ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۲ زندانی سیاسی خواستار رسیدگی به نقض حقوق بشر در زندان‌های ایران شدند

۳۲ زندانی سیاسی زندان اوین در نامه‌ای به عاصمه جهانگیر و زید رعد الحسین، از آن‌ها خواسته‌اند تا نسبت به نقض حقوق بشر و حقوق زندانیان در ایران موضع‌گیری کنند.

۳۲ زندانی سیاسی زندان اوین در نامه‌ای به عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران و زید رعد الحسین، رییس شورای حقوق بشر سازمان ملل از آن‌ها خواسته‌اند تا نسبت به نقض حقوق زندانیان در ایران موضع‌گیری کنند.

زندان اوین در تهران

آن‌ها در این نامه از وضعیت بد زندان گفته‌اند و مسئولان قضایی ایران را به نقض حقوق بشر در زندان‌ها متهم کرده‌اند.

کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام این نامه را منتشر کرده است.

وضعیت وخیم زندانیان بیمار در زندان‌ها، صدور احکام اعدام و حبس‌های طولانی مدت به توصیه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، عدم رسیدگی به پرونده‌ها و اعتراضات قضایی و تهدید فعالان سیاسی، مدنی و حقوق بشری و جمله موارد مورد اشاره در این نامه است.

امضاکنندگان این نامه شرایط زندگی در ایران را از نظر سیاسی و اقتصادی برای شهروندان نابرابر خوانده‌اند و به اختلاس‌ها و رانت‌خواری‌های مکرر مسئولان حکومتی و اطرافیان‌شان اشاره کرده‌اند که موجب شده است فضای سنگین امنیتی و خفقان سیاسی و اعتقادی در کشور حاکم شود:

«عدم رعایت حریم خصوصی و حقوق شهروندی، فقر و ناعدالتی و عدم رعایت قانون، نبود آزادی بیان و اندیشه و بازداشت‌های مکرر جوانان، دانشجویان، معلمان، اساتید و نخبگان، صدور احکام اعدام و حبس‌های سنگین که توسط دادگاه‌هایی تشریفاتی که {از سوی} وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران کنترل می‌شوند و قضاتی مانند {ابوالقاسم} صلواتی و {محمد} مقیسه، عروسک و ماشین تایپ و امضا آنان هستند.»

دی ماه سال گذشته نیز ۲۰ زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر در نامه‌ای به عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، خواستار توجه او به شرایط وخیم زندانیان در این زندان شده بودند.

آن‌ها نامه‌شان در حمایت از سعید شیرزاد نوشته بودند که برای جلب توجه افکار عمومی به شرایط اسفناک زندان رجایی‌شهر اعتصاب غذا کرده بود و لب‌های خود را دوخته بود.

امضا‌کنندگان نامه‌ به عاصمه جهانگیر بر درستی خواسته‌های سعید شیرزاد شهادت داده‌ بودند:

در نامه زندانیان سیاسی زندان اوین به عاصمه جهانگیر و رعد الحسین هم بار دیگر به وضعیت وخیم زندان رجایی‌شهر (گوهردشت) و شرایط نامناسب این زندان اشاره شده است.

متن نامه ۳۲ زندانی سیاسی زندان اوین دو مرجع حقوق بشری سازمان ملل متحد:

ریاست محترم حقوق بشر سازمان ملل متحد، آقای زید رعدالحسین
گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران، خانم عاصمه جهانگیر

سلامی از روی ارادت خدمت شما،

بهار معنایی ویژه برای همه کشورهای دنیا دارد. با سبز شدن طبیعت و شادابی زمین روحی لطیف سراسر دنیا را فرا می‌گیرد. مردم کشورهای مختلف جشن‌ها و مراسم خاص برای آغاز بهار دارند. در ایران هم این شادابی و سبزی زمین را نوروز می‌نامند و مردم آن را عیدی باستانی و کهن می‌دانند.

