ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جایزه «زنانی که بال پرواز دارند» برای نسرین ستوده

نسرین ستوده برنده جایزه «زنانی که بال پرواز دارند» در سال ۲۰۱۶ شد. این جایزه هر سال به زنانی تقدیم می‌شود که با شهامت آرزوهای بشردوستانه خود را دنبال می‌کنند.

نسرین ستوده برنده جایزه «زنانی که بال پرواز دارند» در سال ۲۰۱۶ شد. این جایزه هر سال به زنانی تقدیم می‌شود که با شهامت آرزوهای بشردوستانه خود را دنبال می‌کنند.

برای بزرگداشت خاطره آملیا ارهارت تعدادی از مدافعان حقوق زن در سطح بین‌المللی جایزه‌ای با عنوان «تقدیر از زنانی که بال پرواز دارند» را پی‌ریزی کردند.

آملیا ارهارت اولین زن خلبانی بود که توانست در سال ۱۹۲۸ از اقیانوس اطلس عبور کند. چند سال بعد هواپیمای این زن شجاع هنگام عبور از اقیانوس آرام ناپدید شد.

 هدف از اعطای این جایزه، معرفی زنانی است که با شهامت آرزوهای بشردوستانه خود را تعقیب می‌کنند و با شجاعت همچون آملیا ارهارت، پروازکنان از دشواری‌ها عبور می‌کنند و راه را بر سایر پویندگان هموار می‌سازند.

در سال ۲۰۱۶ این جایزه به چند زن از کشورهای هندوستان، سومالی، اوگاندا، کنیا و ایران اعطا شد.

برنده ایرانی این جایزه، نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر است که به دلیل فعالیت‌های شجاعانه خود در اعتلای وضعیت حقوقی زنان و موکلانش در ۱۳ شهریورماه ۱۳۸۹ بازداشت و به ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت از خروج از کشور، محکوم شد. در دادگاه تجدیدنظر حکم این فعال حقوق بشر به شش سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از شغل وکالت کاهش یافت.

او  در سال ۱۳۹۲ پس از گذراندن سه سال از مدت محکومیتش از زندان آزاد شد ولی همواره مورد تهدید مأموران امنیتی قرار داشت و به مدت دو سال پس از آزادی نیز حق وکالت از وی سلب شده بود.

لینک‌های مرتبط:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.