ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعلیق فرمان مهاجرتی ترامپ باز هم تمدید شد

یک دادگاه تجدید نظر دیگر هم رأی داد که فرمان مهاجرتی ترامپ غیرقانونی‌ست و نباید اجرا شود. حالا فقط یک راه باقی مانده: دیوان عالی آمریکا.

یک دادگاه تجدید نظر دیگر هم رأی داد که فرمان مهاجرتی ترامپ غیرقانونی‌ست و نباید اجرا شود. حالا فقط یک راه باقی مانده: دیوان عالی آمریکا.

مخالفت شهروندان با فرمان مهاجرتی ترامپ. تبعیض یا تأمین امنیت ملی؟

یک دادگاه تجدید نظر در ویرجینیا حکم داد که فرمان مهاجرتی ترامپ برای منع سفر مسلمانان از شش کشور اسلامی از جمله از ایران تبعیض‌آمیز است. دادگاه تجدید نظر درخواست وکلای دولت ترامپ برای ابقای فرمان مهاجرتی به دلیل امنیت ملی را هم رد کرد.

جف سشنز، دادستان کل آمریکا پنجشنبه ۲۶ مه (به وقت محلی) اعلام کرد که او و همکارانش در وزارت دادگستری به دیوان عالی آمریکا شکایت خواهند کرد با این قصد که از «توان اجرایی دولت برای انجام وظایفش» در برابر شهروندان دفاع کنند. هنوز معلوم نیست فرمان مهاجرتی ترامپ در چه بازه زمانی در دیوان عالی آمریکا بررسی می‌شود.

بر اساس فرمان مهاجرتی ترامپ از سفر اتباع شش کشور مسلمان به آمریکا به مدت ۹۰ روز جلوگیری می‌شود. اما این فرمان به حکم دادگاه‌های ایالت‌های مختلف آمریکا تعلیق شد.

ترامپ فقط یک هفته بعد از پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرمان مهاجرتی مناقشه‌انگیز یاد شده را امضا کرد. اجرای آن اما باعث اغتشاش در فرودگاه‌های آمریکا شد و مخالفان با این فرمان هم در سراسر جهان در حمایت از حقوق شهروندی مهاجران مسلمان به آمریکا تظاهراتی بزرگ به پا کردند. پس از این رویدادها، دادگاهی در سیاتل حکم به تعلیق فرمان مهاجرتی ترامپ داد.

«امنیت ملی»: یک تعبیر کلی و مبهم

شبعه چهارم دادگاه تجدیدنظر فدرال پنجشنبه، ۲۶ مه (به وقت محلی) با ۱۰ رأی موافق و ۳ رأی مخالف اعلام کرد که فرمان مهاجرتی ترامپ با روح آزادی مذهب و عقیده در قانون اساسی آمریکا سازگار نیست.

ترامپ در کارزار انتخاباتی‌اش وعده داده بود که از سفر مسلمانان به آمریکا کلاً جلوگیری می‌کند.

قاضی‌های دادگاه تجدید نظر  به توئیت‌های دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی‌اش به عنوان مصادیق تبعیض علیه مسلمانان اشاره کردند.

کاخ سفید اعلام کرده بود که اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ برای تأمین امنیت ملی اهمیت دارد.

جف سشنز، دادستان کل آمریکا در دادگاه تجدید نظر هم استدلال آورد که یکی از وظایف رئیس جمهوری آمریکا این است که از کشور در برابر خطرات احتمالی دفاع کند:

«رئیس جمهوری آمریکا موظف نیست به شهروندان کشورهایی که حامی تروریسم ‌اند اجازه ورود به آمریکا را بدهد، دست‌کم تا زمانی که مطمئن نشده که این اشخاص امنیت آمریکا را به خطر نمی‌اندازند.»

این استدلال اما دادگاه را قانع نکرد.

قاضی راجر گریگوری، رئیس دادگاه، حین قرائت حکم گفت که دولت از واژه «مبهم» امنیت ملی برای توجیه فرمان مهاجرتی ترامپ استفاده می‌کند، در حالی‌که این مصوبه به «تعصب دینی، غرض و تبعیض» آغشته است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.