ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا یک بار دیگر شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران را بمباران کرد

شبه‌نظامیان شیعه با سلاح سنگین و بدون توجه به هشدارها به منطقه «التنف» نزدیک شده بودند. در این میان عملیات رقه همچنان ادامه دارد. شرق رقه صحنه جنگ خیابانی‌ست.

برای دومین بار نیروهای آمریکایی در سوریه شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران را بمباران کردند. نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا با انشتار بیانیه‌ای اعلام کردند که شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران، سربازان آمریکایی و متحدانشان را تهدید کرده بودند.

گروهی از شبه‌نظامیان عراقی طرفدار ایران در سوریه (عکس: آرشیو)

در این بیانیه گفته شده که حدود ۶۰ نفر از شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران برخلاف اخطارهای قوای آمریکا با توپ و تانک و سامانه ضد موشکی و خودروهای حامل سلاح به پایگاه هوایی التنف در جنوب سوریه نزدیک شده بودند.

در بیانیه نیروهای ائتلاف آمده است:

«این گروه نظامی تهدیدی برای ائتلاف و نیروهای هم‌پیمان آن هستند که در پایگاه التنف مستقرند. در حمله ائتلاف به این گروه از شبه‌نطامیان شیعه طرفدار ایران دو سلاح توپخانه‌ای و یکی از سامانه‌های ضد هوایی این نیروها منهدم شد و یکی از تانک‌های‌شان از کار افتاد.»

نیروهای ائتلاف می‌گویند منطقه التنف در جنوب سوریه و در نزدیکی مرز اردن جزو مناطق کاهش تنش محسوب می‌شود.

در اجلاس صلح آستانه، ایران، ترکیه و روسیه مقرر کردند که مناطقی در سوریه به عنوان مناطق کاهش تنش تعیین شود.

یک منبع آگاه ارتش سوریه به خبرگزاری رویترز گفته که در حمله نیروهای ائتلاف به شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران دست‌کم یک نفر کشته شده است.

این دومین بار است که نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا شبه‌نظامیان شیعه در جنوب سوریه را بمباران می‌کنند.

شامگاه ۱۸ مه هم جنگنده‌های شکاری آمریکا یک ستون نظامی از شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران را در نزدیکی پایگاه التنف بمباران کردند. در این حمله هشت نفر از شبه‌نظامیان شیعه کشته و عده‌ای هم مجروح شدند.

آمریکا در پایگاه التنف با مشارکت بریتانیا پایگاهی برای آموزش نیروهای ارتش سوریه ایجاد کرده است.

نبردهای خیابانی در شرق رقه

در این میان واحدهای «نیروهای دموکراتیک سوریه» حمله بزرگ خود به شهر رقه، مقر اصلی داعش در شمال سوریه را آغاز کرده‌اند. ائتلاف جهانی علیه داعش به‌رهبری آمریکا در این عملیات از آن‌ها پشتیبانی هوایی می‌کند. نیروهای ویژه ارتش آمریکا نیز در این عملیات نقش دارند.

واحدهای «نیروهای دموکراتیک سوریه»

به گزارش خبرگزاری فرانسه واحدهای «نیروهای دموکراتیک سوریه» موفق شده‌اند به محله المشیب در شرق رقه وارد شوند و گروه دولت اسلامی (داعش) را در این قسمت از شهر وادار به عقب‌نشینی کنند.

خبرگزاری‌های کرد گزارش داده‌اند که نبردهای خیابانی در رقه با شدت ادامه دارد. در همین گزارش‌ها گفته شده که واحدهای «نیروهای دموکراتیک سوریه» از غرب رقه نیز به داعش حمله کرده‌اند.

داعش رقه را در تابستان سال ۲۰۱۳ تصرف کرد. در ژانویه ۲۰۱۴ گروهی از شورشیان سوریه موفق شدند به‌مدت کوتاهی تقریباً کل رقه را از دست داعش خارج کنند اما بعد، داعش این شهر و بخش‌هایی از شرق سوریه را به تصرف خود در آورد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • h

    کلن تو رسانه ها آمریکا و نوچه هاشون خوبند و بقیه بد و تروریست. خودشون و نوچه هاشون هم سراسر دنیا مشغول جنایت کردن کشتن مردم بی گناه و خاک بر سر مردم این دنیا و رسانه های طرفدار این آدمکشها