ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فومن: سیلی خوردن زن دستفروش، واکنش‌ فضای مجازی و توبیخ فرد خاطی

شهردار فومن در واکنش به سیلی خوردن زن دستفروش گفته است که فضای مجازی با دامن‌ زدن به این درگیری در حال حاضر فضای رسانه‌ای استان را درباره این موضوع متشنج کرده‌ است.

به دنبال درگیری فیزیکی مأمور رفع سد معبر شهرداری فومن با یک زن دستفروش و زدن سیلی به او، شهرداری فومن با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده که از این زن عذر‌خواهی شده و مأمور متخلف هم تا روشن شدن کلیات ماجرا، معلق است.

هوشنگ عباسقلی‌زاده، شهردار فومن هم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم گفته است مساله ختم به خیر شده و درگیری فیزیکی از سوی مامور شهردار به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

در بیانیه شهرداری فومن که در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هم بازتاب یافته، آمده است که شهرداری ضمن محکوم کردن اقدام یکی از عوامل سد معبر در جلسه‌ای فوری به بررسی ماجرای رخ داده پرداخته است و ضمن برخود انضباطی شامل تعلیق فرد خاطی تا مشخص شدن کلیات ماجرا و همچنین دلجویی از «فرد سد معبر نموده» به دلیل نحوه برخورد عوامل سد معبر، در اسرع وقت اقدامات مناسب را انجام خواهد داد.

در این بیانیه اما تاکید شده است که شهرداری برای سامان بخشیدن به وضعیت دستفروشان سطح شهر، مدت‌هاست ضمن دادن اخطار به کلیه دستفروشان از آن‌ها تقاضا کرده برای کسب و کار در پیاده‌روها تجمع نکنند و «به بازارچه سردار جنگل یا بازار روز واقع در خیابان شهید شکوری مراجعه کنند» که بیش‌تر دستفروشان ضمن رعایت قانون با عوامل شهرداری همکاری کرده‌اند: «ولی شخص مورد نظر به اخطارها توجه ننموده و در طول این مدت همچنان در مکان فوق در پیاده‌رو حضور داشته و ضمن ایجاد سد معبر، باعث دلخوری مغازه‌داران و سایر کسبه گردیده و {آن‌ها} با ذکر این مطلب که چرا شهرداری در برخورد با دستفروشان سلیقه‌ای عمل می‌نماید، گلایه خود را ابراز می‌نمودند.»

شهرداری فومن همچنین گفته است که فیلم مورد نظر تنها قسمتی از اتفاق‌هایی بوده که رخ داده است و به گواه شاهدان حاضر در صحنه، زن دستفروش و فرزندش در واکنش به درخواست جمع‌آوری وسایل‌شان از پیاده‌رو، از الفاظی زشت و رکیک استفاده می‌کنند و «فرزند ایشان علاوه بر فحاشی و هتک حرمت به مأمور سد معبر، با صندلی پلاستیکی اقدام به ضرب و جرح نموده است و در ادامه فیلم نیز اگر به صداها توجه نمایید، کلمات نامناسبی از طرف آن‌ها بیان می‌گردد ....»

شهردار فومن هم گفته است که مأمور شهرداری در درگیری مذکور از سوی فرزند این زن مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در حال حاضر از ناحیه چشم آسیب دیده است.

پیش از این اظهارات شهردار فومن، کاربری به نام کایوت در توییتر خود نوشته بود: «احتمالا اون زنی که تو فومن از مأمور شهرداری سیلی خورد به جرم قرار دادن صورت در مسیر دستان یک مرد نا‌محرم می‌ندازن زندان.»

از بیانیه شهرداری فومن در واکنش به سیلی خوردن زن دستفروش:

شهرداری فومن ضمن عذرخواهی مجدد از خانم مورد نظر (سد معبر کننده) در راستای اجرای قانون و نظم‌دهی به وضعیت دستفروشان و کمک به روان‌سازی ترافیک و بهبود سیمای شهری، ضمن پرهیز از هر گونه درگیری لفظی و فیزیکی به فعالیت‌ها و اقدامات قانونی خود ادامه می‌دهد.

کاربران توییتر همچنین در مورد سرنوشت منتشر کننده ویدئوی این درگیری ابراز نگرانی کرده‌اند:

  • آقای دیپلمات: منتظرم منتشر کننده ویدیوی سیلی مأمور شهرداری رو بندازن زندان.
  • میصم: اخبار فردا می‌گه همین خانومه که تو فومن سیلی خورده از عناصر دشمن بوده به اون مأموره هم پاداش میدن!

برخورد مأموران سد معبر شهرداری در شهرهای مختلف و خشونتی که این مأموران در برخورد با دستفروشان به خرج می‌دهند به موضوعی چالش‌برانگیز در مدیریت شهری تبدیل شده است.

