ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر کشور: ۲۸ درخواست برگزاری کنسرت را تائید نکردیم

وزیر کشور از امنیت مناطق مرزی، لغو کنسرت‌های موسیقی و انتخابات ریاست جمهوری سال آینده حرف زد و در دفاع از لغو کنسرت‌ها در مشهد به جایگاه ویژه و حرمت این شهر اشاره کرد.

وزیر کشور جمهوری اسلامی می‌گوید که این وزارت‌خانه از سخنرانی و مراسمی که شائبه تبلیغات انتخاباتی دارد، جلوگیری خواهد کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در باره مسئله لغو کنسرت‌ها، سخنرانی‌ و مراسم انتخاباتی و امنیت مرزهای ایران اظهار نظر کرده است.

او بدون نام بردن از محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران که در ماه‌های گذشته سفرهای استانی و تبلیغاتی خود را به منظور شرکت در انتخابات سال آینده افزایش داده، گفته است که در باره فعالیت‌های انتخاباتی پیش از موعود قانون وجود دارد.

وزیر کشور سخنرانی و برگزاری تجمعات انتخاباتی پیش از زمان تبلیغات را نیازمند «مجوز قانونی» دانست و افزود: «اگر کسی بدون مجوز اقدام به این تحرکات کرده خلاف کرده است».

رحمانی فضلی «تامین امنیت» را مهم‌ترین دستاورد دولت و وزارت کشور دولت یازدهم دانست و مدعی شد که «ما در کشور دیگر برهم خوردن سخنرانی نمی‌بینیم».

او در ادامه ممنوعیت سخنرانی برخی از افراد را به صورت تلویحی تائید کرد و گفت: «سانسور سخنرانی داشته‌ایم». رحمانی فضلی وزارت کشور را مسئول «سانسور سخنرانی‌ها» ندانست.

وزارت کشور با ۲۸ درخواست برگزاری کنسرت موافقت نکرد

وزیر کشور در بخش دیگری از این گفت‌وگو از لغو کنسرت موسیقی در مشهد دفاع کرد و گفت که «مشهد جایگاه ویژه‌ای است که باید حرمت آن نگه داشته شود».

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران مرداد امسال پس از آنکه امام جمعه مشهد با برگزاری کنسرت موسیقی در این شهر مخالفت کرد، گفت که این وزارت‌خانه از برگزاری کنسرت در مشهد صرف‌نظر کرده است.

رحمانی فضلی با اعلام اینکه وزارت کشور در چهار ماه نخست امسال از ۳۱۴ درخواست با ۲۸ مورد برگزاری کنسرت موافقت نکرده، افزود: «تعدادی کنسرت نیز به وسیله وزارت ارشاد، نیروی انتظامی و وزارت کشور لغو شده است».

او گفت: «در جامعه به نحوی تصور می‌شود که هر درخواستی برای کنسرت باید پذیرفته شود اما در عمل به این صورت نیست». رحمانی فضلی بدون اینکه توضیح بیشتری در باره کنسرت‌هایی که لغو مجوز شده‌اند، بدهد، ادامه داد: «تنها ۳ مورد به دستور بزرگان شهرها لغو شده» است.

وزیر کشور در حالیکه لغو کنسرت در مشهد را برنامه وزارت‌خانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشوردانست، از دخالت «برخی از فقها و بزرگان» در لغو کنسرت‌ها انتقاد کرد. او بدون نام بردن از فردی، گفت که «دخالت افراد دیگر خارج از قاعده کار را برهم می‌زند».

بیشتر بخوانید

بودجه «مناطق مرزی» تامین نشد

رحمانی فضلی «چالش درمناطق مرزهای» ایران را «جدی» توصیف کرد و افزود: «با وجود اقدامات انجام شده، همچنان دچار اشکال هستیم».

او عدم تامین بودجه مصوب برای «تامین امنیت مرزها» را عامل عدم اجرای کامل برنامه‌های دولت عنوان کرد و گفت که «به دلیل افت درآمدهای دولت هنوز این رقم محقق نشده است».

مناطق مرزی ایران به ویژه استان‌های سیستان و بلوچستان و کردستان در یک سال گذشته شاهد درگیری‌های متعددی میان نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی و مخالفان بوده است.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران گفت که  اعتبار وعده داده شده  دولت برای سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان تامین نشده است. حسن روحانی رئیس جمهوری ایران سال ۹۲ در سفر به سیستان و بلوچستان وعده کرده بود که دولت با سرمایه‌گذاری در این استان، زمینه توسعه آن را فراهم کند.