اما این بهاری بودن در دل مردم ایران چندین سال است دیده نمی‌شود. این نامه صدای حق‌پرستان روزگار و آزادی‌خواهان ایران است. صدای قشری‌ست که به خاطر محکوم بودن مردم کشورشان به خفقان و سکوت، درد دل‌شان را فریاد می‌زنند.

نابرابری سیاسی و اقتصادی، اختلاس‌ها و رانت خواری‌های مکرر مسئولان حکومتی و اطرافیان‌شان، فضای سنگین امنیتی و خفقان سیاسی و اعتقادی در کشور، عدم رعایت حریم خصوصی و حقوق شهروندی، فقر و ناعدالتی و عدم رعایت قانون، نبود آزادی بیان و اندیشه و بازداشت‌های مکرر جوانان،دانشجویان، معلمان، اساتید و نخبگان، صدور احکام اعدام و حبس‌های سنگین که توسط دادگاه‌هایی تشریفاتی که توسط وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران کنترل می‌شوند و قضاتی مانند صلواتی و مقیسه عروسک و ماشین تایپ و امضا آنان می‌باشند.

وضعیت بد کودکان کار و آزادی زنان در کشور، وضعیت بد بازداشتگاه نهادهای امنیتی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران و تهدید و شکنجه‌های مکرر بابت گرفتن اعتراف، وضعیت نابه‌سامان زندان گوهردشت کرج و بندهای سیاسی ۱۲ و ۳۵۰ و ۸ زندان اوین و عدم تفکیک جرائم، عدم رسیدگی به وضعیت درمانی زندانیان سیاسی مانند آقایان عبدالفتاح سلطانی، آرش صادقی، علیرضا گلیپور، سهیل عربی، امید شاهمرادی، مهدی رجبیان، رضا احمدی، محسن و احمد دانشپور و یوسف عمادی که در شرایط بد جسمانی و بیماری به سر می‌برد که بی‌تفاوتی بهداری زندان و مسئولان و ضابطین امنیتی را به همراه دارد.

عدم رسیدگی به پرونده‌ها و اعتراضات قضایی و تهدید فعالان سیاسی، مدنی و حقوق بشری کشور و نخبگان و خانواده‌های‌شان از نمونه‌های فاحش و بارز نقض حقوق بشر و وضعیت بد زندانیان سیاسی در ایران می‌باشد و مستلزم اقدامی سریع و قاطع است. این درحالی است که ایران ادعای صدور انقلاب و حقوق بشر اسلامی به دنیا را دارد.

عالیجنابان، تهیه‌کنندگان این نامه ضمن تقدیر و تشکر بابت زحمات و الطاف‌تان به مردم ایران و مبارزان و فعالان سیاسی خواستار رسیدگی و برخورد مناسب‌اند.

با آرزوی دنیایی سراسر صلح و ایرانی آزاد

۱. امید علی‌شناس
۲. سهیل عربی
۳. علی شریعتی٫
۳. مهدی ساجدی فر
۴. امیر امیرقلی
۵. مجید عابدی زاده مقدم
۶. سعید ملک پور
۷. رضا احمدی
۸. آرش صادقی
۹. یوسف عمادی
۱۰. اسماعیل عبدی
۱۱. محسن دانشپور مقدم
۱۲. احمد دانشپور مقدم
۱۳. علیرضا گلیپور
۱۴. هادی قائمی
۱۵. امید شايادی
۱۶. شهاب دلیلی
۱۷. رضا سمیعی منفرد
۱۸. سعید شیرزاد
۱۹. پیمان عارفی
۲۱. افشین بایمانی
۲۲. مجید محمدی معین
۲۳. علی باقری
۲۴. حمیدرضا مهاجرانی
۲۵. بهزاد عباسی
۲۶. منوچهر محمدعلی
۲۷. کامیار ثابتی صنعت
۲۸. آرش صبوری
۲۹. مهدی رجبیان
۳۰. حسین رجبیان
۳۱. علی توفیقی
۳۲. احسان مازندرانی

لینک‌های مرتبط:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.