ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیکارشدگان پلاسکو از ۴ ماه بیمه بیکاری برخوردار می‌شوند

رئیس "اتاق اصناف ایران" اعلام کرده است ۳۵۰۰ کارگر و کارفرما در پلاسکو شاغل بوده‌اند. تعداد کارگرانی که بیمه تامین اجتماعی هستند ۷۵۰ تن اعلام شده بود.

هیات دولت تصمیم گرفته است به شاغلان ساختمان پلاسکو اعم از کارگر یا کارفرما که پس از سوختن این ساختمان شغل خود را از دست داده‌اند، در صورتی که بیمه نباشند به مدت ۴ ماه بیمه بیکاری تعلق بگیرد. همچنین وزارت کار موظف شد حقوق دی ماه این شاغلان را بپردازد.
این تسهیلات شامل کارگران یا کارفرمایانی می‌شود که توسط "اتاق اصناف ایران" شناسایی شوند.

پپش از این رئیس اتاق اصناف میزان حق بیکاری که قرار است برای مدت ۴ ماه به کارگران بیمه نشده ساختمان پلاسکو پرداخت شود، ماهانه مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود.

در رابطه با کارگران شاغل در ساختمان پلاسکو آمار متفاوتی ارائه می‌شود. رئیس "اتاق اصناف ایران" اعلام کرده است که پیش از آتش سوزی، ۳۵۰۰ کارگر و کارفرما در پلاسکو شاغل بوده‌اند. تعداد کارگرانی که بیمه تامین اجتماعی هستند ۷۵۰ تن اعلام شده بود.

اخبار منتشره همچنین حاکی از اشتغال کارگران "غیرقانونی" در ساختمان پلاسکو است که تصمیم امروز هیات دولت آن‌ها را دربر نمی‌گیرد.

فاطمه ذوالقدر نماینده مجلس پس از آتش سوزی اعلام کرده بود خانواده برخی کارگران افغان که در پلاسکو شاغل بوده‌اند از ترس اخراج حاضر نیستند زیر آوار ماندن بستگانشان را به مراجع رسمی اعلام نمایند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.