ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از برلین تا حلب؛ راهپیمایی علیه جنگ سوریه

مسیر این راهپیمایی در جهت معکوس همان مسیر حرکت پناهجویان جنگ سوریه و عراق و سایر مهاجرانی خواهد بود که در سالهای اخیر از بحران خاورمیانه به اروپا پناه آورده‌اند.

فعالان معترض به جنگ سوریه از برلین تا حلب راهپیمایی می‌کنند.

بخشی از مسیر راهپیمایی ضدجنگ از برلین تا حلب

دوشنبه ۲۶ دسامبر، یک روز پس از کریسمس گروهی از فعالان سیاسی و معترضان به جنگ در سوریه از برلین، پایتخت آلمان راهپیمایی خود را به سمت حلب آغاز خواهند کرد. مسیر این راهپیمایی در جهت معکوس همان مسیر حرکت پناهجویان جنگ سوریه و عراق و سایر مهاجرانی خواهد بود که در سالهای اخیر از بحران خاورمیانه به اروپا پناه آورده‌اند.

سال ۲۰۱۵ حدود ۸۹۰ هزار پناهجو به خاک آلمان وارد شدند که بر اساس آمار داده‌شده از سوی فعالان حقوق پناهجویان، تا کنون تنها ۲۰ درصد آنها پاسخ مثبت گرفته‌اند. حملات اخیر گروه «دولت اسلامی» (داعش) در آلمان، به‌خصوص حمله اخیر یک پناهجوی سابق تونسی‌تبار در برلین در کنار کلیسای یادبود این شهر به انتقادها از سیاست «درهای باز» آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور دامن زد و نگرانی فعالان نسبت به برخورد با پناهجویان را نیز افزایش داد. راهپیمایی در جهت برعکس مسیر حرکت پناهجویان از آلمان در اعتراض به این بیگانه‌هراسی نیز صورت می‌گیرد.

این راهپیمایی ساعت ده صبح از «تمپل‌هوف»، فرودگاه سابق در جنوب شهر برلین و محل استقرار یکی از کمپ‌های پناهجویان آغاز خواهد شد. برگزارکنندگان آن هدف خود را فشار بر جامعه بین‌المللی برای کمک به غیرنظامیان، دفاع از حقوق‌بشر و دستیابی به راه‌حل صلح‌آمیز برای مردم سوریه و شهرهای تحت محاصره از سوی نیروهای نظامی و شبه‌نظامی اعلام کرده‌اند.

در بیانیه‌ای که در صفحه خبری این راهپیمایی در فیس‌بوک منتشر شده، آمده است: «دیگر تحمل نداریم که بر روی صورتهای غمگین و وحشت‌زده در فیسبوک کلیک کنیم و بنویسیم "وحشتناک است" و "ما قدرتی نداریم"».

سازمان‌دهندگان راهپیمایی خود را «آدم‌هایی معمولی» معرفی کرده‌اند که به هیچ سازمان یا حزب سیاسی تعلق ندارند.

آغازکنندگان این حرکت گروهی از فعالان، روزنامه‌نگاران و ساکنان اروپایی و به خصوص لهستانی هستند. بسیاری دیگر از ساکنان اروپایی نیز در ادامه همراهی خود را با این حرکت اعلام کرده‌اند. سازمان‌دهندگان پیش‌بینی کرده‌اند سه‌هزار نفر در این مسیر سه‌هزارکیلومتری که از آلمان، جمهوری چک، اتریش، اسلووانی، کرواسی، و صربستان، یونان و مقدونیه و ترکیه عبور می‌کند، همراه خواهند شد.

آنا آبوث ژورنالیست لهستانی ساکن برلین اولین بار این ایده را با دوستانش و سایر فعالان خبری و سیاسی در میان می‌گذارد. او در مصاحبه ای با دویچه وله می‌گوید که مسیر تعیین‌شده، به استثنای یونان و مقدونیه، در واقع همان مسیر حرکت مهاجران است.

در حال حاضر بیشتر مهاجران از بلغارستان یا مجارستان عبور می‌کنند، با این حال تغییر مسیر در این قسمت به این علت صورت گرفته است که داوطلبان بیشتری از یونان و مقدونیه آماده همراهی با این راهپیمایی بوده اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.