ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران «نختاب فیروزان» ۶ ماه دستمزد نگرفته‌اند

از سال ۹۴ تا کنون دستمزد ماه‌های فروردین و اردیبهشت کارگران بعلت «کمبود نقدینگی» پرداخته نشده است.

حدود ۱۰۰ کارگر کارخانه «نختاب فیروزان» واقع در جاده تبریز- تهران، شش ماه دستمزد معوقه دارند. از سال ۹۴ تاکنون، دستمزد ماه‌های فروردین و اردیبهشت کارگران به علت «کمبود نقدینگی» پرداخته نشده است. مدیرعامل کارخانه پرداخت دستمزد عقب‌افتاده کارگران را به کمک دولت و دریافت تسهیلات بانکی موکول کرده است.

محسن نیکخواه، مدیرعامل کارخانه نختاب فیروزان به خبرگزاری کار ایران(ایلنا) گفته است که این کارخانه هیچ مشکلی در زمینه تولید و فروش محصولات ندارد.

با این حال، از سال ۹۴ تا کنون در دو ماه اول هر سال (فروردین و اردیبهشت) به بهانه کمبود منابع مالی به کارگران دستمزد پرداخت نمی‌شود.

به گفته نیکخواه تنها مشکل شرکت کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است و علت تعویق پرداخت دستمزد کارگران عدم دریافت تسهیلات بانکی است که از یک سال پیش درخواست شده است.

کارخانه «نختاب فیروزان» تولیدکننده نخ پنبه‌ای و انواع حوله، سال ۱۳۴۸ تاسیس و سال ۷۹ خصوصی شد. سال ۸۱ این کارخانه با بحران مالی مواجه شد و از تولید باز ایستاد.

مدیران وقت کارخانه ده‌ها میلیون اعتباری را که در بهمن آن سال برای راه‌اندازی مجدد کارخانه و پرداخت دستمزد کارگران دریافت کرده بودند، به دبی منتقل کردند و تنها بخش ناچیزی از مطالبات کارگران را پرداخت کردند.

سال ۸۲ کارگران کارخانه که تعدادشان از ۴۰۰ به ۱۷۰ تن رسیده بود، در حالی که یک سال دستمزد دریافت نکرده بودند، پس از اعتصاب طولانی و بی‌توجهی مسوولان به خواست‌هایشان، بارها در خیابان‌های شهر تظاهرات کردند.

تعدادی از کارگران که توان پرداخت کرایه خانه‌های خود را نداشتند، خانه‌هایشان را ترک و به همراه خانواده‌هایشان به کارخانه نقل مکان کردند.

سال ۹۲ مجددا دستمزدهای معوقه و عدم پرداخت ملحقات مزدی کارگران را به واکنش واداشت.

نیکخواه مدیرعامل کارخانه نختاب فیروزان، پرداخت شش ماه دستمزد عقب‌افتاده کارگران را به حمایت دولت و دریافت تسهیلات بانکی منوط کرده است.

اخبار کارگری زمانه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.