ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چند خبر کارگری: از اعتراض مقابل مخابرات مشهد تا تجمع برابر اداره کار زنجان

مجموعه خبری کوتاه از تجمع اعتراضی کارگران معدن کوهبنان مقابل دفتر امام جمعه،و اجتماع کارگران اخراجی روغن نباتی جهان مقابل تامین اجتماعی، و چند خبر کارگری دیگر.

قریب ۳۰۰  نفر از کارگران و کارکنان شرکتی شبکه کابل هوایی و زمینی مشهد با خواست بازگشت نماینده‌شان به سر کار و عقد قرارداد مستقیم با شرکت مخابرات ۳۱ خرداد برای دومین روز مقابل ساختمان مخابرات مرکزی استان خراسان اجتماع کردند. تجمع اعتراضی کارگران معدن کوهبنان در همین روز به مقابل دفتر امام جمعه کشیده شد و ۸۰ کارگر اخراجی روغن نباتی جهان نیز مقابل اداره تامین اجتماعی زنجان تجمع کردند. مجموعه خبری کوتاه از این اجتماعات و چند خبر کارگری دیگر.

تجمع روز 31 خرداد مقابل مخابرات مشهد

تجمع کارکنان پیمانی شبکه کابل هوایی و زمینی مشهد مقابل مخابرات

تجمع کارگران و کارکنان شرکتی شبکه کابل هوایی و زمینی مشهد مقابل ساختمان مخابرات مرکزی استان خراسان رضوی روز ۳۱ خرداد نیز ادامه یافت. معترضان اعلام کرده‌اند تا رسیدگی به خواست‌هایشان به اعتراض ادامه خواهند داد.

اعتراضات کارگران و کارکنان شرکتی شبکه کابل هوایی و زمینی مشهد ریشه دار است. آن‌ها خواستار عقد قرارداد مستقیم با مخابرات و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند. اما از روز ۲۵ خرداد که نماینده‌شان از کار اخراج شده، خواست بازگرداندن فوری او به سرکار نیز به خواست‌های اعتصاب کنندگان اضافه شده است.

صدها کارگر و کارکن شبکه کابل هوایی و زمینی مشهد تحت پوشش «شرکت سرمایه کارکنان ارتباطات و مخابرات» هستند و در حالی که برخی از آنان بیست سال سابقه کار دارند، بعنوان نیروی مخابرات برسمیت شناخته نمی‌شوند.

پرسنل اعتصابی شبکه کابل هوایی و زمینی مشهد همراه با هزاران نفر از کارگران و کارکنان شرکتی مخابرات از دو سال پیش، بارها با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی و اعتراضات دیگر، خواهان تضمین امنیت شغلی و انعقاد قرارداد مستقیم با شرکت مخابرات بودند.

«اتحادیه آزاد کارگران ایران» که خبر اجتماع دو روزه مقابل ساختمان مخابرات در مشهد را منتشر کرده، افزوده است: در طول این مدت نه تنها به وعده‌های داده شده به این بخش مهم از کارگران و کارکنان شرکت مخابرات عمل نشده است بلکه در حال حاضر در شهر مشهد نماینده آنان از کار خود اخراج شده است.

بنا بر خبر، نماینده کارگران و کارکنان شرکتی شبکه کابل هوایی و زمینی مشهد سه ماه از طریق جابجایی در نقاط مختلف از سوی کارفرما مورد آزار قرار گرفته و نهایتا ۲۵ خرداد اخراج شده و تلاش‌ها برای بازگرداندن او به سر کار نتیجه‌ای نداده است.

تعداد کارگران و کارکنان شرکتی شبکه کابل هوایی و زمینی مشهد که به اخراج نماینده‌شان معترض و خواستار قرارداد مستقیم با مخابراتند، ۳۰۰ نفر اعلام شده است.

کارگران «راه‌ آهن شمال شرق ۱» دو ماه حقوق نگرفته‌اند

شرکت پیمانکاری «راه آهن شمالشرق۱» دو ماه حقوق و حق بیمه کارگران را پرداخت نکرده است. این مطالبات مربوط به سال ۹۶ است و علیرغم تجمع اعتراضی کارگران در فروردین، هنوز پرداخت نشده است.

منابع خبری محلی در این رابطه نوشته‌اند در این میان پیمانکار قبلی(شرکت پیمانکاری جوش گستر) قراردادش به پایان رسیده و کار را به پپمانکار جدیدی واگذار کرده اما مطالبات کارگران در این میان مهجور مانده است.

کارگران در اعرتاض به عدم پرداخت مطالباتشان در فرودین سال جاری در راه‌آهن تجمع اعتراضی برگزار کردند.

