ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع ایران آزمایش موشکی را تأیید کرد

ایران یک موشک میان‌برد بالستیک پرتاب کرده بود که بعد از ۶۳۰ کیلومتر سقوط کرد. شورای امنیت به خواست آمریکا این موضوع را بررسی می‌کند. حسین دهقان موشک‌پرانی را حق جمهوری اسلامی دانسته.

حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی آزمایش موشکی ایران را تأیید کرد.

حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حسین دهقان درباره آزمایش موشکی ایران گفته است: «این اقدام هیچ مغایرتی نه با برجام و نه با قطعنامه ۲۲۳۱ دارد. این تست در ادامه برنامه‌های جاری ما بوده و قبلا نیز اعلام کرده‌ایم که برنامه‌هایی که در حوزه تولیدات اقلام دفاعی در راستای اهداف و منافع ملی برنامه‌ریزی کرده‌ایم را اجرا می‌کنیم و هیچ اراده‌ای نمی‌تواند تصمیم ما را تحت تأثیر قرار دهد.»

خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که یکشنبه، ۱۱ بهمن ایران یک فروند موشک بالستیک را از پایگاهی در سمنان شلیک کرده، اما بعد از طی ۶۳۰ کیلومتر موشک بالستیک در هوا منفجر شده است.

ایالات متحده آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواسته بود که برای بررسی این موضوع سه‌شنبه، ۳۱ ژانویه جلسه فوری تشکیل دهد. این جلسه تشکیل شد و بررسی برنامه موشکی ایران به کمیته‌های سازمان ملل ارجاع شد.

نیکی هالی، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته است آزمایش موشکی ایران به معنای نقض توافق‌نامه هسته‌ای‌ و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است که در سال ۲۰۱۵  تصویب شده است.  این قطعنامه ایران را از آزمایش موشک‌های بالستیک با توانایی حمل کلاهک هسته‌ای منع می‌کند.

 نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس

صبح چهارشنبه ۱۴ بهمن کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برای بررسی پیامدهای آزمایش موشکی ایران تشکیل جلسه داد.

در این جلسه، مجید تخت‌روانچی، معاون آمریکا و اروپای وزارت خارجه جمهوری اسلامی،   امیر علی حاجی‌زاده و محمد رضا یزدی، دو سردار سپاه پاسداران و نصرالله سجادی از وزارت اطلاعات حضور داشتند.

به گفته حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بر ضرورت ادامه برنامه موشکی ایران و ارتقا و گسترش آن به رغم مخالفت جامعه جهانی تأکید کرد.

نقوی حسینی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است که در این جلسه حاضران بر روی این موضوع توافق کردند که: «پیشرفت در حوزه دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری ربطی ندارد و قابل مذاکره نیست.»

موشک‌پرانی سپاه بعد از برجام

اسفند ۹۴ سپاه پاسداران دو موشک بالستیک با برد دو هزار کیلومتری را پرتاب کرد. این نخستین رزمایش موشکی سپاه پس از برجام بود. خبرگزاری فارس در آن زمان گزارش داده بود که روی بدنه این موشک‌ها به زبان عبری نوشته‌ شده بود: «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.»

جان کری، وزیر وقت خارجه آمریکا که در آن زمان به پاریس سفر کرده بود گفته بود آزمایش‌های موشکی ایران ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است زیرا برد بالای موشک‌ها بیشتر از حد مجاز است.

اکبر هاشمی رفسنجانی و علی مطهری از برنامه موشکی سپاه بعد از برجام تلویحاً و با احتیاط انتقاد کرده بودند. علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی آزمایش موشکی سپاه را مصداق تندروی دانسته بود.

این انتقادات اما با واکنش تند سپاه پاسداران مواجه شده بود.

رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفت‌و گویی که خبرگزاری فارس ۲۹ دی با او انجام داده بر این موضوع تأکید کرده بود که تقویم رزمایش‌های موشکی ایران ربطی به مسائل سیاسی ندارد.

