ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یورش یک کامیون به مردم در یک بازار کریسمس در برلین

۱۲ تن کشته و ۴۸ نفر زخمی شده‌اند. در کابین کامیون یک کشته پیدا شده است. کسی که کامیون را به سمت مردم رانده، دستگیر شده است.

برلین، شامگاه دوشنبه ۲۹ آذر / ۱۹ دسامبر، اندکی پس از ساعت ۲۰ به وقت محلی: یک کامیون به سوی مردمی یورش برد که در یک بازار کریسمس در بخش غرب شهر (City West)جمع شده بودند. در اخبار مدام تعداد کشتگان بالا رفت. بیلان آسیب انسانی در اولین ساعت بامداد سه‌شنبه ۲۰ دسامبر: ۱۲ کشته و ۴۸ زخمی؛ حال برخی از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

عکسی از محل حادثه پس از حضور پلیس و نیروهای نجات (عکس از خبرگزاری فرانسه)

میدان برایت‌شاید (Breitscheidplatz) در نزدیکی کلیسای مشهور "یادبود"، محل وقوع حادثه بوده است. پلیس ابتدا در مورد اینکه حادثه با انگیزه تروریستی رخ داده، اظهار نظر نمی‌کرد. اما هر چه گذشت بیشتر از مفاهیمی استفاده کرد که از آنها برداشت می‌شود، حادثه عمدی و دارای انگیزه تروریستی بوده باشد.

کامیون دارای شماره لهستان است و در اختیار راننده‌ای بوده که با رئیس شرکت لهستانی صاحب کامیون نسبت خویشاوندی دارد. رئیس شرکت لهستانی می‌گوید که از ساعت ۱۶ روز دوشنبه نتوانسته با راننده اصلی کامیون تماس بگیرد.

در کابین کامیون یک کشته پیدا شده است. فرد کشته شده لهستانی است. اما هنوز دلیل و چگونگی مرگ او روشن نیست.

پلیس فردی را دستگیر کرده که مظنون به آن است که کامیون را به سمت مردم رانده باشد. هویت او گویا پاکستانی یا افغانستانی است. تردید در تعیین هویت او به آن برمی‌گردد که ممکن است نامی که خود را با آن معرفی می‌کند، جعلی باشد. فرد مظنون به عنوان پناهنده به آلمان آمده است؛ در نزد پلیس سابقه دارد، اما نه به‌عنوان مشکوک به داشتن گرایش تروریستی، بلکه به دلیل خلاف‌کاری‌های کوچک.

پلیس برلین اعلام کرده است که حادثه را در همه جهات بررسی می‌کند، مورد نگران‌کننده‌ دیگری در برلین مشاهده نشده، شهر امن است و مردم نباید مضطرب باشند. صبح روز سه‌شنبه ۲۰ دسامبر / ۳۰ آذر پلیس کامیون را برای تحقیقات بیشتر از میدان برایت‌شاید منتقل کرد و از مردم خواست حین انتقال عکسی نگیرند.

توماس دو مزیر، وزیر کشور آلمان به شبکه اول تلویزیون این کشور گفته است با اینکه هنوز علت قطعی حادثه روشن نیست، اما شواهدی دال بر آن هستند که یورش کامیون به مردم با قصد و غرض انجام شده است.

حادثه برلین اقدام تروریستی در شهر نیس (فرانسه) در ۱۴ ژوئیه امسال را تداعی کرده است. در نیس یک کامیون به سمت مردم یورش برد و با زیر گرفتن افراد ۸۴ نفر را کشت و بیش از ۳۰۰ نفر را زخمی کرد. راننده کامیون با شلیک مأموران کشته شد.

فیلیپ پرادال، شهردار شهر نیس در صفحه توئیتر خود درباره رویداد برلین نوشته است: «با همان روش. با همان خشونت کور. با همان نفرت به مردم خوشحال.»

پی‌نوشت:

در نیمروز سه‌شنبه رسانه‌های آلمانی به نقل از پلیس برلین نوشتند که احتمال نمی‌رود که فرد دستگیر شده که گفته شده پاکستانی یا افغان است، راننده کامیون بوده باشد.

خبرهای بعد از تنظیم گزارش بالا:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.