ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه اجازه ورود دیپلمات‌های هلند به خاکش را نداد

در پی جلوگیری از سخنرانی وزير خارجه و وزير خانواده تركيه در هلند و افزایش تنش بین دو کشور، ترکیه در اقدامی تلافی‌جویانه مانع از ورود دیپلمات‌های هلند به خاکش کشورش شد.

در پی جلوگیری از سخنرانی مولود چاوش‌اوغلو، وزير امور خارجه و فاطمه بتول سایان کایا، وزير خانواده و امور اجتماعی تركيه در هلند و افزایش تنش بین دو کشور، ترکیه نیز در اقدامی تلافی‌جویانه مانع از ورود دیپلمات‌های هلند به خاکش کشورش شد.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، نعمان کورتولموش، معاون نخست‌وزیر ترکیه، شامگاه دوشنبه ۱۳ مارس / ۲۳ اسفند در آنکارا اعلام کرد که حریم هوایی ترکیه برای هواپیماهای دیپلمات‌های هلندی ممنوع شد.

کورتولموش افزود ترکیه همان کاری را کرد که هلند با مقامات ترک کرد.

همچنین گفت‌وگو در سطح مقامات بلندپایه دو کشور تا اطلاع بعدی به حالت تعلیق در آمد.

بدین ترتیب سفیر هلند در ترکیه که در حال حاضر در خارج از ترکیه به‌سر می‌برد نمی‌تواند به این کشور بازگردد.

دولت هلند شنبه ۱۱ مارس / ۲۱ اسفند پس از سخنان تهدیدآمیز وزیر خارجه ترکیه، از فرودآمدن هواپیمای او در فرودگاه روتردام ممانعت به عمل آورد. سپس از سخنرانی فاطمه بتول سایان کایا، وزير خانواده و امور اجتماعی تركيه در هلند جلوگیری شد.

موضوع سخنرانی مقامات دولتی ترکیه در کشورهای اروپایی برای تبلیغ رأی «آری» به تغییرات قانون اساسی در همه‌پرسی ۱۶ آوریل / ۲۷ فروردین روابط این کشور با اروپا را پرتنش کرده است.

تغییرات قانون اساسی در ترکیه اختیارات بیشتری به مقام ریاست جمهوری می‌دهد و از اختیارات مجلس کم می‌کند. همچنین استقلال قوه قضائیه نیز کاهش خواهد یافت.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    گاهی اوقات یک عکس به اندازه یک مقاله با مخاطب خود صحبت می کند. هنر عکاسی و انتخاب مناسب عکس از الزامهای دنیای خبرنگاری است که انتخاب زیبای عکسِ خبر این صفحه نمونه بارز و زیبائی از آن است.