ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازگشت به حصر خانگی: کروبی از بیمارستان مرخص شد

مهدی کروبی پس از عمل قلب از بیمارستان مرخص شده است. دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد که از وخامت حال پدرشان در حصر خانگی خبر داده بودند، همچنان از او بی خبرند.

مهدی کروبی، یکی از مخالفان در حصر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی که این روزها در فضای مجازی بیشتر به نام «فرزند احمد» (هشتگی که با انتقاد برخی فعالان حقوق زنان رو به رو شد)، شناخته می‌شود از بیمارستان مرخص شده و به حصر خانگی بازگشته است.

مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد که از سال ۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند

از سوی دیگر اما فرزندان میرحسین موسوی که در روزهای گذشته خبرهایی درباره نامساعد بودن حالش در حصر خانگی منتشر شده بود، درباره شرایط و وضعیت او ابراز بی خبری کرده‌اند.

نرگس موسوی، دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در توئیتر خود نوشته است: «از حال پدر همچنان بی اطلاع هستیم و به طورجدی نگران ایشان. علی رغم وضع بد جسمانی، در این حال رها شده‌اند و یک نفر هم پاسخگو نبوده است.»

الیاس حضرتی، نماینده تهران در مجلس، روز جمعه ششم مرداد ماه ضمن اعلام خبر مرخص شدن مهدی کروبی از بیمارستان (او به دنبال نارسایی قلبی بستری شده بود)، به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است با وجود پیگیری‌های متعدد با درخواست نمایندگان برای ملاقات با مهدی کروبی موافقت نشده است.

حضرتی روشن نکرده است که کدام مرجع قانونی با این ملاقات مخالفت کرده، اما به تشریح طرح پیشنهادی‌اش برای نماینده تهران برای رفع حصر پرداخته است.

— Mohammad Karoubi (@KaroubiMT) July 28, 2017

الیاس حضرتی:

«آقای کروبی مدتی در روزهای گذشته به‌دلیل مشکلات جسمانی و قلبی که داشتند در بیمارستان بستری بودند و صبح امروز {جمعه ششم مرداد} بالاخره از بیمارستان مرخص شدند.»

این نماینده مجلس گفته است در طرحی که در گزارش کار سالانه خود آورده، این پیشنهاد را مطرح کرده است که «می‌توان با صدور مجوز برای انجام ملاقات‌های موردی برای دوستان و اطرافیان محصورین، آهسته آهسته گام‌هایی برداشت.»

به گفته حضرتی برای اجرای این طرح لازم است به افرادی که هم خود مسئولان و هم آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد قبول داشته باشند، گاه گاهی اجازه ملاقات داده شود.

در روزهای گذشته و به دنبال بستری شدن مهدی کروبی در بیمارستان، چند نفر از نمایندگان مجلس ایران از جمله محمود صادقی، محمدرضا تابش، احمد مازنی و الیاس حضرتی خواستار ملاقات با او شدند.

علی مطهری، نایب رییس مجلس هم بستری شدن کروبی در بیمارستان را فرصتی برای پایان دادن به حصر خانگی او برشمرد. او روز دوشنبه، دوم مرداد ماه در حساب توئیتر خود نوشت: «عارضه قلبی جناب آقای کروبی و انتقال ایشان به بیمارستان فرصت خوبی است که با تدبیر به داستان غم‌انگیز حصر خانگی وی خاتمه داده شود.»

الیاس حضرتی اما درباره انجام نشدن ملاقات نمایندگان مجلس با مهدی کروبی گفته است: «این ملاقات علی‌رغم پیگیری‌های فراوان انجام نشد. صبح و شب برای ملاقات با آقای کروبی به بیمارستان رفتم اما در نهایت این ملاقات میسر نشد و امروز هم که ایشان مرخص شدند.»

او گفته است برای یافتن راه‌کار رفع حصر هفته آینده با «مسئولان» دیدار می‌کند: «هم‌چنان به دنبال این موضوع هستیم و قرار است شنبه و یکشنبه با مقامات مسئول دیدار کنم تا راهی پیدا کنیم که این مشکل رفع شود.»

انتقادها از اصلاح طلبان درباره نحوه مواجهه‌شان با حصر خانگی زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی پس از آن بالا گرفت که محمود احمدی نژاد، رییس دولت‌های نهم و دهم در ایران برای دیدار با حمید بقایی، معاون خود در دوران ریاست جمهوری به بیمارستان رفت اما مقام‌های امنیتی مانع از دیدار او با بقایی شدند.

حمید بقایی که به خاطر اتهامات مالی بازداشت شده بود روز سه‌شنبه سوم مرداد ماه به بیمارستان بقیه‌الله منتقل شد. علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌ نژاد قبلاً گفته بود بقایی در اعتصاب غذا است و از مشکلات سلامتی رنج می‌برد.

منتقدان اما از اصلاح طلبان خواستند رفتار احمدی نژاد را الگوی خود در برخورد با مساله حصر قرار دهند.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.