ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران در رتبه دوم غمگین‌ترین کشورهای جهان

رییس انجمن مددکاری ایران گفته است ایران در جدول غمگین‌‌ترین‌های جهان پس از عراق رتبه دوم ایستاده. حسن موسوی چلک همچنین از کاهش سن روسپی‌گری به زیر ۱۰ سال خبر داده است.

رییس انجمن مددکاری ایران گفته است که ایرانی‌ها در جدول غمگین‌‌ترین‌ها رتبه دوم را دارند و پس از عراق، غمگین‌ترین کشور دنیا ایران است.

حسن موسوی چلک همچنین گفته است تعداد معتادان در ایران با شمار معتادان کشور هند برابر است و این در حالی‌ست هند تقریبا ۱۵ برابر ایران جمعیت دارد.

او از کاهش سن روسپی‌گری به زیر ۱۰ سال خبر داده است.

از سوی دیگر بر اساس آماری که لاله حاکمی، نایب رییس فدارسیون پزشکی ورزشی ارائه کرده است، ۹۰ درصد مردم ایران فعالیت ورزشی منظم ندارند:  «برای پیشگیری از دیابت و عوارض آن باید فعالیت بدنی و تحرک ورزشی منظم بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ دقیقه در برنامه روزمره زندگی شهروندان قرار بگیرد.»

همچنین رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات وزارت بهداشت هم گفته است که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، نزدیک به ۷۰ درصد مردم ایران چاق هستند.

چنین آمارهایی درباره ایران پیشتر از سوی برخی موسسه‌های نظرسنجی بین‌المللی از جمله گالوپ ارائه شده است که واکنش مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی انکار و متهم کردن این قبیل موسسه‌ها به سیاه‌نمایی بوده است اما حالا مقام‌های مسئول هم همین آمار‌ها را ارائه می‌کنند.

زنگ خطر بحران و آسیب‌های اجتماعی در ایران به صدا درآمده و حتی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را هم نگران کرده است.

این نگرانی با توجه به گفته‌های حسن موسوی چلک درباره بروز مشکلات اجتماعی و اختلالات روانی قابل توجه است: «در حالی که برخی تحقیقات آماری از وجود ۳۵ درصد اختلالات روانی در تهران خبر می‌دهد، در مورد بعضی مناطق تهران وضعیت بسیار تکان‌دهنده است زیرا این میزان به حدود ۸۰ می‌رسد که بسیار بحرانی توصیف می‌شود و نیاز به نشاط اجتماعی را خیلی جدی‌تر از گذشته مطرح می‌کند.»

موسوی چلک گفته است که مردم نسبت به سرنوشت و وقایعی که برای دیگران پیش می‌آید بی‌تفاوت شده‌اند و این یک نشانه از کاهش انسجام اجتماعی محسوب می‌شود.

او البته شبکه‌های ماهواره‌ای را به عنوان ابزار تخریب اجتماعی معرفی کرده که بر خانواده‌ ایرانی تمرکز کرده‌اند اما در عین حال گفته است که برنامه ششم توسعه در مورد آسیب‌های اجتماعی، هیچ هدف و رویکردی ندارد: «به طور قطع، امنیت امروز و آینده کشور، به مسائل اجتماعی گره خورده زیرا بحران‌های اصلی جامعه‌ امروز، اجتماعی است.»

موسوی چلک همچنین با اشاره به آمار ارائه شده از سوی قوه قضاییه، وجود ۱۵ میلیون پرونده‌ قضایی جاری در یک کشور ۸۰ میلیون نفری را از منظر مدیریت اجتماعی تاسف‌برانگیز خوانده است.

زنانه شدن اعتیاد در ایران از دیگر محورهای مورد بحث رییس انجمن مددکاری ایران بوده و او گفته است که به دلیل زنانه شدن اعتیاد، در زمینه‌ ایدز هم ایران با بحرانی جدی رو‌به‌روست چرا که میزان ابتلا به ایدز از طریق ارتباط جنسی نسبت به سال ۶۵ (۳۰ سال پیش)، سه برابر شده است: «تغییر منحنی ابتلا به ایدز با گرایش ارتباطات جنسی، زنانه شدن اعتیاد و پایین آمدن سن ارتکاب جرائم، از نشانه‌های بحران اجتماعی است که باید جدی‌تر و با برنامه‌ عملیاتی دقیق‌تر و قوی‌تر به سوی مدیریت آن حرکت کرد.»

رییس انجمن مددکاری ایران همچنین از وجود ۲۰۰ هزار معتاد به الکل در سراسر کشور خبر داده و گفته است که برخوردهای شدید و مجازات‌های سنگین دردی را دوا نکرده است: «در گذشته فکر می‌کردیم با برخوردهای شدید و مجازات‌های سنگین می‌توانیم جلوی بروز این پدیده‌ها را بگیریم، اما امروز به نتیجه‌ دیگری رسیده‌ایم.»

موسوی چلک از عدم وجود برنامه منسجم و فراگیر برای پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان هم انتقاد کرده و گفته است که جرم در فضای مجازی به گروه سنی کودکان کشیده شده است، اما هنوز برنامه‌ای برای مدیریت این وضعیت نداریم.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nila

    اِن نشون میده ملاهای مفتخور کارشون را به نحو احسنت در بر هم زدن آسایش روانی مردم انجام دادند. این رسالت اونهاست

  • Roozbeh

    لامصب تو اينم اول نشديم.

  • هیراد

    جایی که ملای نجس باشه می خوایید شادی باشه. مرگ بر ولایت فقیح نجس العین که باعث افسردگیه مردمند.

  • ایران

    مردم بدبخت عراق هم بخاطر حضور جنایتکاران سپاه قدس و بمبگذاریها و جنگهای داخلی ناشی از تفرقه مذهبی و نژادی که اینها ایجاد کردند مثل مردم ایران در فقر و بدبختیند.