ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع کارگران سیمان مسجد سلیمان برای مطالبات عقب افتاده و امنیت شغلی

حدود ۴۸۰ کارگر کارخانه سیمان مسجد سلیمان ۲۰ روز است در دو شیفت کاری در محوطه کارخانه جمع می‌شوند. آن‌ها خواهان پرداخت دستمزدها و امنیت شغلی هستند.

کارگران سیمان مسجدسلیمان ۲۰ روز است در اعتراض به نپرداختن ۵ ماه دستمزددر محوطه کارخانه تجمع می‌کنند. آن‌ها همچنین خواستار تامین امنیت شغلی‌ هستند.

حدود ۴۸۰ کارگر این کارخانه در این مدت در دو شیفت کاری در محوطه کارخانه جمع شده‌اند. آن‌ها می‌گویند نپرداختن دستمزدها برایشان مشکلات بسیاری ایجاد کرده و در انتظار رسیدگی به خواست‌های خود هستند.

به گفته‌‌ی کارگران، کارخانه از ۴ سال پیش با مشکلات مالی مواجه شده و طی این مدت به مطالبات کارگران بی‌توجهی شده است. آن‌ها نگرانند که در اثر مشکلات مالی کارخانه شغل خود را از دست بدهند.

علاوه بر عقب افتادن دستمزد کارگران شاغل، حدود ۱۰۰ تن از کارگرانی که از دو سال پیش مشمول بازنشستگی پیش از موعد هستند هنوز بازنشسته نشده‌اند زیرا کارفرما هزینه مربوطه را به سازمان تامین اجتماعی نپرداخته است.

حدود ۳۰۰ تن از کارگران سیمان مسجدسلیمان رسمی و ۱۸۰ تن قراردادی هستند. به گفته‌ی کارگران، نیروهای قراردادی نزدیک به یک سال و نیم حقوق عقب مانده دارند.

کارگران بارها مشکلات خود را با مسئولان مطرح کرده‌اند اما پاسخی نگرفته‌اند. در شهریور "باشگاه روزنامه‌نگاران مسجد سلیمان" به نقل از یکی از اعضای شورای اسلامی این کارخانه نوشته بود: "تعطیلی تنها شرکت بزرگ تولیدی (غیر نفتی) شهرستان در بی تفاوتی بعضی از مسئولین در حال رقم خوردن است."

او افزوده بود  مدیریت کارخانه به خواست‌های کارگران از جمله یکسان پردازی حقوق کلیه پرسنل (اعم از رسمی، قراردادی و جذب نیرو )، پرداخت مطالبات سال ۸۶ و پاداش های معوقه معترض بودند بی‌توجه است.

خبرهای کارگری رادیو زمانه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.