ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

 کارگران هپکو برای دومین روز متوالی در شهر اراک راهپیمایی کردند

کارفرمای جدید کارخانه به وعده خود در پرداخت مطالبات کارگران تا آخر خرداد عمل نکرده است. کارگران میگویند دیگر قادر به تامین معاش خود نیستند.

بیش از ۹۰۰ کارگر کارخانه هپکو  که چهار ماه و نیم است دستمزد نگرفته‌اند سه‌شنبه ۱۳ تیر برای دومین روز متوالی از محل کارخانه به سوی ساختمان استانداری و میدان مرکزی شهر اراک راهپیمایی کردند. کارفرمای جدید کارخانه به وعده خود در پرداخت مطالبات کارگران تا آخر خرداد عمل نکرده است. نماینده اراک در مجلس وعده داد برای رسیدگی به خواست‌های کارگران جلسه ای برگزار شود.

راهپیمایی کارگران هپکو به سوی مرکز شهر

کارگران هپکو از سال پیش تاکنون بارها در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات صنفی‌شان اعتصاب و راهپیمایی کرده‌اند.

در پی بروز مشکلات در کارخانه هپکو از جمله عدم پرداخت مطالبات کارگران، سازمان خصوصی‌سازی شرکت واگن سازی کوثر سهامدار سابق را برکنار کرد و روز ۱۳ خرداد مدیریت کارخانه را به شرکت هیدرو اطلس سهامدار جدید واگذار کرد. به نوشته خبرگزاری کار ایران(ایلنا) شرکت هیدرو اطلس یکی از تعهدات مدیریت جدید پرداخت دستمزد و مطالبات معوقه کارگران تا آخر خرداد بود.

مدیریت کارخانه به وعده خود عمل نکرده و کارگران می‌گویند دیگر قادر به تامین معاش خود نیستند.

همزمان با بالاگرفتن اعتراضات کارگران به عدم پرداخت چهار ماه و نیم دستمزد آنان، روز گذشته شکرالله حسن‌بیگی معاون استاندار استان مرکزی از واگذاری ساخت سه هزار دستگاه ماشین‌آلات راهسازی به کارخانه هپکو خبر داد. گفته می شود این قرارداد زمینه فعالیت پنج سال آینده کارخانه هپکو را فراهم می‌کند.

معاون استاندار استان مرکزی در عین حال از کارگران خواست برای حل مشکلات فرصت بیشتری به مدیریت جدید بدهند.

 در دومین روز راهپیمایی کارگران، سیدمهدی مقدسی نماینده اراک در مجلس به عدم پرداخت مطالبات کارگران از سوی مدیریت جدید کارخانه انتقاد کرد و در گفتگو با خبرگزاری مجلس از برگزاری جلسه‌ای خبر داد که به زودی پیرامون مشکلات کارخانه هپکو با حضور نمایندگان مجلس و سهامدار جدید شرکت هپکو برگزار خواهد شد.

اخبار کارگری زمانه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.