ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پژوهش‌های اقلیمی ناسا در دوران ترامپ متوقف می‌شوند

یکی از مشاوران تیم انتقالی ترامپ از دگرگونی سیاست‌های «سازمان ملی هوانوردی و فضایی» آمریکا خبر داد: تمرکز بر روی اکتشافات فضایی به جای پروژه‌های آب و هوایی.

با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «سازمان ملی هوانوردی و فضایی» (ناسا) نیز با تهدیدات جدیدی مواجه شده است. طرح رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا این است که پژوهش‌های بخش تحقیقاتی تغییرات اقلیمی ناسا متوقف شوند.

روزنامه بریتانیایی گاردین این خبر را با استناد به سخنان باب واکر، مشاور تیم انتقالی ترامپ در زمینه فعالیت‌های ناسا منتشر کرده است.

بر این اساس بخش تحقیقات درباره کره زمین در ناسا دیگر از حمایت مالی برخوردار نخواهد شد و به جای آن در زمینه پژوهش‌های فضایی سرمایه‌گذاری بیشتری صورت خواهد گرفت.

بدین ترتیب تحقیقات ناسا در زمینه‌های تغییرات حرارتی، یخ‌ها، ابرها و دیگر پدیده‌های اقلیمی با این تصمیم تحت تأثیرات منفی قرار خواهند گرفت.

بخش تحقیقات درباره کره زمین در ناسا با ماهواره‌‌های خود تصاویری در پیوند با تغییرات جوی زمین ارائه می‌کند.

باب واکر به گاردین گفته است ناسا هیچ نیازی ندارد که «نظارت درست سیاسی بر محیط زیست» انجام دهد، «ما برای ناسا نقش اکتشافات فضایی قائلیم»؛ پژوهش‌هایی را که به کره زمین مربوط می‌شوند، نهادهای دیگر بهتر انجام می‌دهند.

به‌گفته واکر توقف تمامی برنامه‌های ناسا در مورد تغییرات آب و هوایی دشوار است «اما برنامه‌های آینده در این‌ زمینه باید به‌طور قطع به سازمان‌های دیگری سپرده شوند.»

باب واکر می‌افزاید، پژوهش‌های اقلیمی لازم‌اند اما در گذشته به‌شدت سیاسی شده‌اند. او می‌گوید تصمیمات ترامپ در جهت «علم مستحکم» است و نه «علم سیاست‌زده».

کوین ترنبرث، دانشمند مرکز ملی تحقیقات جوی، توقف پژوهش‌های اقلیمی ناسا را «بسیار کوته‌بینانه» می‌داند.

به‌گفته ترنبرث، از آنجا که ناسا جامعه علمی با ابزار و فن آوری‌های جدید را تأمین می‌کند، چنین اقدامی «اگر نگوییم ویرانگر، می‌تواند یک شکست بزرگ محسوب می‌شود».

لینک‌های مرتبط:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.