ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمیسیون اصل ۹۰، مرجع شکایت خانواده‎های مدیران بازداشت شده کانال‎های تلگرامی

جمعی از خانواده‌های مدیران کانال‌های تلگرامی که در بازداشت به سر می برند، از قوه قضاییه به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شکایت برده اند.

جمعی از خانواده‌های مدیران کانال‌های تلگرامی که در بازداشت به سر می برند، از قوه قضاییه به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شکایت برده اند.

کمیسیون اصل ۹۰، مرجع شکایت خانواده‎های مدیران بازداشت شده کانال‎های تلگرامی

این شکواییه درباره نحوه عملکرد قوه قضاییه جمهوری اسلامی در رسیدگی به پرونده افراد بازداشت شده است؛ هر چند بعید است نتیجه ای به دنبال داشته باشد.

گفته شده است خانواده‌های باقری، کشوری، جعفری، جمشیدی و نقدی امضاکنندگان این شکایت هستند.

در روزهای گذشته وزیر دادگستری ایران اتهام این مدیران تلگرامی را «انتشار اخباری که نباید منتشر می‌شدند» دانست.

مصطفی پورمحمدی روز شنبه ۲۰ خرداد وعده رسیدگی هرچه سریعتر به این پرونده را داد و گفت بازپرس پرونده با جدیت پیگیر موضوع است: «اتهام آنها این است که اخباری منتشر کردند که نباید منتشر می‌کردند. ما به طور کلی پیگیر حل این مساله هستیم.»

اواخر سال گذشته بود که بازداشت فعالان فضای مجازی خبرساز شد.

روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ۹۵، مأمورانی که ابتدا از آن‌ها به عنوان وابستگان یک نهاد اطلاعاتی و نظامی نام برده شد و بعد مشخص شد که مأموران اطلاعات سپاه بوده‌اند، ۱۲ ادمین‌ (مدیر) چند کانال خبری اصلاح‌طلب را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

گفته شد که ادمین‌های کانال‌های «اصلاح‌طلبان نیوز»، «اصلاحات نیوز»، «مجمع اصلاح‌طلبان» و «حامیان دولت» در میان بازداشت شدگان هستند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ادعا کرده بود که این کانال‌ها مطالب «ضدامنیتی، مستهجن و خلاف عفت عمومی» منتشر می‌کنند و با «سرویس‌های اطلاعاتی بیگانگان» در ارتباط بودند.

محمود علوی، وزیر اطلاعات در کنار حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اما خواهان آزادی آنها شده و بازداشت آنها را بی‌دلیل دانسته بود.

محسنی اژه‌ای اما در پاسخ به علوی گفته بود مطالبی درباره خود وزیر اطلاعات مطرح است و او در جایگاهی نیست که بتواند درباره این پرونده اظهارنظر کند.

  • در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.