ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت ترامپ با آزادی ۲۳ زندانی گوانتانامو

باراک اوباما وعده داده که تا پایان ریاست جمهوری‌اش شمار دیگری از زندانیان گوانتانامو آزاد یا به جای دیگری منتقل شوند. رئیس جمهوری منتخب آمریکا اما خواهان تداوم گوانتاناموست.

کاخ سفید اعلام کرده است که تا ۲۰ ژانویه که دوره ریاست جمهوری باراک اوباما به پایان می‌رسد، انتقال تعداد دیگری از زندانیان گوانتانامو اعلام خواهد شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا اما با آزادی یا انتقال تعداد زندانیان گوانتانامو مخالفت کرده است.

بازداشتگاه گوانتانامو

جاس ارنست، سخنگوی کاخ سفید، سه‌شنبه، ۳ ژانویه گفته بود احتمال می‌دهد انتقال‌های جدید پیش از ۲۰ ژانویه که رئیس جمهوری جدید آمریکا آغاز به کارش می‌کند اعلام شود.

دونالد ترامپ که معمولاً مهم‌ترین مسائل سیاسی مورد نظرش را از طریق توئیتر اعلام می‌کند، در توئیتی که شامگاه گذشته منتشر کرد، نوشت:

«هیچ آزادی دیگری از گوانتانامو نباید صورت گیرد. اینها خطرناک‌ترین افراد هستند و نباید به آن‌ها اجازه داد به صحنه‌های نبرد برگردند.»

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 3. Januar 2017

بازداشتگاه گوانتانامو در خلیج گوانتانامو در جنوب شرقی کوبا که در اختیار ارتش آمریکا قرار دارد، واقع شده است. پس از  حملات انتحاری ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ دولت آمریکا بازداشتگاهی را در این پایگاه ایجاد کرد تا کسانی را که در ارتباط با اقدامات تروریستی در نقاط مختلف جهان بازداشت می‌شوند، در این محل زندانی کند.

این افراد که دارای تابعیت آمریکایی نیستند در مناطق مختلف جهان دستگیر شده‌اند، تحت عناوینی مانند «اشخاص متخاصم غیر نظامی» به گوانتانامو فرستاده شده‌اند و از حقوق اسیران جنگی یا حقوق مدنی اتباع آمریکا بی‌بهره‌اند. یکی از برنامه‌های باراک اوباما انحلال این بازداشتگاه بود، اما در این کار توفیقی به دست نیاورد.

اوباما نوامبر ۲۰۱۶ وعده داده بود که ممکن است تا پایان دوران ریاست جمهوری‌اش شمار دیگری از زندانیان گوانتانامو را آزاد یا به کشور دیگری منتقل کند.

در حال حاضر ۵۹ نفر در زندان گوانتانامو محبوس‌اند. اوباما در نظر دارد دست‌کم ۲۳ نفر از این اشخاص را تا ۲۰ ژانویه آزاد کند.

کمیته‌ای که از نمایندگان چند وزارتخانه تشکیل شده‌اند، درباره سرنوشت زندانیان گوانتانامو تصمیم می‌گیرند. این کمیته تشخیص داده است که ۲۳ نفر از زندانیان گوانتانامو دیگر تهدیدی برای ایالات متحده آمریکا به شمار نمی‌آیند و به همین جهت می‌توان آن‌ها را به کشورهایشان یا به کشور ثالثی بازگرداند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.