ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هنوز بازمانده‌ای زیر آوار پلاسکو پیدا نشده است

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی به «تسنیم» گفته است که امید دارند در زیرزمین ساختمان پلاسکو، بازمانده‌هایی را پیدا کنند.

صبح روز ۳۰ دی، ساختمان تجاری پلاسکو به دلیل حجم گسترده آتش و یک انفجار در طبقات میانی فروریخت. بر اساس آخرین گفته‌های سخنگوی اورژانس کشور،۳۰ تا ۵۰ نفر زیر آوار هستند.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی به «تسنیم» گفته است که امید دارند در زیرزمین ساختمان پلاسکو، بازمانده‌هایی را پیدا کنند.

پیش‌تر، قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت گفت که سه نفر زنده از زیرآوار خارج شدند که حال یکی از آنها وخیم است.  همچنین گفته شده بود یک جنازه از آوارها بیرون کشیده شده اما سخنگوی اورژانس تهران و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران این موضوع را تایید نکردند.

تیم‌های امدادرسان به همراه سگ‌های زنده‌یاب در میان آوار پلاسکو به دنبال بازماندگان می‌گردند که به دو گروه تقسیم می‌شوند: آنها که در آوار طبقه‌های میانی ساختمان و آنها که در زیرزمین ساختمان گیر افتاده‌اند.

۱۳ تیم از سگ‌های زنده‌یاب به همراه دستگاه‌های الکترونیکی زنده‌یاب در عملیات امدادرسانی مشغول یافتن بازمانده‌ها هستند.

یک تونل از ساختمان «پاساژ کویتی‌ها »حفرشده و تیم‌های امدادی در حال ورود به زیرزمین ساختمان پلاسکو هستند.

اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، به خبرنگاران در محل در مورد کسانی که زیر آوار در زیرزمین محبوس شده‌اند گفت که امدادرسانی برای خروج این گروه از زیر آوار ادامه دارد اما هنوز کسی را پیدا نکرده‌اند.

شاکری در ادامه توضیح داد: «دو گروه در زیر آوار ساختمان پلاسکو محبوس شده‌اند؛ یک گروه آتش‌نشانانی که در حین مهار آتش و پس از فروریختن ساختمان در بین طبقات گرفتار شدند و گروه دوم کسانی هستند که گفته می‌شود در زیرزمین این پاساژ حضور داشتند»

امدادرسانان با ایجاد تونل در شمال و شرق آوار ساختمان، سعی کرده‌اند که دسترسی به زیرزمین را ممکن کنند. اما برای دسترسی به طبقاتی که احتمال می‌رود آتش‌نشان‌ها در میان آن گرفتار شده باشند باید عملیات آواربرداری از ساختمان به طور کامل انجام شود.

در حال حاضر چنگک‌های مکانیکی برای برداشتن تیرآهن‌ها در آوار استفاده می‌شود، اما شاکری گفته است: «با توجه به حجم بالای آوار انجام عملیات پیچیده و زمان‌بر است.»

تیم‌های امدادی با دستگاه‌های حفاری و سگ‌های زنده‌یاب موفق شدند به برخی از دفترها و مغازه‌های زیرزمین پلاسکو دسترسی پیدا کنند اما هنوز مشخص نیست که آیا بازمانده‌ای را یافته‌اند یا نه.

آتش‌نشانی تهران بزرگ گفته است که حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر از نیروهای این سازمان در طبقات میانی ساختمان پلاسکو گرفتار شده‌اند. در مورد تعداد افرادی که در زیرزمین ساختمان پلاسکو گرفتار شده‌اند، هنوز آماری دقیقی در دست نیست. اما تخمین زده می‌شود که بین ۲۰ تا ۳۰ نفر هم در زیرزمین باشند.

سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ هم گفته است که تیم‌های تشخیص هویت در محل آوار حضور دارند که قرار است در صورت لزوم اجساد را شناسایی کنند.

