ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت یک روزنامه‌نگار در ایران

از ایران خبر می‌رسد که صدرا محقق، روزنامه‌نگار و دبیر سرویس اجتماعی روزنامه شرق صبح امروز (دوشنبه، ۲۹‌شهریور) بازداشت شده است.

از ایران خبر می‌رسد که صدرا محقق، روزنامه‌نگار و دبیر سرویس اجتماعی روزنامه شرق صبح امروز (دوشنبه، ۲۹‌شهریور) بازداشت شده است.

در خبری که خبرگزاری مهر در این‌باره منتشر کرده از فرد بازداشت شده به عنوان «ص-م» نام برده شده که «یکی از عوامل ارتباطی میان رسانه‌های ضد انقلاب» بوده و در یک عملیات اطلاعاتی از سوی یکی از نهادهای امنیتی دستگیر شده است. 

روزنامه‌نگاران و فعالان شبکه‌های اجتماعی فرد بازداشت شده را صدرا محقق معرفی کرده‌اند.

بر اساس این خبر نهاد بازداشت کننده صدرا محقق مشخص نیست اما در تصویری که «مهر» همراه با این خبر منتشر کرده، کلید‌واژه «نفوذ» همراه با طرحی گرافیکی از رد‌پاهای انسان و حیوان به چشم می‌خورد  که در یکی از آن‌ها نقشی از پرچم آمریکا به چشم می‌خورد.

پروژه نفوذ را سازمان اطلاعات سپاه پاسداران یازدهم آبان ماه سال گذشته با بازداشت عیسی سحرخیز، آفرین چیت‌ساز، احسان مازندرانی، سامان صفرزایی و داود اسدی کلید زد:

این افراد (به غیر از عیسی سحرخیز) در دادگاه بدوی با احکام حبس از پنج تا ۱۰ سال روبه‌رو شدند که این حکم‌ها در دادگاه تجدیدنظر کاهش یافتند، اما متهمان این پرونده تهدید کرده‌اند در صورت محروم ماندن از حقوق قانونی خود، از هفته اول مهر ماه اعتصاب غذا خواهند کرد.

خبرگزاری مهر در خبر مربوط به بازداشت صدرا محقق همچنین مدعی شده است که این روزنامه‌نگار «اقدام به تهیه گزارش‌هایی از اوضاع داخلی کشور برای رسانه‌های ضد انقلاب می‌کرده است.»

او در این خبر به عنوان دبیر اجتماعی یکی از روزنامه‌های کشور معرفی شده است.

صدرا محقق یک بار هم در مرداد ماه ۱۳۹۲ همراه ۱۲ تن از اهالی دهدشت و سایر شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد و یک روزنامه‌نگار دیگر در مقابل مجلس بازداشت شد که یک روز بعد آزاد شد. این عده در اعتراض به سخنان علی‌محمد بزرگواری، نماینده کهگیلویه در مقابل مجلس تجمع کرده بودند. او خطاب به وزیران پیشنهادی حسن روحانی، رییس جمهوری ایران گفته بود که اگر به منطقه او «نگاه ویژه نداشته باشند با چماق لری» با آن‌ها برخورد خواهد کرد.‬

او بهمن‌ ماه ۱۳۹۱ و در جریان دستگیری جمعی از روزنامه‌نگاران از جمله احسان مازندرانی، اکبر منتجبی، جواد دلیری، ساسان آقایی و صبا آذرپیک در تهران در شرف بازداشت بود، اما هنگام مراجعه ماموران در محل حضور نداشت و بعد هم بازداشت نشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابک هرمزان

    چه بگویم که ناگفتنم به.