ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله ساکنان بومی مسلح به اردوگاه پناهجویان مانوس

مردان بومی مسلح از جمعه‌شب تلاش کردند تا به‌زور وارد اردوگاه مانوس شوند. آنها حدود ۱۰۰ گلوله به داخل بند مسکونی شلیک کردند، اگرچه کسی به مجروحیت شدیدی دچار نشد.

یک گروه از مردم بومی با در دست داشتن تفنگ و شلیک گلوله به اردوگاه پناهجویان مانوس در پاپوآ گینه نو حمله کردند.

اعتراض به اردوگاه‌های پناهجویان در پاپوآ گینه نو

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، پس از آنکه یک جدال لفظی از کنترل خارج شد، گروهی از ساکنان محلی پاپوآ گینه نو در مجاورت اردوگاه پناهجویان مانوس، شنبه ۱۵ آوریل به این اردوگاه حمله کردند. آنها مسلح بودند و به سمت سکونت‌گاه تیر شلیک کردند.

مأموران نظامی پاپوآ گینه نو در نهایت مداخله کردند و جمعیت خشمگین را متفرق ساختند.

گزارشی از مجروحیت شدید هیچ‌کس منتشر نشده، اما این حادثه فشارها را بر استرالیا برای بستن اردوگاه‌های مانوس و نیز اردوگاه دیگری در نائورو افزایش خواهد داد. هر دو اردوگاه به دلیل وضعیت اسف‌بارشان تحت انتقادهای شدید بوده‌اند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پیش از ترک قدرت توافقی با استرالیا امضاء کرد که بر اساس آن قرار بود پناهجویان کمپ‌های جزیره مانوس و نائورو در ایالات متحده آمریکا اسکان مجدد داده خواهند شد.

با آمدن دونالد ترامپ این توافق به خطر افتاده است.

از سال ۲۰۱۳ و تحت رهبری دولت محافظه‌کار ترنبول، پناهجویانی که در تلاش برای رسیدن به استرالیا هستند در مسیر حرکت خود با قایق به این کشور تحت سیاست‌های مهاجرتی بسیار سختگیرانه دولت این کشور بازداشت شده و به یکی از اردوگاه‌ها در جزیره مانوس در پاپوا گینه نو و یا در نائورو فرستاده می‌شوند.

تاکنون گزارش‌های متعددی درباره شرایط ناگوار و بکارگیری خشونت علیه پناهجویان در این اردوگاه‌ها منتشر شده است.

در حادثه اخیر، تعداد زیادی مردان ساکن پاپوآ گینه نو از جمعه شب تلاش کردند تا دروازه‌های اردوگاه را بشکنند و به داخل آن وارد شوند. پلیس برای متفرق‌کردن آنها وادار به شلیک گلوله شد.

این مردان که مسلح آمده بودند، حدود ۱۰۰ گلوله به داخل بند مسکونی شلیک کردند.

در سال گذشته، دو سازمان حقوق بشری عفو بین الملل و دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل نسبت به وضعیت پناهجویان و رفتار غیرانسانی استرالیا و نادیده گرفتن عامدانه شرایط وخیم این افراد به شدت از دولت این کشور انتقاد کردند.

پناهجویان تا کنون چندین بار در اعتراض به شرایط اردوگاه‌ها دست به شورش زدند اما اغلب این شورش‌ها به‌دست پلیس استرالیا و نیروهای محلی شدیداً سرکوب شد.

ایرانیان در حدود ۲۰ درصد از جمعیت کل پناهجویان اردوگاه‌های استرالیا را تشکیل می‌دهند و بیش از چند هزار تن نیز در انتظار اخذ ویزا و کسب پناهندگی قانونی هستند. بسیاری از پناهندگان استرالیا خود را در شرایط دشوار با قایق به استرالیا رسانده‌اند. برخی از استرالیایی‌های افراطی از لفظ تحقیرآمیز «قایقی» برای این دسته از پناهجویان استفاده می‌کنند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.