ساجدی‌نیا همچنین به تاجرها و کسبه ساختمان پلاسکو گفته است که هماهنگی‌های لازم برای حفاظت از اموال کسبه صورت گرفته است و پلیس محل را تحت کنترل دارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آتش سوزی مشکوک

    انفجار ساختمان پلاسکو توسط سپاه بخاطر بیست هزار مغازه باد کرده بر روی دست سپاه در اتوبان امام علی در فیلم ها به وضوح میتوان قسمتهایی از ساختمان را که در آن مواد منفجره تعبیه شده بود و بصورت همزمان نیز چاشنیهای ان فعال شده است و ساختمان نیز بصورت عمودی ریزش کرد ،مشاهده کرد.. مهار آتش سوزی در کلیپهای قبل از انفجار کاملا مشهود است ، حتی به گفته شاهدان عینی #آتشنشانان از مهار آتش سوزی خوشحال هم بودند !! تخلیه سفارتخانه های اطراف پاساژ پلاسکو یک روز قبل از حادثه !! آتش سوزی در ساعات اولیه روز که پاساژ تعطیل بوده است !! برخاستن دود سفید که یقینا حاصل از آتش سوزی طبیعی که توام با دود سیاه میباشد نبوده است !! اختلافات شهرداری و مالکین پاساژ پلاسکو !! فشار سپاه پاسداران برای انتقال مغازه داران پاساژ پلاسکو به بازاری در اتوبان امام علی که شامل بیست هزار واحد تجاری متعلق به سپاه میباشد !! مالکیت پاساژ برای بنیادمستضعفان بوده است و باتوجه به ارزنده بودن زمین پاساژ و قصد بنیادمستضعفان برای تخریب پاساژ و احداث ساختمان 50 طبقه تجاری اداری و عدم تمکین صاحبان مشاغل و موارد دیگر میتوان نتیجه گرفت !! به بهای گزاف جانباختن عده زیادی از هموطنان و خسارت اقتصادی فراوان ،فرو ریخت !!!

  • سید

    بادرود .وطن امروز بدست دوسه کس بی وطن است.باعرض تسلیت به شهیدان این فاجعه بخصوص عزیزان اتش نشان .وقتی درکشورمصیبت زده ایران حاکمانش ورهبرش روضه خوان دوریالی زمان شاه باشدوشهردارش احمقی چون خالیباف باشدبایدهرروزمنظرفاجعه بودبایدهرروزخانواده ای عزادارعزیزی باشدخمینی اول انقلاب گفت ملت ماملت گریه است چون نقشه راهشان عزادارکردن ملت عزیزایران بودبدا بحال مامردم که مثل گوسفنددنبال این مزدوران شوروی سابق راه افتادیم.وخودودیگران رابخاک سیاه نشاندیم بزرگترین دلیلش نداشتن مطالعه دراین کشورمتمدن است که بقول مولانا.یکی قلبی(منظورقلابی بودن است)توپنداری که زردارد.شاه واقعا همه چیزرارایگان به ملتش میدادمامردم فریب اب وبرق مجانی وهمه خانه دارمیکنیم مانه تنهادنیای شمارااباد میکنیم اخرت شماراهم اباد میکنیم افسوس که فریب این پیرکفتارخمینی راخوردیم واین هم نتیجه اش.شهرداررفته قم نظرمراجع راجلب کند برای کاندیدا شدن ریاست جمهوری.حتی وقتی برمیگرددروبروی دروبین ژست قهرمان وتبلیغاتی میگیردسگهای زنده یاب رابیاوریدمیلیاردهاتومان سوء استفاده شخصی کرده ازشهرداری ومیلیاردها هزینه بیلبورددرتهران برعلیه امریکا وهاشمی رفسنجانی ان وقت اتش نشانی ماشین وابزاردرست وحسابی ولباس ضدحریق ندارد نزدیک روزهای نوروز قریب ۳۰نفرازعزیزان اتش نشانی جان شیرین خودراازدست دادندفرادهمین خالیباف وریس دزدشورای شهرازخانواده مظلوم جان باختگان سوء استفاده میکننددرپوشش دیدارباخانواده این شهیدان عزیزروزگذشته خدایاماملت راازخواب بیدارکن باسپاس

  • منیره

    ما این‌جا پیراهن‌های سیاه‌مان را نباید دربیاوریم... این‌جا سرزمین مرگ‌های بی‌انتهاست. ما هر روز ذره ذره می‌میریم.