اختیارات شهرداری «با لابی‌های سنگینی که توسط شهرداری انجام شد، از فوریت خارج و به صورت عادی در دستور کار قرار گرفت».

به گفته حافظی ۱۱ عضو از ۲۲ عضو شورا که این طرح را امضاء کرده بودند، امضاء خود را پس گرفتند. او از مجلس شورای اسلامی خواست که با «طرح تحقیق و تفحص به تخلفات و فساد اقتصادی در شهرداری ورود کند».

ورود مجلس و ستاد مبارزه با فساد به پرونده

در همین رابطه محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح تحقیق‌وتفحص از شهرداری تهران در مجلس خبر داد.

او  به خبرگزاری "خانه ملت" گفت که «تعداد زیادی از نمایندگان مجلس با توجه به گزارش‌ها و اخبار متعدد درخصوص وجود تخلفات مالی در عملکرد شهرداری به این نتیجه رسیدند که طرح تحقیق‌وتفحص از عملکرد شهرداری تهران را تقدیم مجلس کنند».

کاظم پالیزدار دبیر ستاد مبارزه با فساد اقتصادی نیز به ایلنا گفت که این ستاد «در حال بررسی این مسئله است.»

او اعلام نظر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در باره پرونده شهرداری تهران را نیازمند زمان دانست و افزود: «باید استعلام‌های لازم را از دستگاه‌های نظارتی و نهادهای فراقوه‌ای دریافت کنیم».

پرونده در برابر پرونده

در حالیکه سخنگوی قوه قضائیه نیز یکشنبه ۷ شهریور گزارش سازمان بازرسی در باره پرونده فساد در شهرداری تهران را تائید کرده بود، حامیان و رسانه‌های نزدیک به شهردار تهران این پرونده را «جوسازی رقبا» در آستانه انتخابات شورای شهر می‌دانند.

مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر تهران افشاء کنندگان این گزارش را به ارتباط با برخی از سایت‌ها و شبکه‌ها متهم کرد و به خبرگزاری فارس گفت: «شبكه‌ها و سايت‌های كه خبر ليست‌های نجومی را منتشر كرده‌اند توسط برخی اعضاي شورای شهر شارژ مالی شدند.»

خبرگزاری مهر نیز با انتشار گزارشی، پرونده املاک نجومی را «ابزار» حامیان دولت برای «پنهان کردن کم‌کاری دولت در پرونده حقوق‌های نجومی» دانست.

این گزارش رسانه‌های حامی دولت را به «تلاش هماهنگ» برای «خروج دولت از فضای پاسخگویی و به فراموشی سپرده شدن ماجرای فیش های نجومی در اذهان و افکار عمومی جامعه» متهم کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایر

    خخخخخخخ چه زود چفیه انداختی دیگه چفیه فایده نداره دزد دزده دیگه

  • میرضا رضا

    چه بُعدی از فساد بزرگتر از آن شال روی گردن خامنه ای و همچنین بر گردن دروغبافان و فسادبافان درگاهش چون قالیباف و امثالهم که از برای نمایش و فریب این و آن مانند افساری بر گردن حمار (خر) آویزان است؟!؟

  • حسن

    به این مردک که متاسفانه تحصیلکرده است خوب نگاه کنید نماد نفرت درچهره اش هویداست این دزدان هزار چهره که هر کدامشان یک دنبالچه حکومتی دارند چنان اندوختند که چهل پشتشان آسوده خاطر زندگی میکنند...اینان ایرانی نیستند ولی متاسفانه فارسی حرف میزنند..آن چپییه دورگردنش که نماد ایرانی را ازاو گرفته گواه صادق است بر بی هویتی او........لشکر مغول با ایران اینسان نکرد که شما دزدان تطهیر شده میکنید.....بخورید...بدزدید....بذل وبخشش کنید ولی سرانجام از حلقومتان بیرون خواهیم کشاند

  • محمد شوری

    مبارزه بافساد؛نمایشی کمدی درام مبارزه بافساددرجمهوری اسلامی بیشترشبیه یک نمایش کمدی درام است که هم باید برآن گریست وهم خندید!! ریشه ی فساد را باید دردستگاه قضا جستجوکرد.چون عدالت اگرنباشدویاناقص ویا درشکل استحاله وطنز آن باشد،مثل این می شود که یک دزد بخواهددزد دیگررا محاکمه کند. فرض کنیدیک دزد،دزددیگررامحاکمه کند،این نه ازبرای تحقق عدالت است،بلکه ازبرای این است که درتقسیم اموال دزدی دعوایی رخ داده ووجوداین دزد،دلیل عدم آن دزد می شود. یکی همین قضیه ی افشا شدن فسادناشی از فیش های حقوق است؛ویکی دیگرش همین مبارزه بادانه درشت ها؟!!!!!! آن یکی رانمی توانند کِش بدهند،این یکی راچطور؟کش بدهند یانه؟!! این سوراخ که گرفته شود،سوراخ دیگری بازمی شود؟! چرا؟! پارگی بیش ازحداست؛ترمیم ووصله پینه هم بکارنمی آید،زیرافسادسیستماتیک است! اینجا: https://www.tribunezamaneh.com/archives/101769

  • شاهد

    این نظام با ایلغار شروع شد . حمله شبانه به خانه مردم و غارت که با قهقهه " خلق قهرمان" و هورای "روشنفکران پیشرو" همراه بود . خلخالی قاضی " انقلابی " زمانی که از منصب کنار گذاشته شد نوشت از "اموال افرادی که بنا به حکم دادگاه اسلامی به درک واصل شده اند " یکصد و اندی میلیون تومان نزد من است . این یکصد و اندی میلیون شبانه از خانه محکومان اعدام غارت شده بود و بدون صورت جلسه در اختیار خلخالی بوده است قاضی القضات نظام خون و جنایت توتالیتر اسلامی حتی زحمت انرا نداده بود که انرا به خزانه حکومت جدید مسترد کند . اکنون نیز قالیباف سردار سپاهی که به مقام شهرداری تهران رسیده است مدعی است این اموال را بنا به اختیار تقسیم کرده است .مگر اما مشان نگفت " ولایت فقیه از امور عقلایی جعلی است . جعل یعنی قرار دادن قیم برای ملت . قیم ملت با قیم صغیر از لحاظ و ظیفه و موقعیت هیچ تفاوتی نمی کند . والسلام . ایت الله خمینی کتاب حکومت اسلامی . قالیباف از سنخ همان کارگزانی است که قیم ملت -ولی فقیه - برای سرپرستی صغار -ملت ایران -بر گماشته است و بنا به احکام اسلامی در باره صغارت با اموال صغیر می تواند هر معامله ای انجام دهد !

  • مهران

    جالب اینجاست تمامی این سارقان و دزدان بیت المال از جمله این خوش تیپ خان در زمره چفیه به دوشان و نزدیکان آن رهبر بی آبرو و سارق اعظم هستند!!

  • اردشیر صابرمعاش

    تاسف بار است بعضی برای یک وجب خاک خدا درحالی آبادها روزگارسپری کنند وعده ای از رانت های آنچنانی برخوردارباشند اسم این عمل راچه میتوان گذاشت؟

  • الهه

    از همان زمان بو حود امدن خمهوری اسلامی کارش را با مصادره و اعدام شروع کرد . بنظر نمیاد کسی بتواند در این جنایت افتصادی کمک کند اگر هم افشاگری میشود دلایل رقابت در دستبرد است .