ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت اعضای شبکه فروش نوزاد در آمل

علی طالبی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل گفته است که اعضای باند خرید و فروش نوزاد در بازجویی‌ها به خرید و فروش ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومانی نوزادان اعتراف کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل با اطلاع‌رسانی درباره تشکیل باند خرید و فروش نوزاد در این شهر از انهدام این شبکه خبر داده است.

کارتون از رضا جوزانی

علی طالبی همچنین از بازداشت دو ماما خبر داده که در محلی غیرقانونی به سقط جنین و کورتاژ و انجام زایمان‌های غیرقانونی و غیربهداشتی می‌پرداختند.

خبرگزاری میزان از قول دادستان آمل نوشته است که این دو کارشناس مامایی علاوه بر سقط جنین و کورتاژ و زایمان‌های غیرقانونی و غیربهداشتی در محلی غیرقانونی، با اعطای وجوه برای اجاره رحم و شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت، فعالیت‌هایی در زمینه خرید و فروش نوزادان انجام داده‌اند و این نوزادان را در شهرهای دیگر کشور به فروش رسانده‌اند.

طالبی روند شناسایی و بازداشت افراد این شبکه را چنین شرح داده است: «با اعطای نیابت قضایی از سوی دادسرای استان تهران روند تحقیقاتی پرونده گسترده‌تر شد و با تلاش ماموران، شش نفر از اعضای این شبکه دستگیر و ۲۶ نفر احضار شدند.»

در جریان این تحقیقات دو نوزاد هم پیدا شده‌اند.

دادستان آمل گفته است که اعضای این باند در بازجویی‌ها به خرید و فروش ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومانی نوزادان اعتراف کرده‌اند.

به افراد بازداشت‌شده اتهام‌های دیگری هم نسبت داده شده است: تحصیل مال نامشروع، جعل اسناد دولتی و استفاده از اسناد مجعول، تهیه و تنظیم قولنامه‌های صوری برای متقاضیان دریافت شناسنامه نوزاد در شهرستان‌ها، ارسال اطلاعات کذب به مراجع ذی‌صلاح برای صدور شناسنامه و دریافت رشوه.

در همین زمینه یک مدیر دولتی هم بازداشت و عزل شده است و به گفته دادستان، تحقیقات همچنان ادامه دارد.

موضوع خرید و فروش نوزاد در ایران پس از آن که شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رییس‌ جمهوری آن را رسانه‌ای و تایید کرد، مورد توجه جدی قرار گرفت.

این مساله با واکنش بخش‌هایی از حاکمیت روبه‌رو شد و مولاوردی در یک برنامه تلویزیونی در صدا‌ و سیمای حکومتی جمهوری اسلامی از سوی مجری برنامه مورد مواخذه قرار گرفت که چرا این موضوع را رسانه‌ای کرده است: «آیا بهتر نبود خبر خرید و فروش نوزادها به جای رسانه‌ای شدن در جلسات خصوصی مطرح می‌شد؟ چرا حرف‌هایى می‌زنید که خوراک رسانه‌های ضد انقلاب شود؟»

مولاوردی اما در پاسخ گفت: «یعنی ما حرف نزنیم؟ سکوت کنم چون رسانه‌های خارجی به حرف‌هاى من می‌پردازند؟ در خصوص آسیب‌هاى اجتماعى من مسئولیت دارم و نمی‌توانم روی حقیقت سرپوش بگذارم.»

پیش از مولاوردی، فاطمه دانشور، رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران نیز در سال ۹۴ در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود که سال‌هاست شاهد خرید و فروش نوزادان در بیشتر نقاط ایران است. او گفته بود خرید و فروش کودکان خیابانی در تهران افزایش پیدا کرده است.

فرحناز رافع، رییس سازمان داوطلبان هلال احمر ایران هم دهم اسفند ۹۴ به خبرگزاری تسنیم گفته بود برخی زنان کارتن‌خواب بچه‌های‌شان را برای گدایی کرایه می‌دهند یا می‌فروشند. او نرخ کرایه و فروش را روزانه ۱۵ هزار تومان و دو میلیون تومان اعلام کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آسیب پذیر

    دوتا ماما کارهایی تخصصی در این سطح انجام میدادند ؟! بهرحال در جهت افزایش امت حزب اله حاضر در صحنه و بسیج برای مصلحت و حفظ نظام مقدس هرکاری باشد اوجب واجبات است.