ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«دادستان تهران توهین به رئیس‌جمهوری را بررسی می‌کند»

دادستان کل ایران گفت که دادسرای تهران با مستندات وزارت کشور و نیروی انتظامی مسئله توهین به روحانی در روز قدس را بررسی می‌کند. او دوباره تخلف انتخابات ریاست‌جمهوری را «گسترده» خواند.

دادستان کل ایران گفت که دادستان تهران به موضوع توهین به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در روز قدس ورود می‌کند.

دادستان کل ایران در جمع خبرنگاران

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور شنبه، سوم تیر در جمع خبرنگاران گفت که «قرار است دادستانی تهران و دادسرای تهران به این مسئله [توهین به حسن روحانی] ورود کند و وزارت کشور و نیروی انتظامی مستندات خود را ارایه دهند.»

بخشی از تظاهرکنندگان راهپیمایی روز قدس در ایران جمعه شعارهایی علیه حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، معاون اول او و علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و نماینده نزدیک به اصلاح‌طلبان سر دادند. راهپیمایان شعاردهنده خطاب به روحانی فریاد می‌زدند: «مرگ بر منافق!»، «بنی‌صدر، روحانی، پیوندتان مبارک!».

این اتفاق واکنش‌های گسترده‌ای برانگیخت و بسیاری از مقام‌های دولتی، و نیز علی مطهری خواستار پیگیری قضائی به گفته آنها «توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهوری» بودند. توهین به مقام رئیس‌جمهوری طبق قوانین ایران مجازات در پی دارد.

حمله به حسن روحانی پس از انتقادهای پیاپی علی خامنه‌ای، رهبر ایران و فرمان «آتش‌به‌اختیار» او به دانشجویان موسوم به حزب‌اللهی یا به گفته او، «افسران جوان جنگ نرم» رخ داده است. گزارش زمانه در این باره را اینجا بخوانید.

«تخلف انتخابات ریاست‌جمهوری گسترده بود»

دادستان کل کشور همچنین بار دیگر بر «گستردگی تخلفات انتخاباتی» تأکید کرد و گفت که «گستردگی باعث تأخیر در ارسال پرونده به دادگاه شده و چون تخلفات مربوط به تمام استان‌ها می‌شود رسیدگی به آنها زمان‌بر است.»

منتقدان حسن روحانی و حامیان نامزدی ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس و یکی از اعضای کمیته مرگ در اعدام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷، بارها از «تخلف گسترده» در انتخابات شکوه کرده‌اند. قوه قضائیه نیز از احضار فرمانداران و مسئولان محلی درباره این تخلف‌ها خبر داده است.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • میران

      بزرگترین تخلف سازش بر سر افزایش رای رئیسی بود. از این بیدادگستری نمیشود کار مثبتی توقع داشت. دستگاهی که فاسد ترین آدمها در راسش هستند. خود رئیس قوه که مانند بهشتی خیلی خیلی مظلوم یک سوی دعواها است، آنهم طرف مجرمان. چنان خیالش از حاکم برگزیده خدا و رهبر مسلمین جهان آسوده است که ظاهر را هم حفظ نمیکند !