ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هر ساعت ۱۹ طلاق در ایران اتفاق می‎افتد

در شبانه‌روز ۴۵۰ طلاق در ایران روی می‌دهد. یک مقام مسئول می‌گوید جوانان در زمینه ارتباط با هم آموزش کافی ندیده‌اند. آموزش جنسی و اقتصاد خانواده هم اهمیت دارد.

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده با بیان اینکه آمار طلاق در ایران بالاست گفت در هر ساعت ۱۹ طلاق در کشور رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، ناصر صبحی، روانشناس و مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده در ادامه گفت: «در یک شبانه روز ۴۵۰ طلاق در کشور روی می‌دهد که از این [آسیب] مهم نشان دارد که جوانان مهارت ارتباطی را آموزش ندیده‌اند».

به گفته ناصر صبحی تکیه بر آگاهی و اطلاعات شخصی کافی نیست و جوانان نیاز به مشاوره و آموزش مهارت‌های ارتباطی پیش و پس از ازدواج دارند.

او یکی از موضوعات مهم در امر ازدواج را آگاهی طرفین از وظایفشان اعلام کرد و گفت: «برخی از جوانان وقتی به زندگی مشترک وارد می شوند هیچ اطلاعات و آگاهی از وظایفشان در زندگی مشترک ندارند.»

افزون بر این، این روانشناس علاقه طرفین به یکدیگر، شناخت، اقتصاد خانواده و همچنین روابط جنسی را از مسایل مهم در ازدواج دانست و گفت: «بر اساس آمار پس از اعتیاد، خیانت زناشویی بیشترین عامل طلاق در ایران است.»

شهریور ماه سال جاری شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده گفته بود از هر چهار مورد ازدواج در کشور، یک مورد به طلاق می‌انجامد.

آمار طلاق در استان‌های مختلف کشور متفاوت است. اردیبهشت سال جاری انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی ایران گفت نرخ طلاق در برخی از استان‌ها به ۵۰ درصد رسیده است.

سازمان ثبت احوال پیش‌تر اعلام کرده بود که استان‌های تهران، البرز، گیلان، خراسان رضوی و مازندران بیشترین آمار طلاق را در ایران دارند.

«مسائل جنسی، اقتصادی و مداخلات دیگران» از مهم‌ترین دلایل طلاق زوج‌های جوان در ایران به شمار می‌رود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.