ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم اعدام به بابک زنجانی ابلاغ شد

غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری روز یکشنبه سوم بهمن خود خبر از ابلاغ حکم بابک زنجانی به او داد. پیش‌تر حکم اعدام او در دیوان عالی کشور تایید شده بود.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری روز یکشنبه سوم بهمن خود خبر از ابلاغ حکم بابک زنجانی به او داد.

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده بابک زنجانی گفته: «دو نفر از کسانی که محکوم به اعدام شده بودند حکم‌شان نقض شد که باید پرونده شان به شعبه هم عرض می‌رفت و حکم خود بابک زنجانی که صادر شده بود باید به او ابلاغ می‌شد که هر دوی این کارها اتفاق افتاد.»

 دو متهم دیگر پرونده موسوم به فساد نفتی مهدی شمس و حمید فلاح هروی هستند.

به گفته اژه‌ای تحقیقات مجدد از دو متهم توسط بازپرس شروع شده و اگر لازم باشد از خود بابک زنجانی نیز دوباره بازجویی خواهد شد.

اژه‌ای همچنین گفته: «نفر دیگری که فراری شده بود با تلاش نیروهای انتظامی و بازپرس به ایران برگردانده شد و سایر افرادی که با قرار وثیقه برایشان قرار صادر شده بود اتهامشان در حال پیگیری است.»

۱۳ آذر ماه ۱۳۹۵ دیوان عالی کشور حکم اعدام بابک زنجانی، تاجر ایرانی بدهکار به وزارت نفت را تأیید کرد.

بابک زنجانی به اتهام پرداخت نکردن بدهی هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی خود به وزارت نفت، دی‌ماه سال ۱۳۹۲ بازداشت شد. او در دوران تحریم‌های جهانی علیه ایران نفت ایران را در دیگر کشورها می‌فروخته است تا ایران بتواند تحریم‌ها را دور بزند. زنجانی پس از چندین جلسه دادگاه به همراه دو متهم دیگر این پرونده به اعدام محکوم شد اما حکم آن‌ها تایید نشد.

زنجانی در شهریورماه سال جاری به‌دلیل بیماری گوارشی در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت و سپس به زندان بازگشت.

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی ۱۹ آبان‌ماه اعلام کرد که موکلش ممنوع‌الملاقات شده و دو ماه است که از او خبری ندارد.

بابک زنجانی که خود را یک «بسیجی اقتصادی» می‌نامد، صاحب بیش از ۶۴ شرکت از جمله شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم، «اولین بانک سرمایه‌گذاری اسلامی» در مالزی، سهامدار شرکت هواپیمایی انور ترکیه، مؤسسه مالی اعتباری در امارات و بانک ارزش تاجیکستان بوده است.

پیش از این خبرهایی مبنی بر لغو حکم اعدام بابک زنجانی در ایران منتشر شده بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خسرو

    شما یک جوری نوشتید انگار زنجانی داشته تو دوران تحریم کمک میکرده به ملت ایران و الان سزای کمکش رو داره میده ! درحالی که زنجانی یک خائن هست که تو اون شرایط سخت که ملت ایران نیاز به کمک و همیاری داشته و با اینکه شرایط رو میدید از ملت ایران دزدی بزرگی کرد و به سختی بیشتری انداخت ملت ایران رو و به ملتش خیانت کرد سزای خائن همینه نه تو ایران بلکه همه کشورها جهان حتی اونها که ادعای دمکراسیشون گوش فلک رو پر کرده !