ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمک بلاعوض ۵۲۰ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان

نیمی از بسته بانک جهانی به پناهجویانی که از پاکستان و ایران به افغانستان برگشته‌اند اختصاص دارد و نیمی دیگر به بهبود زیرساخت‌هایی مانند برق‌رسانی و احداث جاده و تهیه گندم.

بانک جهانی به افغانستان ۵۲۰ میلیون دلار کمک می‌کند با این امید که اقتصاد افغانستان تقویت شود و دولت بتواند بودجه برخی پروژه‌ها را تأمین کند. بیش از نیمی از کمک بانک جهانی برای پناهجویانی در نظر گرفته شده که از ایران و پاکستان به افغانستان برمی‌گردند.

کمک ۵۲۰ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان

بانک جهانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که امیدوار است این مبلغ بتواند به دولت افغانستان در «دوران تزلزل» کمک کند.

بانک جهانی اعلام کرده: خروج نیروهای ائتلاف از افغانستان به رهبری آمریکا که در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و ناامنی سیاسی، اقتصاد افغانستان را تحت تأثیر قرار داده و با وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان، دولت هم از نظر اقتصادی با تنگناهایی مواجه شده است.

در بیانیه بانک جهانی آمده است که این پول می‌بایست برای گسترش زیرساخت‌های شهری و بهبود وضع اقتصادی مردم افغانستان به کار گرفته شود:

«این بسته مالی به بهبود وضع پناهجویان و همچنین به پیشرفت در پنج شهر افغانستان، به برق‌رسانی و به بهبود وضع غذا و احداث جاده کمک می‌کند.»

در گزارشی که در ماه مه سال جاری توسط بانک جهانی منتشر شده بود پیش‌بینی شده بود که اقتصاد افغانستان در سال ۲۰۱۷ اندکی رشد خواهد کرد اما رشد اقتصادی در این کشور آنقدر نیست که بتواند به ایجاد اشتغال در کشوری که جمعیت آن رو به افزایش است کمک چندانی کند.

بیش از ۲۰۵ میلیون دلار از بسته بلنک جهانی، به حمایت از پناهجویانی اختصاص دارد که از پاکستان و ایران به افغانستان بازمی‌گردند.

تخمین زده شده است که بیش از یک میلیون پناهجوی افغانستانی بدون اسناد ثبت نام در پاکستان زندگی می‌کنند. در ماه‌های گذشته بازگشت این پناهجویان به افغانستان به میزان بیش از ۱۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است. بسیاری از آن‌ها به حمایت دولت افغانستان نیاز دارند.

دیده‌بان حقوق بشر گزارش داده است که مجموعه‌ای از دلایل و رفتارها مثل وضعیت حقوقی نامطمئن، تهدید به اخراج در زمستان، بدرفتاری‌های پلیس پاکستان، بازداشت‌های خودسرانه و حملات شبانه به خانه‌های پناهجویان، راه دیگری برای آنان به جز بازگشت به افغانستان باقی نگذاشته است.

در سال جاری ۸۰۰ هزار پناهجوی افغانستانی از ایران و پاکستان به افغانستان برگشته‌اند. بسیاری از آن‌ها برای گذران زندگی در حاشیه شهرهای بزرگ یا در روستاها به مشاغلی نامطمئن با مزدی اندک روی آورده‌اند.

در بسته حمایتی بانک جهانی، علاوه بر کمک به پناهجویان ۱۰۰ میلیون دلار برای ایجاد اصلاحات اقتصادی و ۲۰ میلیون دلار برای ارائه خدمات بهتر به مراکز استان‌ها در نظر گرفته شده.

بانک جهانی ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار هم به دولت افغانستان کمک کرده که ذخیره گندم خود را افزایش دهد و وضع سیلوها را نیز بهبود بخشد. علاوه بر این ۶۰ میلیون دلار هم برای برق‌رسانی به استان هرات در نظر گرفته شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.