ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه سرگشاده زندانی بهایی به آملی لاریجانی: کودک‌مان از پدر و مادر محروم است

او می‌نویسد که موسسه آموزش آزاد تنها بخت بهائیان برای تحصیلات عالی در ایران است و به همین دلیل او و همسرش خود را موظف به تدریس در آن می‌دانستند.

یک شهروند بهایی محبوس در بند زنان زندان اوین در یک نامه سرگشاده به صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران نوشت که بازداشت همزمان او و همسرش به بی‌سرپرست‌ماندن کودک شش ساله آنها انجامیده است.

آزاده رفیع‌زاده، همسر و پسر شش‌ساله‌شان

به گزارش پایگاه خبری «هرانا» وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر ایران، آزیتا رفیع‌زاده در نامه سرگشاده خود به رئیس قوه قضائیه خواستار تجدیدنظر در حکم حبس صادره برای او یا همسرش شد تا دست‌کم یکی از آنان توانایی سرپرستی پسر شش‌ساله‌شان را داشته باشد.

آزیتا رفیع‌زاده به همراه پیمان کوشکباغی، همسرش به دلیل تدریس در موسسه علمی آزاد، موسسه آموزش عالی جامعه بهاییان ابتدا در سال ۱۳۹۰ بازداشت شد. دادگاه به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به کوشکباغی ۵ سال و به رفیع‌زاده ۴ سال حکم حبس داد و سال ۱۳۹۴ زمان اجرای این حکم فرارسید.

رفیع‌زاده در نامه خود توضیح می‌دهد که به دلیل محروم‌ازتحصیل‌بودن دانشجویان بهایی در موسسه آموزش آزاد تا مقطع کارشناسی تحصیل می‌کند و سپس در هند فوق‌لیسانس خود را در رشته مهندسی کامپیوتر اخذ می‌کند. همسرش نیز سرنوشت مشابهی را از سر می‌گذارند. او می‌نویسد که موسسه آموزش آزاد تنها بخت بهائیان برای تحصیلات عالی در ایران است و به همین دلیل او و همسرش خود را موظف به تدریس در آن می‌دانستند.

اقلیت بهائیان در ایران پس از پیروزی انقلاب سال ۵۷ و با روی کار آمدن دولت جمهوری اسلامی، تحت فشارهای شدیدی بوده‌است. بهائیان در ایران از حق تحصیل در دانشگاه‌ها محروم می‌شوند و برای ادامه تحصیل باید از طریق موسسه مربوط به جامعه جهانی بهائی اقدام کنند. حکومت ایران مدت‌هاست که فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی بهائیان را با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» جرم‌سازی کرده‌است.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.