ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دونالد ترامپ: ایران به روح برجام وفادار نبوده است

دونالد ترامپ می‌گوید ایران «زیان بسیاری» به توافق هسته‌ای زده و به روح این توافق وفادار نبوده است. او گفت آمریکا مشغول بررسی دقیق برجام است.

دونالد ترامپ می‌گوید ایران «زیان بسیاری» به توافق هسته‌ای زده و به روح این توافق وفادار نبوده  است. او گفت آمریکا مشغول بررسی دقیق برجام است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا عصر روز پنجشنبه ۲۰ آوریل/۳۱ فروردین در یک کنفرانس خبری از برجام انتقاد کرد و گفت ایران به «روح توافق» وفادار نبوده است. این کنفرانس خبری به مناسبت دیدار نخست وزیر ایتالیا و ترامپ برگزار شده بود.

صحبت‌های ترامپ یک روز پس از بیانیه شدیداللحن وزیر امور خارجه‌اش ریکس تیلرسون اهمیت می‌یابد که گفته بود آمریکا مشغول بازنگری همه سیاست‌هایش در قبال ایران است.

رئیس‌جمهوری آمریکا هم  به مانند وزیر خارجه‌اش به برجام حمله کرد و بار دیگر آن را «معامله‌ای افتضاح» خواند. او گفت: «ما داریم [برجام] را دقیق برسی می‌کنیم و در آینده‌ای نه چندان دور حرف‌هایی برای گفتن در این زمینه داریم.»

ترامپ اما برنامه دقیقی برای مقابله با برجام ارائه نداد و گفت: «باید ببینیم چه می‌شود.» رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که ایران باید به روح توافق هسته‌ای وفادار باشد.

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، رکس تیلرسون روز چهارشنبه ۱۹ آوریل / ۳۰ فروردین مقابل دوربین رسانه‌ها آمد و با زبانی تند از برجام، فعالیت‌های نظامی ایران در منطقه خاورمیانه و رابطه ایران با اسرائیل انتقاد کرد.

تیلرسون با انتقاد از برجام گفت که این قرارداد به همه جنبه‌های تهدیدات ایران نسبت به منافع آمریکا نپرداخته است: «به همین دلیل است که ما باید به ایران نگاهی جامع کنیم و همه تهدیدها، در همه زمینه‌ها و در هر منطقه را از جانب ایران در نظر بگیریم.»

بیشتر بخوانید: 

چند ساعت قبل از تیلرسون، ژنرال جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا هم در عربستان گفت که ایران در منطقه در همه‌جا هست. متیس گفت که کشورش باید ایران را در منطقه «کیش‌ومات» کند.

بیشتر بخوانید:

پیش از انتقادهای ترامپ از برجام، نیکی هالی، نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد هم در جلسه شورای امنیت حاضر شد و از ۱۵ کشور عضو خواست که به جای تمرکز بر اسرائیل درباره خطر ایران در منطقه صحبت کنند.

روز پنجشنبه ۲۰ آوریل/ ۳۱ فروردین هالی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل شرکت کرد و گفت «این جلسات تبدیل به تبلیغ گمراهکننده علیه اسرائیل شده است». او از کشورهای عضو شورای امنیت خواست که بر «رفتار غیر قانونی و خطرناک» ایران و حزب الله لبنان در منطقه خاورمیانه و سوریه تمرکز کنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فریاد

    آنچه مسلم است سخنرانی های پی در پی و پیامهای پی در پی مقامات امریکا به جمهوری اسلامی قطعا جهت تاثیر گذاری بر انتخابات بوده و تا بعد از انتخابات وضعیت روابط دو دولت همچنان تحت فشار خواهد ماند . گرایش به میانه روی جمهوری اسلامی در تعیین رئیس جمهور آینده هم پیام تهران است به دونالد ترامپ و این چقدر مورد رضایت دارودسته ی ترامپ واقع شده باشد باید تا ماه آینده منتظر بود .

  • ساسان

    وای به وقتی که قرار داد ها روح و جسم پیدا کنند. از توش هر چیزی میشه در آورد از جمله جهنم