ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت شهیندخت مولاوردی در «دادگاه بدوی»

«روستایی را در سیستان و بلوچستان داریم که تمامی مردان آن روستا اعدام شده‌اند.» ظاهرا این گفته شهیندخت مولاوردی بهانه محکومیت او بوده است.

سخنگوی قوه قضائیه از محکومت شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ایران خبر داد.

شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ایران

به گزارش خبرگزاری‌های ایران غلامحسین محسنی اژه‌ای سه‌شنبه ۱۶ آذر بدون افشای نام گفت که یکی از معاونان رئیس دولت در دادگاه بدوی محکوم شده است.

اژه‌‌ای به دلیل آنچه که «قطعی نبودن محکومیت» دانست، از افشای نام این معاون رئیس جمهوری خودداری کرد اما گفت که او به دلیل مطلبی که در باره یک روستا گفته بود، محکوم شده است.

شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اسفند سال گذشته گفت که «روستایی را در سیستان و بلوچستان داریم که تمامی مردان آن روستا اعدام شده‌اند.»

به دنبال این سخنان، معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان اعلام کرد که این دستگاه از معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری شکایت می‌کند.

فروردین امسال رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از شکایت دادگستری این استان از مولاوردی به دادستانی تهران خبر داد.

سخنگوی قوه قضائیه نیز فروردین امسال گفت که «مسولان قضایی سیستان و بلوچستان پرونده را به تهران فرستادند و دادسرای تهران خانم مولاوردی را احضار کرده و قرار است ایشان در دادسرا حاضر شوند، توضیح بدهند و پاسخگو باشند.»

بیشتر بخوانید: اعدام همه مردان آن روستا؛ چرا خون بلوچ‌ها رنگین نیست؟

محسنی اژه‌ای همچنین از آمادگی قوه قضائیه برای محاکمه میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی خبر داد. او گفت که این افراد به دلیل مصوبه شورای عالی امنیت ملی محاکمه نمی‌شوند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: در صورتی که مصوبه این شورا تغییر کند، قوه قضائیه آمادگی دارد که این افراد را محاکمه کند. او گفت که این افراد از نظر قوه قضائیه متهم هستند و باید محاکمه شوند.

دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۸۸  به همراه زهرا رهنورد از بهمن ۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند. مهدی کروبی در نامه‌ای به حسن روحانی از او خواسته که شرایط محاکمه‌اش را فراهم کند.

تعقیب مدیران دولتی ادامه دارد

سخنگوی قوه قضائیه همچنین از تحت تعقیب قرار گرفتن تعدادی دیگر از مدیران دولت یازدهم خبر داد. او نامی از این مدیران نبرد اما گفت که اگر علیه این افراد اسناد و مدارک وجود داشته باشد، «قوه قضائیه کوتاه نخواهد آمد».

معاون اول رئیس قوه قضائیه در  بخش دیگری از سخنان خود افشاگری در باره حساب‌های بانکی صادق لاریجانی را «هجمه سنگین علیه دستگاه قضائی» خواند و افزود: دلیل این هجمه این است که «مفسدین و نفوذی‌ها به این نتیجه رسیدند که قوه قضاییه قدرت برخورد با آنها را پیدا کرده است».

محسنی اژه‌ای در توضیح برخورد دستگاه قضائی با متهمان به فساد اقتصادی و آنچه که «نفوذ» خواند، دستگیری و زندانی شدن فرزندان اکبر هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را مطرح کرد.

او هاشمی را «یکی از افراد پرقدرت مالی و سیاسی و سابقه» دانست که «کسی باور نمی‌کرد بستگان ایشان زندانی شوند» و گفت:«شما ملاحظه کردید همزمان دختر ایشان در زندان و پسر ایشان در بازداشت موقت بود و دختر دیگرش مورد اتهام قرار گرفته بود و در رفت و آمد به دادسرا بود».