این برخوردهای خشن در مواردی به آسیب‌دیدگی شدید افراد و حتی مرگ فرد دستفروش منجر شده است. نمونه‌ای از این ماجرا مرگ دستفروشی به نام علی چراغی در مرداد ماه سال ۹۳ در شهر تهران است. کمتر از یک سال بعد، پسر او هم مورد هجوم مأموران سد معبر قرار می‌گیرد: مقاومت مردم در برابر تعرض مأموران شهرداری به فرزند علی چراغی

علی چراغی و فرزندش (ابوالفضل) با یک وانت در حال گذر از خیابان تهران‌پارس بوده‌اند که مأموران شهرداری جلوی آن‌ها می‌پیچند. به گفته ابوالفضل چهار مأمور از خودرو شهرداری پیاده می‌شوند و از علی چراغی می‌خواهند که او هم پیاده شود. مأموران به علی چراغی گفته‌اند که می‌خواهند وانت را توقیف کنند. او اعتراض می‌کند، مأموران با پنجه بکس هجوم می‌‌آوردند و او را به قتل می‌رسانند.

قرار بود این پرونده در کمیسیون اجتماعی مجلس ایران بررسی شود. همچنین محمدباقر قالیباف، شهردار تهران از مراجع قضایی خواسته بود قتل علی چراغی را پیگیری کند. خانواده چراغی گفته‌اند هیچکدام از این وعده‌ها عملی نشده و برخلاف وعده مسئولان، مسکنی هم در اختیار این خانواده قرار نگرفته است:

از سوی دیگر خبرهایی هم درباره استخدام «اراذل و اوباش» از سوی شهرداری به عنوان کارگران روز‌مزد برای «مبارزه با سد معبر» منتشر می‌شود.

پیش از این وکیل پرونده چهار گوجه‌سبز فروش در بزرگراه آزادگان که هدف حمله مأموران سد معبر شهرداری قرار گرفته بودند، به روزنامه شرق گفته بود که نیروی انتظامی در بخشی از گزارش خود از این واقعه تأیید کرده است که اخیرا شهرداری در واحد رفع سد معبر (شهربان)، اراذل و اوباش را به‌صورت روزانه جذب کرده و آن‌ها را برای متفرق‌کردن افرادی که اقدام به سد معبر می‌کنند، می‌فرستد:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مامور سد معبر

    تنها واحدی که باید به مردم در مورد بیکاری و فقر و برخورد با افرادی کعبعضا برای سیر کرن ه بعضا برای سیر کردن شکم خود و کودکانشون که بیشترینشون فاقد پدر و سرپرست هستند و با مادران نجیب و زخم خورده و آسیب پذیر اقدام به بساط میکنند واحد سدمعبر است که نیروهایش سه ماه یه بار حقوق میگیرندووخودشون از مشکلات شدید مادی و عاطفی رنج مییرند.البته مسئولین و ادارات ععظیمی مسئول این کار هستند که البته میدونند کارشون اشتباه است ولی برای رفع مشکل نیستند فقط چند صباحی خودشون رو نیک و شبه مقدس نشون بدند و ناغافل با اجازه صاحب حجره یه اختلاش چند صد ملیون دلاری رو مدیریت کنند تا تایید صلاحیت بشه برای مناسب پستهای بالاتر و نون و آبدار تر.مدیر و کارشناس و فلان و بهمان زیاد داریم ولی پاسخ به فرمان امام حسین که فرمود آزادمرد باشید رو تو وجود هیچکدام از این آقایون سراغ ندارم که حداقل بنابه وضیفه وجدانی و نه حقوقی که غارت و چپاول میکنه.جلو تخطی از قانون و مرکزیت قانون به ایستد نه مثل قاضی القضات کشور که تازگیا از سوی بیش از ۸۰ کشور به دلیل نقض آزادی بیان و اطاله دادرسی و پایمال کرددن حقوق و اخلاق جامعه لوح شرمساری و محکومیتنظام قضایی ایران را گرفته اند.این همه بازرس رنگارنگ شبه مقدس لال هستند برای بیان حقیقت.

  • گيتي

    حکومتي که در راسش ملا باشه بهتر از اين نميشه! اين آدمها تربيت يافته در عهد حکومت اسلامي هستند.

  • میم

    خوب این نتیجه سالها سیاست نئولیبرالی است که شما عاشقش هستید. کار بدی نکرده اند که، کار سد معبر شهرداری را «آوت سورس» کرده اند. بعد هم کلاً سد معبر وسیله ای است برای زیباسازی و بخوانید اعیان سازی جامعه و شهر. کاملا منطبق با سیاست نئولیبرال.