ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهرداری شوشتر: اعتراض کارگری مساوی است با اخراج

کارگران با واگذاری خدمات شهری به پیمانکاران معترضند که امنیت شغلی آنها را به خطر انداخته، شهرداری میگوید اعتراض مساوی است با اخراج

در پی اعتراضات کارگران خدماتی و فضای سبز به عدم امنیت شغلی،  سه‌شنبه ۱۹بهمن شهرداری شوشتر ده‌ها تن از کارگران را وادار به امضای تعهدنامه‌ای کرد که آن‌ها در صورت بروز هرگونه حرکت اعتراضی به سرعت اخراج خواهند شد.

کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری شوشتر در جریان اعتراض به واگذاری خدمات شهری به پیمانکاران

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) پس از اجتماعات این کارگران در شهرداری کمیته انظباطی تشکیل شده و این کمیته ۴۰ تا ۵۰ تن از کارگران را احضار کرده‌ است. کمیته انضباطی از کارگران تعهد گرفته است که در صورت شرکت در هر گونه اعتراض به سرعت اخراج خواهند شد.

اعتراض کارگران شهرداری شوشتر به واگذاری زیرمجموعه‌های شهرداری به پیمانکاران است که امنیت شغلی این آنان را به خطر می‌اندازد و ممکن است باعث کاهش بازهم بیشتر مزد کارگران شود.

طی سال‌های گذشته کارگران بارها در اثر واگذاری خدمات شهرداری به پیمانکاران متحمل زیان شده‌اند و پرداخت حقوق و مزایایشان به تعویق افتاده یا موکول به محال شده است. در مهر سال جاری آنان با اطلاع از تصمیم شهرداری به واگذاری مجدد خدمات به پیمانکاران اقدامات اعتراضی مختلفی از تماس با نمایندگان مجلس و مقامات استان گرفته تا اعتصاب و اعتراض انجام دادند.

در جریان اعتراضات مهرماه حدود ۳۰۰ کارگر شهرداری شوشتر یکی از آنان به بی‌توجهی مقامات به اعتراض کارگران انتقاد کرد و افزود: "تاکنون کارگران قرارداد مستقیم شهرداری شوشتر چند بار در اعتراض به بازگشت پیمانکاران نیروی انسانی  تجمع کرده بودند که آخرین بار آن در صبح روز دوشنبه (۵ مهر) مقابل ساختمان فرمانداری و دفتر نماینده شوشتر درمجلس صورت گرفت."

واگذاری خدمات عمومی در قالب پروژه به پیمانکاران که روز بروز رواج بیشتری می‌یابد نه تنها امنیت شغلی کارگران را به خطر انداخته و به اخراج‌های گروهی انجامیده بلکه شرایط کار کارگران شاغل را سخت‌تر کرده است.

تازه‌ترین حرکات اعتراضی کارگران شهرداری شوش در ماه جاری صورت گرفت. در این میان قرارداد شهرداری با پیمانکاران به واقعیت تبدیل شده است. فراخواندن کارگران به کمیته انضباطی و گرفتن تعهد از آنان توسط کمیته انضباطی شهرداری برای پیشگیری از اقدامات اعتراضی بعدی آن‌هاست.

  بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.