این سردار سپاه گفته بود مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران با جدا کردن قطع‌نامه ۲۲۳۱ از توافق‌نامه هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، برنامه موشکی ایران را از برنامه هسته‌ای این کشور تفکیک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    زنجانی چقدر به مدیران قوه‌ی قضاییه برای «ماندن پرونده‌اش نزد سازمان اطلاعات سپاه» رشوه داد؟ مقام بلندپایه در قوه‌ی قضاییه می‌گوید: «بابک زنجانی از طریق خواهرش «بهارک زنجانی» و یکی از وکلا، مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به مقامات قضایی مرتبط با پرونده‌ی خود رشوه داده است.» وی می‌افزاید: «این مبلغ کلان ابتدا قرار بود برای آزادی بابک زنجانی پرداخت شود، اما با طی مراحل قضایی پرونده و اصرار دولت برای بازگرداندن ۳ میلیارد دلار اموال بیت‌المال و پول نفت کشور، این آزادی منتفی و قرار شد پرونده در اختیار ضابط قضایی خاص (سپاه پاسداران) قرار گیرد.» «ابوالقاسم صلواتی» رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به عنوان قاضی پرونده بابک زنجانی، چندین ملک گران‌قیمت و مقادیر معتنابهی پول از طریق واسطه خود «احمدرضا محمد ولی الیگودرزی» دریافت کرد که یک ملک گران‌بهای چند طبقه در میدان آرژانتین تهران نیز، جزو این اموال بوده است. این مقام ارشد قوه‌ی قضاییه در ادامه می‌افزاید: «پس از اطلاع حفاظت اطلاعات قوه‌ی قضاییه از این موضوع و فسادهای مالی متعدد ابوالقاسم صلواتی در سایر پرونده‌های سیاسی، موضوع از طریق برخی منابع به طور مخفیانه به اطلاع دولت رسید و در پی آن سال گذشته یکی از مقامات ارشد دولتی طی ملاقاتی خصوصی با خامنه‌ای اظهار کرد: «۳ میلیارد دلار از اموال بیت‌المال و دولت، نزد بابک زنجانی است و به دلیل مقاومت قوه‌ی قضاییه و دریافت رشوه ۴۰۰ میلیارد تومانی توسط مسئولین ارشد این قوه، مقامات قضایی پرونده را به وزارت اطلاعات نمی‌سپارند تا پول بیت‌المال به دولت بازگردانده شود.» خامنه‌ای به وی اظهار می‌کند: «می‌گویم شما و دولت را در جریان جزییات پرونده زنجانی قرار دهند.» اما با گذشت یک‌ سال از این ملاقات، هنوز هیچ تماسی از جانب سازمان اطلاعات سپاه برای در اختیار گذاردن جزییات پرونده بابک زنجانی به وزارت اطلاعات گرفته نشده است!!. بابک زنجانی پس از حضور در کمیسیون ویژه مقابله با تحریم‌ها در دولت احمدی‌نژاد، با معرفی «مصلحی عراقی» و «یزدی» به فرماندهان سپاه پاسداران، پروژه‌های متعددی را برای سپاه به انجام رسانید که یکی از آنان «پولشویی» از طریق «بانک انصار» بوده است.!!

  • راه نمای خاموش!

    مشکل از نفس وجود موشک نیست. بعنوان یک علاقه مند مطالعه مقالات این چنینی، طی سال ها می دانم داستان چه قرار است. طبق توافقات ابرقدرت ها غربی و شوروی/روسیه از دهه های گذشته، اصولا موشک هدایت پذیر و راکت غیر هدایت پذیر با برد بالای 500 کیلومتر ممنوع است صادر کنند، اما ابرقدرتی مثل چین و قدرت های مثل کره شمالی و غیره این توافقات را رعایت نمی کنند. در این راستا کشورهای دیگر از طریق قاچاق یا تحقیقات به بازدارندگی موشک بالای 500 یلومتر دست یافتند از جمله کره جنوبی و ترکیه و پاکستان و هند و اسرائیل و یا مثل عربستان سعودی که موشک چینی با برد 2500 کیلومتر و با قدرت حمل دو و نیم تن کلاهک!!! ببنید عربستان سی سال است موشکی دارد که می تواند تا قلب اروپا برسد با کلاهک دو و نیم تنی، که اتفاق موشکی در اصل هسته بوده که چیین ها کلاهک متعارف البته برای سعودی ها صادر کردند. هیچ معنی ندارد ما موشکی به صرف برد یا توان کلاهک چند صدکیلویی ان را نامتعارف بدانیم. در واقع تا زمانی که ارتش و نیرویی فاقد سلاح هسته و کلاهک مربوطه نباشد هیچ فرقی نمی کند موشک چه برد یا توان کلاهکی داشته باشد. پس این صرفا تبلیغات است. ایران هم دههاس ال تحریم تسلیحاتی بودهف ناچار برای ایجاد بازدارندگی راه سریع و کم هزینه ساخت موشک در پیش گرفته است1 چون نمی تواند مثل کشورهای متول حنوب خلیج فارس پیشرفته ترین چنگنده ها مثل اف 18/15/16/رافال/تایفون بخرد و حتی نمی تواند چنگنده روسی یا چینی و پاکستانی بخرد!!! البته مشکل ایران با غرب، خطر هسته ای نیست، بلکه نوع سیاست های غرب ستیزانه و البته خردستیزانه و احمقانه نظام ایران است. سیاستی که چهار دهه خسارت چند هزار میلیارد دلاری به ملت ایران وارد کرده است و کاملا برضدمنافع ملی است. متاسفانه نظام حاکم بر ایران یک نظام ایدئلوژیک مذهبی جاه طلب است و ارزشی برای منافع ملی ایرانی ندارد و عملا چیزی به نام ملیت ایرانی برایش بی ارزش است. اگر یک جو ارزش برای منافع ملت ایران قائل بود نبایست کشور مستعد ایران به این فلاکت بیفتد!!! ای کاش نظام ایرانف دست این دشمن تراشی های احمقانه و غرب ستیزی بیهوده و ضد ملی اش بردارد و بگذارد ملت ایران از استعدادهای اقتصادی برای توسعه و رفاه بهره ببرد!