ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار کشته‌شدگان ایران در سوریه از «یک هزار نفر» فراتر رفت

رئیس بنیاد شهید توضیح نداد که از این تعداد کشته، چند نفر ایرانی و چند نفر مهاجر افغان‌اند. شمار دقیق کشته‌شدگان هم هنوز مشخص نشده است.

رئیس بنیاد شهید در تجمع بسیجیان اعلام کرد تعداد کسانی که از سوی ایران به سوریه اعزام و در جنگ این کشور کشته شدند بیش از یک هزار نفر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی، رئیس «بنیاد شهید و امور ایثارگران»، سه‌شنبه دوم آذرماه در مراسمی که به‌مناسبت آغاز هفته بسیج برگزار شد ضمن اشاره به جنگ سوریه گفت: «اکنون تعداد شهدای مدافع حرم در کشورمان از یک هزار شهید فراتر رفته است.»

ایران که از حامیان بشار اسد، رئیس‌ جمهوری سوریه است در حمایت از او اعضای سپاه پاسداران، بسیجیان و مهاجران افغان‌ را که از آن‌ها به نام «مدافعان حرم» یاد می‌شود برای مبارزه با مخالفان اسد به سوریه اعزام می‌کند.

«مدافعان حرم» شبه‌نظامیانی هستند که به‌گفته حکومت ایران با هدف حفاظت از مقبره زینب کبری، فرزند علی بن ابی‌طالب، امام نخست مسلمانان شیعه به سوریه اعزام می‌شوند و به نیروهای سوری «کمک‌های مستشاری» می‌کنند.

تاکنون شماری از مسئولان بلندپایه سپاه پاسداران نیز در این حملات کشته و به‌عنوان «شهدای مدافع حرم» در ایران به خاک سپرده شده‌اند اما شمار دقیق این کشته‌شدگان هنوز روشن نیست.
محمدعلی شهیدی محلاتی توضیح نداد که از این تعداد کشته چند نفر ایرانی و چند نفر مهاجر افغان هستند.

رئیس بنیاد شهید مردادماه سال جاری اعلام کرد که ۴۰۰ تن از اعضای خانواده‌های نظامیان کشته‌شده ایران در سوریه تحت پوشش این بنیاد قرار گرفته‌اند.

به گفته شهیدی محلاتی ۲۰۰ نفر از افراد، خانواده افغانستانی‌هایی هستند که زیر عنوان تیپ فاطمیون برای ایران می‌جنگند. تیپ فاطمیون، مرتبط با سپاه پاسداران ایران واحدی نظامی برای سازماندهی سربازان افغان است.

لینک‌های مرتبط:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.