ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها در ایران

پس انتقادهای فراوان از عدم تخصیص بودجه برای مقابله با ریزگردها، اکنون مجلس در لایحه سال بعد ۱۰۰ میلیون دلار و دولت در مصوبه‌ای جداگانه ۳۰ میلیارد تومان برای حل این بحران اختصاص داده‌اند.

مجلس ایران در لایحه بودجه سال ۹۶، ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها در نظر گرفت.

علی‌اصغر یوسف نژاد، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با اعلام این خبر گفت که بودجه مقابله با ریزگردها از صندوق توسعه ملی پرداخت خواهد شد. علاوه بر این، صندوق توسعه ملی ۳۰۰ میلیون دلار معادل ۹۹۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبیاری تحت فشار و  ۳۰۰ میلیون دلار دیگر معادل ۹۹۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبرسانی روستایی و توسعه شبکه‌های آن اختصاص داده است.

چهار روز پیش نیز  دولت حسن روحانی برای اجرای یک برنامه کوتاه مدت جهت مقابله با ۳۰ هزار هکتار از کانون‌های فوق بحرانی گرد و غبار در خوزستان ۳۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده بود.

روز گذشته مجید انصاری، معاون پارلمانی دولت یازدهم در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با دفاع از دستاوردهای دولت روحانی در این حوزه، گفته بود دولت یازدهم ۹ لایحه در خصوص محیط زیست به مجلس ارائه داده است. دولت حسن روحانی از خود با عنوان «دولت زیست محیطی» نیز یاد می‌کند.

در هفته‌های گذشته، با بالاگرفتن بحران ریزگرد و قطع برق و آب در خوزستان، از دولت ایران انتقاد شد که ظرف سه سال گذشته تنها ۱۰ درصد بودجه مصوب برای مقابله با منشأ تولید ریزگرد را تأمین کرده است. علاوه بر این اعلام شده بود که دولت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ نیز هیچ بودجه‌ای برای حل مسئله گرد و غبار در این استان اختصاص نداده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پیام

    بنظر شما که دراروپا زندگی میکنید میشود این خبررا قبول کرد که رژیم بیاید و300 میلیون دلار را به چیزی اختصاص دهد یعنی شما نمی خواهید قبول کنید که این رژیم دشمن مردم ایران است وهرگز چیزی را برای مردم اختصاص نمی دهد واگر پولی داشته باشد فورا به سوریه ویمن ولبنان اختصاص خواهد داد ؟چرا اینطوری برخورد میکنید چرا با اعصاب ما بازی میکنید