ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۵۰ بی‌خانمان، شب‌ها در گور می‌خوابند

علاوه بر گورخواب‌ها که درون گورستان و در قبرهای از پیش آماده شده می‌خوابند، چندین خانواده در اطراف گورستان، در منطقه بلوک‌زنی و زیر کانال در چادر زندگی می‌کنند. اکثر آن‌ها معتادند.

بر اساس گزارشی که در روزنامه شهروند چاپ شده، درون گورستان نصیرآباد باغستان در حومه شهریار، دست‌کم ۵۰ نفر شب‌ها در درون گورهای از پیش آماده شده می‌خوابند.

علاوه بر گورخواب‌ها که درون گورستان و در قبرهای از پیش آماده شده می‌خوابند، چندین خانواده در اطراف گورستان، در منطقه بلوک‌زنی و زیر کانال در چادر زندگی می‌کنند.

در این گورستان، ٣٠٠ گور از پیش آماده وجود دارد که ۵٠‌ کارتن‌خواب دست‌کم در ٢٠ گور می‌خوابند: در هر گور یک نفر و گاهی هم سه تا چهار نفر زندگی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، یک ماه است که سرما کارتن‌خواب‌ها را راهی اطراف و درون گورستان بزرگ نصیرآباد باغستان در حومه شهریار کرده است. گورها عموما برای خواب مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند و در طول روز و زمانی که افراد برای تهیه پول مواد و غذا، ضایعات جمع می‌کنند یا گدایی می‌کنند، خالی هستند.

گورهای از پیش آماده شده در سمت چپ گورستان، روبه‌روی قبرهایی که در آن تدفین انجام شده و با فاصله کمی از مسیر رفت‌ و‌ آمد مردم قرار دارند.

افراد ساکن در این گورها همه معتادند و نویسنده گزارش روزنامه شهروند می‌نویسد که دو زن و یک بچه هشت ساله هم در بین‌ آن‌ها هست.

۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر کارتن‌خواب تنها در منطقه ١٢ تهران زندگی می‌کنند. این آمار را عباد‌الله فتح‌الهی، رییس سازمان نوسازی شهرداری تهران در تاریخ ١١ آبان ١٣۹۴ در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است.

پنج سال پیش و در تاریخ ١٠ اردیبهشت ١٣۹٠، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر کار دولت دهم گفته بود: «با کمال افتخار اعلام می‌کنیم ایران تنها کشوری‌ست که با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، هیچ فرد گرسنه و کارتن‌خوابی ندارد.»

بر اساس گزارش‌هایی که سازمان رفاه، خدمات اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در سال ١٣۹٣ منتشر کرده است، بی‌خانمانی پس از اعتیاد، تکدی‌گری و کودکان خیابانی در رتبه چهارم آسیب‌های مهم شهری قرار دارد.

لینک‌های مرتبط:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.