ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برلینی‌ها در اعتراض به فاجعه حلب: «انسانیت، کجایی؟»

هزاران برلینی در دو تجمع جداگانه، به کوتاهی جامعه جهانی در قبال حلب اعتراض کردند و خواستار توقف جنگ سوریه شدند که در آن تا کنون بیش از ۱۵ هزار کودک جان‌شان را از دست داده‌اند.

صدها معترض برلینی به جنگ در سوریه در دو تظاهرات جداگانه در پایتخت آلمان به خیابان‌ها رفتند و نارضایتی‌شان از کوتاهی جامعه جهانی در کمک‌رسانی به مردم حلب را فریاد زدند.

روشن‌کردن شمع در برابر رایشس‌تاگ - منبع: AFP

به گزارش روزنامه‌های چاپ برلین، بیش از دو هزار‌و‌هفتصدتن در سرمای زیر صفر، شنبه ۱۷ دسامبر / ۲۷ آذر در برابر ساختمان پارلمان (رایشس‌تاگ) و نیز میدان هرمان‌پلاتز در پایتخت آلمان گرد آمدند تا به فاجعه رخ‌داده در حلب اعتراض کنند. آنها خواستار پایان دخالت آلمان و دیگر دولت‌ها در جنگ سوریه و توقف خونریزی‌ها شدند.

بر اساس تخمین پلیس برلین، بیش از ۹۰۰ تن در برابر پارلمان جمع شده‌بودند. روی برخی از پارچه‌نوشته‌ها و پلاکاردهای جمعیت می‌شد خواند که «کودکان حلب شما را فرامی‌خوانند»، «حلب غرق خون، جهان غرق تماشا» و «انسانیت، کجایی؟». پرچم‌های رنگین‌کمانی جمعیت کوئیر نیز با شعار «نه به جنگ» و «صلح» بر فراز دستان معترضان جابجا می‌شد.

شهر حلب تا همین چندی پیش به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده بود. مخالفان مسلح بر شرق حلب تسلط داشتند و نیروهای طرفدار بشار اسد بر غرب حلب. ولی اواسط ماه نوامبر ارتش سوریه برای فتح مناطق شرقی حلب عملیات گسترده‌ای را آغاز کرد و ۱۲ دسامبر موفق به شکست جبهه مخالفان شد. بر اساس آمار «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، حدود ۴۶۳ غیرنظامی در این جنگ یک‌ماهه کشته‌ شده‌ که ۶۲ تن از آنها کودک بوده‌اند.

پلیس برلین همچنین از شرکت حدود ۱۸۰۰ تن در اعتراضات میدان هرمان‌پلاتز خبر داد. معترضان در این میدان که در محله مهاجران غالباً ترک‌تبار و عرب‌زبان قرار دارد، علاوه بر محکوم‌کردن جنگ سوریه و فاجعه حلب، یاد قربانیان بمبگذاری امروز در ترکیه را نیز گرامی داشتند. صبح شنبه ۱۷ دسامبر انفجار انتحاری یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در نزدیکی یک اتوبوس حامل سربازان در شهر قیصریه ترکیه بیش از ۶۰ کشته و زخمی برجای گذاشت.

بنا به آمار سازمان ملل، جنگ داخلی سوریه تا کنون بیش از ۴۰۰ هزار کشته بر جای گذاشته که در این میان ۱۵ هزار و ۹۴۸ کودک و ۱۰ هزار و ۵۴۰ زن جان‌شان را از دست داده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.