ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سقف حقوق مدیران ۲۴ میلیون تومان خواهد بود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای سقف حقوق مدیران را تا ۲۴ میلیون تومان تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای سقف حقوق مدیران را تا ۲۴ میلیون تومان تعیین کردند.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران(ایسنا)، چهارشنبه، یازدهم اسفندماه، در جلسه علنی مجلس تصویب شد که شورای حقوق و دستمزد می‌تواند با پیشنهاد روسای قوا، وزرا یا معاونان رئیس جمهور که ریاست دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارند و بالاترین مقامات دستگاه‌های اجرایی، برای مشاغل تخصصی، مدیریتی، واحدهای عملیاتی و مناطق مرزی و محروم، درآمد ماهانه این کارکنان را تا ۶۰ درصد افزایش دهد.

نمایندگان، پیش‌تر، در تبصره‌ای مشاغل تخصصی، واحدهای عملیاتی، مناطق مرزی و محروم را از این سقف حقوق تعیین شده مستثنی و مقرر کرده بودند که این افراد تا ۶۰ درصد علاوه بر سقف مقرر بتوانند دریافتی داشته باشند که با اصلاحات انجام شده، از این پس مدیران نیز به این مشاغل مستثنی شده اضافه شدند و می‌توانند ماهانه تا ۲۴ میلیون تومان حقوق دریافت کنند.

این درحالی است که پیش از این سقف حقوق مدیران حداکثر ۱۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود.

در جریان بررسی این بند احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت که در صورت تصویب این قانون، دریافتی ۲۴ میلیونی مدیران در برابر حقوق ۸۰۰ هزار تومانی کارگران یا حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معلمان، حقوق نجومی به شمار خواهد رفت و این برای جامعه قابل قبول نیست.

تعیین سقف حقوق ۲۴ میلیون تومانی برای مدیران و همزمان حقوق ۸۰۰ هزار تومانی کارگران نشان از شکاف شدید دستمزد میان طبقات و گروه‌های مختلف اجتماعی در ایران است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.