عکس از آرشیو- تجمع سال گذشته کارگران معادن زغال سنگ مقابل فرمانداری کوهبنان

کارگران معادن زغال‌سنگ کوهبنان باز تجمع اعتراضی برگزار کردند

کارگران معدن۱۲-۱۴ زغال سنگ کوهبنان (واقع در استان کرمان) در ادامه اعتراضات خود این بار مقابل دفتر امام جمعه این شهر تجمع کردند. کارگران به نوشته خبرگزاری فارس، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی‌شان هستند، از جمله: کم رد شدن حق بیمه، نداشتن ساعت کاری مشخص، پرداخت بی‌منظم و نامشخص حقوق،کمبود امکانات، عدم پرداخت اضافه کار.

این تجمع اعتراضی روز ۳۱ خرداد و یک هفته پس از مرگ یکی از کارگران معادن کوهبانان براثر گازگرفتگی صورت گرفت.

روز ۲۲ خرداد یک کارگر ۴۵ ساله معدن زغال سنگ یاقوت کوهبانان که نامش اعلام نشده است دچار گازگرفتگی شد و پیش از انتقال به بیمارستان فوت کرد. پزشکی قانونی زرند کرمان اعلام کرد در بیمار علایم گاز گرفتگی و خفگی ناشی از گاز گرفتگی مشاهده شده است.

در پی این حادثه نماینده زرند و کوهبنان در مجلس گفت قرار است طی هفته جاری وزرای صنعت و کار در خصوص رفع مشکلات معادن زغال سنگ جلسه برگزار کنند. روشن نیست که ایمنی محیط کار از موضوعات این نشست خواهد بود یا نه.

کارگران معادن ۱۲-۱۴ کوهبانان روز ۲۸ خرداد نیز به همراه کارگران معدن زغال سنگ هشونی غربی در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان همراه با خانواده‌های خود جاده مقابل کارخانه را بستند. در همان روز تعدای از کارگران نیز مقابل فرمانداری تجمع کردند.

کارگران معادن کوهبنان سال گذشته درپی اعتراضات متعدد در محل، برای رساندن صدای خود به گوش مسئولان تجمعات اعتراضی خود را به داخل شهر کشاندند. آن‌ها تیرماه ۹۵ مقابل فرمانداری و نیز دفتر امام جمعه تجمع کردند.

کارخانه «شب تاب» فراهان تعطیل و کارگران حقوق نگرفته آن بیکار شدند

بدهی میلیونی کارخانه «ریزدانه‌های شب تاب» فراهان به شرکت‌های گاز و برق، به قطع برق و تعطیلی کارخانه انجامید و کارگران آن که ۵ ماه است حقوق نگرفته‌اند، شغل خود را نیز از دست دادند.

این کارخانه تولیدکننده رنگ دانه‌‌ای است که محصولاتش در خطکشی خیابان‌ها و معابر به کار می‌رود. کارخانه ۱۱ سال پیش آغاز به کار کرد و از سال ۹۴ تنگناهای مالی آن شدیدتر شد.

منابع محلی نوشته‌اند پیش از این نیز برق شرکت قطع شده بود که با پادرمیانی مسئولان شهرستان برق متصل شد.

یک کارگر در کرج دچار آتش‌سوزی شذ

کارگر یک تعمیرگاه اتومبیل در کرج روز ۳۱ خرداد در اثر نشت بنزین دچار سوختگی شدید شد و به بیمارستان انتقال یافت.

گزارش آتش‌نشانی کرج حاکی است حادثه به هنگام جداکردن باک بنزین از خودرو توسط یکی از تعمیرکاران رخ داده است.

تجمع کارگران اخراجی کارخانه روغن نباتی جهان مقابل اداره تأمین اجتماعی زنجان

۸۰ کارگر اخراجی کارگرکارخانه روغن نباتی جهان که آذرماه سال گذشته اخراج شده اما هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند، روز ۳۱ خرداد مقابل اداره کل تامین اجتماعی زنجان اجتماع کردند.

کارگران گفته‌اند امیدی به بازگشت به کار ندارند و می‌خواهند لاقل مطالباتشان پرداخت شود. به گفته کارگران حق بیمه و سنوات آنان پرداخت نشده است.

کارگران فروردین سال جاری حکم مازاد بر احتیاج دریافت کردند.

سازمان تامین اجتماعی از پرداخت حق بیکاری به آنان سرباز می‌زند.گفته می شود مالک کارخانه ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به تامین اجتماعی بدهکار است.

اخبار کارگری زمانه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.