ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۷۹ ماه حبس و ممنوع‌الخروجی، حکم صادرشده برای متهمان پروژه عنکبوت

دستگیرشدگان متهم شده‌اند که از طریق انتشار عکس در فضای مجازی، باعث فساد و فحشا شده‌اند و با برگزاری نمایشگاه لباس و مانکن شدن، فرهنگ برهنگی غرب را رواج داده‌اند.

شعبه ۱۱۷ دادگاه کیفری دو شیراز، ۱۲ متهم پرونده مدلینگ شیراز را جمعا به ۳۷۹ ماه حبس، ممنوعیت خروج از کشور و اشتغال به برخی مشاغل محکوم کرد.

دانا نیک مدلی که گفته می‌شود در جریان پروژه عنکبوت بازداشت شده

خرداد ماه گذشته، اطلاعات سپاه فجر استان فارس اعلام کرد که یک شبکه سازمان‌یافته «نفوذ فرهنگی و ترویج فساد» را متلاشی کرده و  عوامل اصلی «پروژه عنکبوت» را در این استان دستگیر کرده است.

اطلاعات سپاه گفته بود ۲۰ مکان و واحد صنفی نظیر آتلیه، مزون و طراح لباس را که «به مکان ترویج فساد و فحشا تبدیل‌ شده بودند و به تولید و انتشار تصاویر مبتذل و غیراخلاقی از خانواده‌ها و افراد در فضای مجازی مبادرت می‌کردند، پلمپ کرده و  ۱۲ نفر هم دستگیر شدند.

 هشت نفر از متهمان این پرونده زن و چهار نفر مرد هستند که از سوی رییس شعبه ۱۱۷ دادگاه کیفری دو شیراز، اتهام «فراهم کردن موجبات فساد و فحشا از طریق انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن در فضای مجازی، تشویق و ترغیب مردم جامعه اسلامی به فساد و فحشا، برگزاری نمایشگاه لباس از طریق ارائه مدل‌های غربی، مانکن شدن و تبلیغ فرهنگ برهنگی غرب» به متهمان تفهیم شده است.

به گفته محمود طراوت روی، وکیل تعدادی از این متهمان، این افراد به حبس‌هایی از پنج ماه تا شش سال محکوم شده‌اند. از جمله، یک زن و یک مردی هر یک به پنج سال حبس و منع از اشتغال به کار تولید و طراحی لباس و برگزاری نمایشگاه لباس به مدت دو سال از پایان دوران حبس محکوم شده‌اند.

مرد دیگری به شش سال حبس و انفصال خدمات عمومی و دولتی (هر پست و حرفه‌ای که وزارت ارشاد به او بدهد) و منع از حرفه خبرنگاری و آنچه که به حرفه خبرنگاری مربوط می‌شود و منع از اشتغال به سردبیری مجله و آنچه به مطبوعات رایج کشور مربوط می‌شود، به مدت دو سال پس از پایان دوران حبس محکوم شده است.

زن دیگری به یک سال حبس، زن و شوهری هریک به هشت ماه حبس و منع از اشتغال در کار تولید و طراحی لباس و کار در آتلیه عکاسی برای مدت دو سال پس از پایان حبس، سه زن هر کدام به چهار سال حبس و منع از اشتغال به کار طراحی و تولید لباس و برگزاری نمایشگاه لباس به مدت دو سال پس از پایان دوران حبس، زن دیگری به شش ماه حبس و منع از اشتغال و کار تولید، طراحی لباس و برگزاری نمایشگاه لباس به مدت دو سال از حبس محکوم شده‌اند.

زن دیگری به مدت پنج ماه حبس و منع از کار طراحی و برگزاری نمایشگاه لباس به مدت دو سال از اتمام دوران حبس محکوم شده است.

آخرین متهم مردی است که به دو سال حبس و منع از اشتغال به حرفه عکاسی به مدت دو سال از پایان دوران حبس محکوم شده است.

دادگاه همچنین متهمان را به دو سال ممنوعیت خروج از کشور پس از پایان دوران حبس به عنوان مجازات تکمیلی محکوم کرده است.

وکیل متهمان به این حکم دادگاه اعتراض کرده اما هنوز برای رسیدگی در مرحله تجدید‌نظر تعیین شعبه نشده است.

نخستین بار، در اردیبهشت ماه گذشته، انتشار فیلمی از یک مدل ایرانی که در مقابل دادستان تهران به اعتراف می‌پرداخت خبرساز شد.

همزمان، مرکز جرایم سازمان‌یافته با صدور اطلاعیه‌ای به «برخورد با مدیران چند صفحه فعال در زمینه تبلیغات اینترنتی در شبکه‌های ارتباطی خارجی» و «حضور و رفت و آمد قابل توجه برخی عناصر در کشورهای همسایه و غربی» اشاره کرد و از انجام عملیات برون‌مرزی چندمرحله‌ای برای اشراف و برخورد قاطع با این شبکه‌ها خبر داد. این مرکز گفته بود که قرار است مستندات تصویری آن در آینده منتشر شود.

فعالیت در عرصه مدلینگ در رسانه‌های داخلی ایران به عنوان فعالیت در یک «شبکه مافیایی» معرفی شده است. جواد بابایی، سرپرست دادسرای جرائم رایانه‌ای ایران، اعلام کرده بود که کسانی که در شبکه‌های غیر اسلامی مدلینگ فعالیت می‌کردند، در عملیاتی با عنوان «عنکبوت ۲» هدف قرار گرفته‌اند.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، هم گفته بود که سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای در دو سال گذشته برای «آرایشگاه‌ها و مزون‌های مرتبط با مدلینگ» دو پرونده با نام‌های «عنکبوت یک و دو» باز کرده و حدود ۵۰ آرایشگاه، ۵۰ مزون و ۵۰ آتلیه عکاسی زیر شاخه اطلاعاتی و قضایی درآمده است. دادستان تهران گفته بود: در اینستاگرام و فیسبوک صفحه‌های مرتبط با مدلینگ را تحت نظر داریم.

او اضافه کرده بود که در این رابطه «دستگیری‌های خوبی» انجام شده و صفحه‌هایی در فیس بوک و تلگرام بسته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.