ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سومین تجمع کارگران در اعتراض به اصلاحیه قانون کار

سه هزار کارگر برای سومین بار در اعتراض به لایحه اصلاح قانون کار، ادغام بیمه تامین اجتماعی و افزایش مناطق آزاد در مقابل مجلس تجمع کردند.

جمعی از کارگران ایران در اعتراض به لایحه اصلاح قانون کار و طرح ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

تجمع صبح امروز سومین تجمع اعتراضی جامعه کارگری ایران به طرح و لوایح‌ها «ضد کارگری» است

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، شنبه ۲۹ آبان گزارش کرد که این تجمع به مناسبت ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار برگزار شده است.

کارگران شرکت کننده در این تجمع اعتراضی با صدور بیانیه‌ای  «حراست از شاکله و بنیان قانون کار را وظیفه همه کارگران و نمایندگان» دانستند و اعلام کردند که «در مقابل همه کسانی که بخواهند با تغییرات ارتجاعی ما را به مذبح ببرند با تمام توان خواهیم ایستاد.»

برپایه این گزارش، این تجمع با دعوت خانه کارگر و تشکل‌های همسو با آن برگزار شده است. کارگران ایران ۲۵ آبان نیز در اعتراض به لایحه اصلاح قانون کار، افزایش مناطق آزاد تجاری و طرح ادغام سازمان تامین اجتماعی در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند.

واکنش‌ شدید سخنران‌ها به لایحه اصلاح قانون کار

تجمع صبح امروز سومین تجمع اعتراضی جامعه کارگری ایران به طرح و لوایح‌ها «ضد کارگری» است. ایلنا تعداد حاضران در این تجمع را حدود سه هزار نفر اعلام کرد.

حسن صادقی رئیس جامعه پیشکسوتان کارگری ایران در این تجمع گفت که «اگر دولت لایحه اصلاح قانون کار را پس نگیرد، کارگران در مقابل وزارت کار تجمع خواهند کرد».

او همچنین طرح ادغام تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت را «دست‌اندازی به اموال کارگران» عنوان کرد و افزود: « اجازه نمی‌دهیم منابع کارگران به هرز برود».

علیرضا محجوب نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع کارگران معترض گفت که «جامعه کارگری اجازه تحمیل لایحه معیوب و ضد کارگری قانون کار را نخواهد داد».

سهیلا جلودارزاده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم از کارگران خواست که در صورت پافشاری دولت و وزارت بهداشت و درمان برای تصویب لایحه اصلاح قانون کار و طرح ادغام « به صورت گسترده‌تری در صحنه حاضر شوند و با این اقدامات ضدکارگری مخالفت کنند».

جلودارزاده گفت که بررسی این لایحه به دلیل اینکه در جهت تضعیف کارگران بود در کمیسیون اجتماعی مجلس متوقف شد.

پیش از این نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ۲۵ آبان، پس از تجمع کارگران در مقابل مجلس از بازگرداندن لایحه اصلاح قانون کار به وزارت کار و بررسی آن در کارگروه ویژه خبر داد. اتحادیه آزاد کارگران خواستار علنی شدن مذاکرات این کارگروه و اسناد مربوط به آن شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.