در همین راستا هیات دولت دو سال قبل مجوز برداشت ۲.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را به منظور «مهار آب‌های مرزی» شرق کشور را صادر کرد. محمد‌باقر نوبخت سخنگوی دولت پائیز سال گذشته گفت که این اعتبار برای «بسته سیاست‌های خروج از رکود تورمی» به بازار تزریق شده است.

همچنین چندی پیش معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ایران از واگذاری توسعه مناطق مرزی به سپاه پاسداران خبر داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Taymaz

    یعنی مردم این شهر صرفا بخاطر مرگ یکی از امامان شیعه در آنجا باید بادالدهر از خنده و شادی محروم شوند و این موقعیتی که می فرمایند آیا دلیل براین نیست که داوطلبان رشته هنر و موسیقی بخاطر ناسازگاری آخوندها با هنر و موسیقی، چنانچه می خواهند فردایی داشته باشند باید از علایق تحصیلی خود دل بکنند و و.ارد حوزه های تربیت آخوند شوند. از نظر من که فرقی بین داعش و جمهوری اسلامی ایران ( دائی یا همان دولت اسلامی ایران) وجود ندارد جز اینکه محدودیتها در ایران بیش از دولت اسلامی عراق و شام است و رهبرانش عوامفریبتر.

  • حمید

    ر ادامه اضافه کرد: آقای پورمحمدی از یکسو صحبت از تنظیم لایحه حقوق شهروندی می نمایند و آن را افتخار دولت روحانی می دانند و از سویی دیگر اعدام ها را افتخار آمیز توصیف می کنند. چگونه می توان از یکسو قائل به حقوق شهروندی بود و لایحه آن را تنظیم نمود و از سویی دیگر از اعدام بدون محاکمه نزدیک به ۳ هزار نفر دفاع نموده و حتی به آن افتخار کرد؟! کوسه و ریش پهن یا کچل و زلفعلی

  • Farid

    نامه ای که هیچ روزنامه مستقلی حاضر به انتشار آن نشد انتقاد زیباکلام از سکوت اصلاح طلبان در مورد اعدام ها دکتر صادق زیباکلام سکوت اصلاح طلبان را در مورد اعدام های سال 67 غیر قابل قبول خواند. استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران اظهار داشت: غیر از آقایان علی مطهری و سید مصطفی تاج زاده، هیچ یک از چهره های اصلاح طلب در خصوص فایل صوتی آیت الله منتظری حاضر نشدند موضع گیری کنند. وی در ادامه تصریح کرد: این انتقاد بالاخص متوجه نمایندگان فراکسیون امید می باشد. زیباکلام ادامه داد: اصلاح طلبی فقط ایراد سخنرانی شیک و ابراز بیانات قشنگ نیست. نمی توان اصلاح طلبی را خلاصه کرد در این که فقط بیاییم و صحبت از حقوق شهروندی نماییم. البته قبول دارم که موضوع اعدام های سال 67 بسیار حساس است، اما درست نیست که اصلاح طلبان با سکوت از کنار آن بگذرند. استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در این راستا گفت: من بعد از آنکه هاشمی رفسنجانی موضع گیری در تأیید اعدام ها نمودند، یک نامه سرگشاده گلایه آمیز به محضرشان نوشتم و عنوان کردم موضع گیری ایشان درقبال اعدام ها مغایرت کاملی پیدا می کند با رویه اعتدال و میانه روی که جامعه ایشان را بر این روال شناخته است. زیباکلام خاطرنشان کرد: متأسفانه هیچ یک از روزنامه های مستقل حاضر به نشر این نامه نشدند. او درعین حال پاسخ آقای پورمحمدی در خصوص سؤال آقای علی مطهری در خصوص ارائه توضیح در مورد اعدام ها را تأسف آور خواند. در ادامه اضافه کرد: آقای پورمحمدی از یکسو صحبت از تنظیم لایحه حقوق شهروندی می نمایند و آن را افتخار دولت روحانی می دانند و از سویی دیگر اعدام ها را افتخار آمیز توصیف می کنند. چگونه می توان از یکسو قائل به حقوق شهروندی بود و لایحه آن را تنظیم نمود و از سویی دیگر از اعدام بدون محاکمه نزدیک به 3 هزار نفر دفاع نموده و حتی به آن افتخار کرد؟!