ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار ۴۱ مدیر دولتی و کارمند شهرداری تهران در رابطه با فساد مالی

بر اساس فهرست اطلاعات سپاه، چندین مدیر دولتی و کارمند شهرداری برای پاسخگویی درباره فیش‌های حقوقی و واگذاری غیرقانونی اموال شهرداری احضار شدند.

۱۱ مدیر دولتی و ۳۰ مدیر و کارمند شهرداری در رابطه با پرونده فیش‌های حقوقی و واگذاری غیرقانونی اموال شهرداری به دستگاه قضائی احضار شدند.

صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و محمدباقر قالیباف شهردار تهران

پرونده فیش‌های حقوقی و واگذاری اموال شهرداری تهران به نزدیکان شهردار و برخی از اعضای شورای شهر همچنان محل کشمکش حامیان دولت و حامیان شهردار تهران است.

در حالیکه هر یک دیگری را به «فرار از پاسخگویی» و «سوء استفاده سیاسی از فساد» متهم می‌کنند، دادستان تهران کوتاهی دولت و شهرداری را در مبارزه با فساد اقتصادی تائید کرده است و همزمان گفته است که پیگری پرونده قضائی محمود صادقی نماینده تهران ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران گفت که ۳۰ تن از کارمندان و مدیران شهرداری مورد تحقیق قرار گرفته‌اند. به گفته او برخی از این افراد دریافت ملک با تخفیف ویژه را تائید کرده‌اند.

جعفری دولت‌آبادی بدون افشای نام از واگذاری یک ملک با تخفیف ۲۰۰ میلیون تومانی به یکی از ورزشکاران که نامش در فهرست واگذاری املاک شهرداری بوده، خبر داد و گفت که او تائید کرد که این تخفیف بر اساس مصوبه شورای شهر بوده است.

در فهرست شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که از شهرداری تهران املاک با تخفیف ویژه دریافت کرده‌اند، نام هادی ساعی عضو شورای شهر و قهرمان سابق تکواندو به چشم می‌خورد.

دادستان تهران همچنین واگذاری ملک با تخفیف ویژه به یکی از اعضای شورای شهر را تائید کرد. او گفت که یک ملک با موقعیت تجاری با عنوان خیریه به یکی از اعضای شورای شهر واگذار شده است اما نام این عضو شورا شهری تهران را افشاء نکرد.

معصومه آباد، محسن پیرهادی، ابوالفضل قناعتی و الهه راستگو به همراه هادی ساعی از جمله اعضای شورای شهر هستند که نام آن‌ها در فهرست واگذاری املاک قرار دارد.

به گفته جعفری دولت‌آبادی یکی دیگر از کارکنان شهرداری که دارای سمت مدیریتی است، تائید کرده که یک ملک به متراژ ۴۴۳ متر با تخفیف در اختیارش قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: افشای ابعاد تازه از فساد مالی در شهرداری و شورای شهر تهران

او گفت که دو کارمند دیگر شهرداری نیز تائید کرده‌اند که واحد مسکونی با تخفیف ۱۰ و ۳۰ درصد به آن‌ها واگذار شده است.

جعفری دولت‌آبادی همچنین از پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد از سوی یکی از تعاونی‌های شهرداری به یکی از کارکنان خبر داد اما از افشای نام او نیز خودداری کرد.

او گفت که اگر در بررسی‌ها مشخص شود که این تخفیف‌ها «غیرقانونی» بوده، وجوه تخفیف داده شده باید به بازگردانده شود.

احضار ۱۱ نفر در رابطه با حقوق‌های نجومی

دادستان تهران در بخش دیگری از سخنان خود از احضار ۱۱ نجومی‌بگیر توسط دادستانی خبر داد. او گفت که این افراد بر اساس فهرستی که اطلاعات سپاه پاسداران و سازمان بازرسی در اختیار قوه قضائیه قرار دادند، مورد تحقیق و بازپرسی قرار گرفتند.

جعفری دولت‌آبادی دولت را به کوتاهی در ارائه لیست نجومی‌بگیران متهم کرد. به گفته این مقام قضائی، دولت در مهلت تعیین شده هیچ لیستی از نجومی‌بگیران به دستگاه قضائی ارائه نکرد.

دادستان تهران مسئله حساب‌های بانکی رئیس قوه قضائیه را «دشمنی با دستگاه قضائی» دانست و گفت که تعقیب قضائی محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه دارد.

محمود صادقی به دلیل افشای حساب‌های بانکی صادق آملی لاریجانی از سوی دستگاه قضائی متهم و تحت تعقیب قضائی قرار گرفت. او چند روز قبل گفت که به دلیل اظهارات تند علیه رئیس قوه قضائیه از او عذرخواهی می‌کند.

دادستان تهران عذرخواهی صادقی را مانع پیگیری پرونده قضائی نماینده تهران ندانست و گفت که نماینده تهران «دارای هشت شاکی خصوصی بوده و هفت فقره جرم عمومی علیه او اعلام شده است».

بیشتر بخوانید:

مجموعه گزارش‌ها درباره رسوایی فیش‌های حقوقی

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.