ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آثار هنرمندان ایرانی در موزه هنر معاصر نیویورک در اعتراض به فرمان ترامپ

برای آزادی و نه فقط برای هنر: یکی از مهم‌ترین مراکز هنری جهان، آثاری از هنرمندان ۷ کشور مسلمان را به جای آثار پیکاسو و ماتیس به نمایش گذاشت.

موزه هنر معاصر نیویورک در اعتراض به «فرمان» ترامپ مبنی بر منع سفر اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا، در نمایشگاه دائمی‌اش آثاری از ۷ هنرمند از کشورهای سودان و عراق و ایران را به نمایش گذاشت.

برای آزادی و نه فقط برای هنر: «پیامبر» اثر پرویز تناولی در موزه هنر مدرن نیویورک

آثار هنرمندان سودانی، عراقی و ایرانی به جای آثاری از پابلو پیکاسو، هنری ماتیس و فرانسیس پیکابیا در طبقه پنجم موزه هنر معاصر نیویورک به نمایش درآمده‌اند.

کنار هر اثر متنی نوشته و روی دیوار نصب شده است با این مضمون:

« این اثر به هنرمندی از کشوری تعلق دارد که شهروندانش برابر با دستور اجرایی ریاست جمهوری در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷، از ورود به ایالات متحده منع شده‌اند. این یکی از چند اثر هنری کلکسیون موزه است که در سرتاسر گالری‌های طبقه پنجم نصب شده تا بر حیاتی بودن آرمان‌های این موزه و ایالات متحده در خوش‌آمدگویی [به مهاجران] و آزادی تأکید کند.»

برای آزادی و نه فقط برای هنر: «پدرم و من» اثر حسین زنده‌رودی در موزه هنر مدرن نیویورک

به استثاى زها حدید، معمار برجسته و فقید عراقی – بریتانیایی و ابراهیم الصلاحی، نقاش سرشناس سودانی، باقی آثار به هنرمندان ایرانی تعلق دارد: آثاری از پرویز تناولی (مجسمه‌ساز و نقاش)، شارل حسین زنده‌‌رودی (نقاش ایرانی و بنیانگذار مکتب سقاخانه در نقاشی ایران)، شیرانا شهبازی (عکاس)، مارکو گریگوریان (نقاش فقید ایرانی) و طلا مدنی (نقاش ایرانی مقیم آمریکا).

علاوه بر این مجسمه‌ای هم از آثار سیا ارمجانی (مجسمه‌ساز و معمار ایرانی – آمریکایی) در ویترینی خارج از محوطه نمایشگاه دائمی به نمایش گذاشته شده است.

برای آزادی و نه فقط برای هنر: چیدمان با ویدئو اثر طلا مدنی در موزه هنر معاصر نیویورک

موزه هنر مدرن نیویورک اعلام کرده که قصد دارد در فوریه سال جاری، فیلم‌هایی هم از فیلمسازان عراقی و سوری درباره مشکلات پناهجویان و منع سفر به نمایش درآورد.

رئیس جمهوری آمریکا ۲۷ ژانویه با امضای فرمانی با عنوان «حفاظت از آمریکا در مقابل حملات تروریستی» ورود پناهجویان به خاک آمریکا را به مدت چهار ماه معوق و سفر اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران به خاک آمریکا را هم ممنوع اعلام کرد. دادگاهی در سیاتل فرمان دونالد ترامپ را لغو کرد و دادگاه فرجام فدرال در آمریکا هم درخواست دولت آمریکا برای تجدید نظر در حکم صادره از سوی دادگاه سیاتل را رد کرد. اعتراض‌ها اما همچنان ادامه دارد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.