ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به مجلس فراخوانده شد

نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی خبر داده است که علی محمد نوریان برای پاسخگویی درباره عزل و نصب‌های در دانشگاه آزاد اسلامی به کمیسیون آموزش دعوت شده.

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی از طریق توئیتر خبر داده که سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه توضیحاتی درباره عزل و نصب‌های گسترده در این دانشگاه به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی فراخوانده شده است.

شبیخون اسلامی به دانشگاه آزاد اسلامی: دسترسی به یک شبکه درهم‌تنیده پولساز به ارزش حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان

بحث درباره پروژه هاشمی‌زدایی رهبر جمهوری اسلامی از دانشگاه آزاد است. ابتدا، بلافاصله بعد از درگذشت هاشمی رفسنجانی، علی خامنه‌ای با صدور حکمی علی اکبر ولایتی، مشاور بین‌الملل خود را به جای هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد منصوب کرد، بعد ولایتی، حمید میرزاده را که از طرفداران مشی روحانی‌ست، برکنار کرد و به او جای او علی محمد نوریان را که یکی از مشاوران محمود احمدی‌نژاد بوده، سرپرست دانشگاه آزاد کرد. نوریان هم در یک اقدام نه چندان غیر منتظره سرپرست روزنامه فرهیختگان و مدیران خبرگزاری آنا و سایت ایسکانیوز را که به دانشگاه آزاد تعلق دارند، تغییر داد.

به گفته محمود صادقی که یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی‌ست، عزل و نصب‌های یاد شده در این کمیسیون به بحث گذاشته شد و اعضای کمیسیون سرانجام تصمیم گرفتند علی محمد نوریان را برای پاسخگویی فرابخوانند.

— محمود صادقی (@mah_sadeghi) 12. Juni 2017

تخمین زده شده که ارزش مالی سرمایه‌های دانشگاه آزاد، حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان است. علاوه بر این دانشگاه آزاد در سراسر ایران و حتی در کوچک‌ترین شهرها نیز شعبه دارد. از این نظر، دسترسی به دانشگاه آزاد مانند دسترسی به شبکه مساجد یا امام‌زاده‌هاست.

نزدیکان هاشمی رفسنجانی، امید داشتند که بعد از درگذشت رئیس تشخیص مصلحت نظام، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از میراث او به حسن خمینی برسد. اما رهبر جمهوری اسلامی پیشقدم شد و با انتصاب علی اکبر ولایتی به ریاست هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی روی این مجموعه علمی و البته پولساز دست گذاشت.

حسن خمینی، که عضو هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی‌ست نامه سرگشاده‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی نوشته بود و عزل میرزاده را غیر قانونی خوانده و خواهان دخالت حسن روحانی در این مسأله شده بود. اما این نامه هم به جایی نرسید.

پنجشنبه ۱۱ خرداد، ۱۵۶ نماینده مجلس شورای اسلامی برای علی اکبر ولایتی نامه نوشتند و از اقدامات او در پاکسازی نزدیکان علی اکبر هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.