ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس ستاد کل: مذاکره با دشمن را نمی‌پذیریم

دشمن، جنگ، جهاد، براندازی، اشراف اطلاعاتی و رسالت امنیتی، کلیدواژه‌های سخنان سه مقام ارشد نظامی در مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه بوده‌اند. سخنانی با چاشنی تهدید و قدرت‌نمایی.

دشمن، جنگ، جهاد، نفوذ، براندازی، اشراف اطلاعاتی و رسالت امنیتی کلیدواژه‌های سخنانی هستند که سه مقام ارشد نظامی در مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه بر زبان ‌آورده‌اند. سخنانی با چاشنی تهدید و قدرت‌نمایی.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران می‌گوید سپاه در مقابل دشمن تردید نمی‌کند، دچار سکون و سکوت نمی‌شود، دشمن را قابل اعتماد نمی‌داند، مذاکره با دشمن را نمی‌پذیرد، هشیار است و فریب نمی‌خورد: «در برابر واگذاری انقلاب سکوت نمی‌کنیم.»

محمد حسین باقری روز شنبه ۲۷ شهریور، در بیست و دومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه عنوان کرد که آمریکا بزرگ‌ترین دشمن انقلاب است و عربستان دست نشانده منطقه‌ای قدرت‌هاست.

او گفت نظام اسلامی دارای اقتداری است که پس از پیروزی‌های گسترده در عراق و سوریه حاصل شده و این اقتدار جلوی دشمن در تهاجم مستقیم  و کلاسیک به ایران را گرفته است: «دشمن اکنون در قالب جنگ نرم و عملیات تأثیر محدود تلاش دارد بدون خونریزی ایران اسلامی را شکست دهد.»

باقری اعلام کرد که یکی از رسالت‌های اصلی سپاه‌ "دشمن‌شناسی" و پیشگیری از عملیاتی شدن جنگ نرم است: « دشمن ما استکبار جهانی به رهبری آمریکا، انگلیس خبیث و اذناب آنها به رهبری عربستان است... دشمن ممکن است در میز مذاکره دست دوستی به سوی ما دراز کند اما دشمنی دشمنان ادامه پیدا خواهد کرد. در این راه و برای مقابله با دشمنان اشراف اطلاعاتی، پیگیری اقدامات و سیاست‌های دشمنان ضروری است.»

محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در کنار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران

سخنران نخست این مجمع، حسین سلامی‌، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود که گفت: «دشمنان دنبال تغییر سبک زندگی، تغییر روحیه جهادی اسلامی و انقلابی ما هستند و این رویکرد ما را مجبور به پیروزی می‌کند و ما مجبوریم که استخوان‌های دشمنان را بشکنیم.»

او پیش‌تر در مجمع عالی بسیج در مشهد گفته بود: «ما گردن دشمنان را به آسمان پرت کرده و انگشتان آنها را قطع می‌کنیم.»

سردار سلامی ادامه داد که دشمن در صدد تغییر هویت جوانان کشور است: «و این یک جنگ واقعی است، جنگی دارای برنامه ، راهبرد و فرماندهی است... دشمنان در نفوذ خود تلاش می‌کنند عقلانیت معنوی و انقلابی را به عقلانیت محاسباتی و مادی تبدیل کنند تا جریان سازش در کشورمان برقرار شود.»

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه به تشدید خطر اثرگذاری دشمن اشاره کرد و رسالت پاسداران را تبیین جهاد کبیر خواند. خامنه‌ای معنای جهاد کبیر را ایستادگی و مقاومت و عدم تبعیت از دشمن در میدان‌های سیاست، اقتصاد و فرهنگ دانسته و تاکید کرده که امکان جنگ نظامی سنتی دیگر در ایران وجود ندارد. جعفری با تکرار این نکات افزود که سپاه در صدد احیای جدی امر به معروف و نهی از منکر نیز هست.

مباحث مطروحه در مجمع سراسری فرماندهان سپاه، در هماهنگی با مواضع رهبر جمهوری اسلامی بیان شده‌‌اند و شکافی در محافل داخلی نظام جمهوری اسلامی را برملا می‌کنند که از توافق هسته‌ای و سیاست تنش‌زدایی ناشی می‌شود. در حالی که چهره‌های سیاسی در دولت می‌کوشند برای بقای همین نظام، از زبان دیپلماتیک و مجرای مذاکره و تعامل استفاده کنند، نظامیان و سپاهیان زبان تهدید را هم در عرصه داخلی و هم خطاب به "دشمنان" به کار می‌برند و از موضع "صاحب‌خانه" حرف می‌زنند.

این شکاف با بحث عضویت ایران در کارگروه بین‌المللی مبارزه با تروریسم و پولشویی تشدید شده است؛ عضویتی که می‌تواند دست سپاه و قرارگاه‌های زیرمجموعه‌ آن را در مبادلات پنهان و غیرشفاف ببندد و میدان یارگیری ‌نزد حزب‌الله یا حماس را تنگ کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.