ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عیسی سحرخیز در دادگاه تجدید‌نظر به ۲۱ ماه زندان محکوم شد

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران عیسی سحرخیز را به ۲۱ ماه زندان محکوم کرده است. او در دادگاه بدوی به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به ترتیب به دو و یک سال حبس محکوم شده بود.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی را به ۲۱ ماه زندان محکوم کرده است. آقای سحر‌خیز در دادگاه بدوی به دو سال حبس بابت توهین به رهبری و یک سال حبس  به اتهام تبلیغ علیه نظام محکوم شده بود: سه سال حبس برای عیسی سحرخیز

سایت زیتون با اعلام این خبر از قول یک منبع آگاه گزارش کرده است که قاضی محمد مقیسه،‌ رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، روز شنبه ۲۷ شهریور و پس از مراجعه یکی از وکیلان آقای سحرخیز به دادگاه،‌ حکم ۲۱ ماه حبس را به او ابلاغ کرده است.

این منبع آگاه گفته است که قاضی پرونده پیش‌تر در دیدار با صالح نیکبخت و محمود علیزاده طباطبایی، به آن‌ها وعده داد بود که اگر روند تجدیدنظرخواهی را پیگیری نکنند، حکم بدوی به ۱۸ ماه حبس کاهش خواهد یافت.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران بخشی از خاطرات زندان عیسی سحرخیز را که در آن به مکانی با نام «کازینو سیدعلی» در زندان رجایی‌شهر اشاره شده است، مصداق توهین به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دانسته است.

نهادهای و سازمان‌های مختلف از جمله سازمان گزارش‌گران بدون مرز حکم صادر شده در دادگاه بدوی برای عیسی سحرخیز را محکوم کرده بودند: گزارش‌گران بدون مرز حکم سه سال حبس برای عیسی سحر‌خیز را محکوم کرد

این زندانی سیاسی در دادگاه دیگری به اتهام توهین به رییس قوه قضاییه محاکمه خواهد شد که از این دادگاه به عنوان اولین دادگاه جرایم سیاسی یاد می‌شود.

نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ۱۱ آبان‌ ماه سال گذشته عیسی سحرخیز را در جریان پروژه‌ای با عنوان پروژه نفوذ، همراه با آفرین چیت‌ساز، احسان مازندرانی، سامان صفرزایی و داود اسدی بازداشت کردند. این افراد (به غیر از عیسی سحرخیز) در دادگاه بدوی با احکام حبس از پنج تا ۱۰ سال روبه‌رو شدند که این حکم‌ها در دادگاه تجدیدنظر کاهش یافتند، اما متهمان این پرونده تهدید کرده‌اند در صورت محروم ماندن از حقوق قانونی خود، از هفته اول مهر ماه اعتصاب غذا خواهند کرد.

احسان مازندرانی و عیسی سحرخیز پیش از این هم دست به اعتصاب غذا زده‌اند. سحر‌خیز در دوران زندان دو بار اعتصاب غذای تر (۴۹ و ۲۶ روز) و یک بار اعتصاب غذای خشک (پنج روز) داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.