مهدی هاشمی و فائزه هاشمی دو فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند که از سوی دستگاه قضائی به زندان محکوم شده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین مدعی شد که رئیس این دستگاه دستور رسیدگی به پرونده برادرانش را «صادر کرده است».

به گفته محسنی اژه‌ای آملی لاریجانی پس از آنکه باقر لاریجانی برادر رئیس قوه قضائیه از سوی سعید مرتضوی و محمود احمدی‌نژاد به فساد اقتصادی متهم شد، دستور داده است که «هیچ‌گونه ملاحظه درباره برادر من که دارای پرونده است نکنید».

او همچنین از فشار دولت سابق به دستگاه قضائی به منظور جلوگیری از رسیدگی به پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد خبر داد و گفت که با همه این فشارها قوه قضائیه کوتاه نیامد و رحیمی را ۱۰ جلسه مورد تحقیق قرار داد.

رحیمی از سوی دستگاه قضائی به ۵ سال و ۹۱ روز زندان، ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    ماموران مثل آدم ربایان می‌خواستند من را ببرند محمود صادقي پس از تذكر محمد دهقان نسبت به اظهاراتش، گفت: با توجه اظهارت يكي از نمايندگان نسبت به بنده و با توجه به اينكه آقاي لاريجاني نيز تلويحا بر اين موضوع صحه گذاشتند،‌ بنده تذكر ميدهم كه جلب غيرقانوني اين جانب برخلاف نص صريح اصل 86 قانون اساسي و قانون نظارت بر نمايندگان بوده است و صرفه به جهت تذكر اينجانب به وزير اقتصاد براي ايجاد سپرده هاي بانكي قوه قضائيه بوده است. وي افزود: قوه قضائيه معتقد است كه بنده درنطقم به اين قوه تهمت زده ام. خواهش ميكنم متن دقيق نطق بنده را مطالعه كنيد كجاي نطق بنده توهين است من از وزير اقتصاد سئوال كردم كه شما گفتنه ايد كه اين حساب ها از مباني قانوني و شرعي بوده است من سئوال كردم كه اين مباني قانوني و شرعي افتتاح حساب چيست؟ توضيح دهيد با كدام موازين قانوني مطابق است. اين تهمت است يا سئوال يا درخواست است؟ يك نماينده مجلس نميتواند سئوال كند،‌به فرض هم تهمت باشد مگر آيين نامه اجازه نميدهد به فردي كه مورد تهمت قرار گرفته است،‌توضيحات خود را ارائه كند؟ آقاي رئيس مجلس شما در مورد روز مجلس و شهيد مدرس صحبت كرديد چرا هيچ اشاره‌اي به تعرضي كه به نماينده مجلس صورت گرفت نكرديد. شبانه ماموران دادستاني مانند دزدان و آدم ربايان در جوار منزل بنده در كمين كرده بودند و ميخواستند من را با زور من را شبانه به دادستاني ببرند،!!‌ ما كجا نشسته‌ايم؟ اين تذهبون؟ صادقي كه ادامه تذكرش را با صدايي بغض‌آلود بيان كرد، خطاب به لاريجاني گفت: چرا از شان مجلس دفاع نمي‌كنيد، تا كجا ميخواهند به حقوق ما تعدي كنند و شما ساكت باشيد. ما اجازه نميدهيم به‌شان و اقتدار مجلس اهانت شود من براي خودم هيچ نمي‌گويم بلكه براي حفظ حريم مجلس و ميراث مشروطيت و ميراث خون پدر شهيدم تا آخرين قطره خون دفاع ميكنم!

  • Farid

    دادستان حکومت اسلامی با انتقاد از عملکرد کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و وزارت ارشاد٬ از مقام‌های مسئول در زمینه فعالیت آن‌لاین خواست تا «سیاست‌بازی‌ها و حرف‌های عوام‌فریب» را کنار بگذارند. به گفته این مقام، آزادی اینترنتی با اسارت تفاوتی ندارد!!