ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«کلیپ گراب»؛ حکم سنگسار برای یک زن و یک روحانی در لرستان

دادگاهی در استان لرستان یک زن و یک مرد روحانی را به اتهام زنای محصنه به سنگسار محکوم کرد. رییس پیشین قوه قضاییه از قضات خواسته بود از صدور این حکم خودداری کنند.

شعبه اول دادگاه کیفری یک استان لرستان، یک زن و مرد را به اتهام زنای محصنه به رجم (سنگسار) محکوم کرد. این حکم در حالی صادر شده است که رییس پیشین قوه قضاییه ایران در بخشنامه‌ای از قضات خواسته بود تا از صدور حکم سنگسار خودداری کنند. رجم یا سنگسار در ردیف مجازات‌های غیر‌انسانی قرار می‌گیرد و انتشار خبرهای مربوط به صدور و اجرای آن همواره با واکنش نهادها و سازمان‌های حقوق بشری و سازمان ملل همراه شده و به محکومیت دولت جمهوری اسلامی انجامیده است.

حکم صادر شده اما به ماجرای انتشار یک فیلم از رابطه یک روحانی با یک زن در منطقه گراب کوهدشت در استان لرستان برمی‌گردد.

پایگاه خبری تحلیلی کشکان با انتشار این خبر نوشته است که حکم صادر شده برای متهمان در دادگاه بدوی صادر شده و هنوز قطعی نیست. یک منبع مطلع به خبرنگار این سایت گفته است: «حکم فعلا‍ً در دادگاه بدوی صادر شده و در مسیر ابلاغ به دو وکیل متهمان قرار دارد و وکلای متهمان ۲۰ روز فرصت دارند که نسبت به این حکم اعتراض و از دیوان عالی کشور دادخواهی کنند.»

در پرونده مربوط به رابطه این زن و مرد، همسر زن شاکی خصوصی است و پرونده‌ای هم به دلیل انتشار فیلم رابطه این دو تشکیل شده که مرجع قضایی در حال رسیدگی به آن است.

بر اساس خبرهای منتشر شده شاکی برای متهمان درخواست اشد مجازات را کرده و «دادگاه کیفری استان لرستان هم بعد از دو جلسه رسیدگی و تحقیق مفصل و مبسوط، با احراز مجرم بودن متهمان، اقدام به صدور حکم رجم (سنگسار) کرده است.»

با توجه به این‌که خبرهایی درباره ضبط مخفیانه رابطه این دو نفر منتشر شده بود، به نظر می‌رسد که مراجع امنیتی و اطلاعاتی استان در شکل‌گیری این پرونده نقش داشته‌اند.

«کشکان» هم بر نقش مدیریت ریاست دادگستری شهرستان، دادستان عمومی و انقلاب، اداره آگاهی، پلیس فتا و پلیس اطلاعات در جمع آوری دلایل و مدارک، دستگیری متهمان و ارسال پرونده به مراجع قانونی تأکید کرده است.

قانون مجازات اسلامی در ایران، مجازات زنای محصنه را سنگسار دانسته است. بر اساس این قانون «با پیشنهاد قاضی و موافقت رییس قوه قضاییه، اگر زنا با چهار شاهد یا چهار بار اقرار ثابت شده باشد، مجازات سنگسار می‌تواند به اعدام تبدیل شود. در مواردی نیز که زنا با علم قاضی ثابت شده باشد، مجازات سنگسار می‌تواند به ۱۰۰ ضربه شلاق تبدیل شود.»

در تعریف سنگسار آمده است که این نوع مجازات که از طریق پرتاب سنگ (که به صورت گروهی انجام می‌شود) به طرف مجرم صورت می‌گیرد و به مرگ او می‌انجامد. حقوق بشر بین‌الملل اعدام از این طریق را «عملی وحشیانه و حیوانی» تلقی می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آریامن

    امید وارم که هیچ وقت حکم سنگ سار برای هیچ شخصی داده نشه،چون سنگ سار یک جنایت به تمام معناست ،حتی اگه بزرگ ترین گناه دنیا را هم انجام بدن باز سنگ سار اشتباه!!! #حکومت_اسلامی = #قانون_اسلامی