ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازجویی چند باره از احمد منتظری به دلیل انتشار فایل صوتی پدرش

جلسه روز چهارشنبه ٢٨ مهر ماه دادگاه ویژه روحانیت برای رسیدگی به اتهام‌های احمد منتظری باز هم به صورت غیر علنی و بدون حضور وكيل مدافع و هیات منصفه برگزار شده است.

احمد منتظری، فرزند حسینعلی منتظری، مرجع تقلید درگذشته شیعه بار دیگر در شعبه پنج دادگاه ویژه روحانیت قم به ریاست قاضی حسین رضایی بازجویی شد. دادگاه در جلسه دادرسی روز پانزدهم شهریور ماه برای او قرار کفالت صادر کرده بود که این قرار همچنان پابرجاست: صدور قرار کفالت برای احمد منتظری به اتهام اقدام علیه امنیت ملی

او که به دلیل انتشار فایل صوتی پدرش در مورد اعدام‌های سال ۶۷ تا به حال چندین بار بازجویی شده است، برای بار نهم در دادگاه حاضر شد و به دفاع از خود پرداخت.

جلسه امروز (چهارشنبه، ٢٨ مهر ماه) دادگاه ویژه روحانیت برای رسیدگی به اتهام‌های احمد منتظری باز هم به صورت غیر علنی و بدون حضور وكيل مدافع و هیات منصفه برگزار شده است.

بر اساس خبری که کانال تلگرام آیت‌الله العظمی منتظری منتشر کرده است، این جلسه از ساعت ٩ صبح آغاز شده و در ساعت یک بعدازظهر به پایان رسیده است. در این جلسه کیفرخواست صادر شده در شعبه چهار بازپرسی از سوی حجت‌الاسلام انصاری‌زاده، نماینده دادستان خوانده شده که در آن بر اساس مواد ٤٩٨ و ٥٠١ و ٥٠٥ قانون مجازات اسلامی، احمد منتظری به اقدام عليه امنيت ملی متهم شده و دادستان برای او تقاضای محکومیت کرده است.

پس از خوانده شدن کیفرخواست، احمد منتظری به دفاع از خود پرداخته و ضمن رد کردن اتهام‌ها، لایحه تنظیمی برای دفاع از خود را ارائه کرده است.

مسئولان دادگاه از احمد منتظری خواسته‌اند تا محتویات جلسه‌های بازجویی را تا پیش از رای دادگاه منتشر نکند و به همین دلیل هم جزییات بیش‌تری درباره چگونگی و روند انجام بازجویی‌ها ارائه نشده است.

محور بازجویی‌ها از احمد منتظری اما علت انتشار فایل صوتی صحبت‌های آیت‌الله منتظری و چرایی انتخاب این زمان برای انتشار این فایل بوده است.

فایل صوتی منتشر شده از صحبت‌های آیت‌الله منتظری در جمع کمیته تصمیم‌گیری درباره اعدام زندانیان سیاسی و عقیدتی در سال ۶۷ معروف به «هیات مرگ»، ۱۹ مرداد ماه امسال روی سایت این مرجع تقلید درگذشته منتشر شد و بازتاب‌های گسترده‌ای به دنبال داشت.

یک روز پس از انتشار این فایل صوتی اما احمد منتظری به خواست وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، آن را از سایت آیت‌الله منتظری و کانال تلگرامی او حذف کرد.

با وجود این دادگاه ویژه روحانیت احمد منتظری را احضار کرد و محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور هم گفت که احمد منتظری به دادسرا احضار شده و تعهد داده است: دادستان کل کشور: از احمد منتظری تعهد گرفته شده است

احمد منتظری، ۲۴ مرداد ماه درباره حضورش در دادگاه ویژه روحانیت گفته بود که به مقام‌های قضایی توضیح داده محتوای فایل صوتی منتشر شده پیشتر در خاطرات آیت‌الله منتظری آمده بوده و از این رو انتشار آن در حکم «افشای اسرار نظام» نیست.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Omid

    فعلن همینه دیگه،،خودتون انقلاب کردین چون فکر می کردید بهتر میشه

  • faryad

    احمد شهید گزارشگر ویژه ملل‌متحد در امور حقوق‌بشر ایران، در آخرین گزارش خود بار دیگر افزایش اعدامها درحکومت اسلامی ایران را مورد انتقاد قرار داده است. در این گزارش آمده است: میزان اعدامها از ابتدای ژوییه روندی افزایشی داشته و در سه هفته اول این ماه، ۴۰ مورد اعدام صورت گرفته است. احمد شهید همچنین یادآوری کرده است که در سال ۲۰۱۵، بین ۹۶۶ تا ۱۰۵۴ مورد اعدام در ایران صورت گرفته که بالاترین میزان اعدام توسط تحت حکومت اسلامی در دو دهه گذشته محسوب می‌شود. احمد شهید در بخش دیگری از گزارش خود، نحوه برخورد دستگاههای قضایی و امنیتی با روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای، شهروندان دوتابعیتی، فعالان سیاسی و اجتماعی و کارگران، و نیز اجرای مجازاتهای 'بی‌رحمانه و تحقیرآمیز' را مورد انتقاد قرار داده است