ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهدید کارگران پارک ملت مشهد به اخراج ادامه دارد

ده‌ها کارگر پارک‌ ملت طی ماه‌های اخیر اخراج شده‌اند و سایرین نیز در صورت اعتراض به دستمزدهای پائین و شرایط نامساعد کار اخراج خواهند شد.

ده‌ها کارگر پارک‌ ملت طی ماه‌های اخیر اخراج شده‌اند و سایرین نیز در صورت اعتراض به دستمزدهای پائین و شرایط نامساعد کار اخراج خواهند شد. در همین حال یک عضو شورای اسلامی شهر مشهد می‌گوید کسری بودجه شهرداری تامین شده تا شهرداری به بهانه کمبود بودجه کارگران را اخراج نکند.

عکس از آرشیو - کارگران پارک ملت مشهد

«قدس آنلاین» به نقل از کارگران پارک ملت مشهد نوشته است که از آذر تا کنون ۱۳۹ تن از کارگران اخراج شده‌اندکه ۱۰۲ تن به کار بازگشته‌اند و سایر کارگران هنوز بیکارند. پیمانکار در اعتراض کارگران شاغل به دستمزدهای ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی و نپرداختن دستمزدها کارگران را تهدید به اخراج می‌کند.

کارگران گفته‌اند وقتی یکی از کارگران (۷۰ ساله) که ۲۸ روز کار کرده اما دستمزد ۲۰ روز را دریافت کرده بود، به کم ‌پرداختن دستمزد اعتراض کرده، کارفرما گفته است: همین است که هست.

کارگران گفته‌اند کارفرما برای این که پرداخت دستمزد پائین و نپرداختن دستمزد برخی از روزها مشخص نباشد از دادن فیش حقوقی به کارگران خودداری می‌کرد. اعتراض کارگران منجر به صدور فیش حقوق شد.

کارگران پارک ملت مشهد ۲۰ تا ۲۲ سال سابقه کار دارند. در آذرماه زمانی که روند اخراج‌ها جریان داشت کارفرما در پاسخ اعتراضات کارگران از آن‌ها خواسته بود ۱۰ روز هر ماه را کار کنید و ۲۰ روز مرخصی بگیرید.

قدس آنلاین به نقل از صاحبی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نوشته است ۱۴/۵ میلیارد تومان کسری بودجه شهرداری مشهد در سال جاری به این شرط پرداخت شده است که کارگران به بهانه نداشتن بودجه به مرخصی اجباری فرستاده نشوند و اخراج نیز نشوند.

اخبار کارگری زمانه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.