ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب کارگران گروه ملی فولاد ایران ادامه دارد

کارگران گروه ملی فولاد ایران چهار ماه است حقوق نگرفته‌اند و دفترچه بیمه آن‌ها تمدید نمی‌شود. آن‌ها خواستار راه افتادن خط تولید کارخانه هستند.

کارگران «گروه ملی فولاد ایران»، روز سه شنبه ۱۰ مرداد در ادامه اعتصاب خود مقابل دفتر مدیریت این شرکت تجمع کردند.

کارگران ۴ ماه است حقوق نگرفته‌اند و  دفترچه بیمه آن‌ها تمدید نمی‌شود. آن‌ها همچنین خواستار راه افتادن خط تولید کارخانه هستند. قائم‌مقام شرکت در جمع کارگران حاضر شده و باز از کارگران خواسته است صبر کنند.

سه‌شنبه ۱۰ مرداد- قائم مقام گروه ملی صنعتی فولاد ایران در میان تجمع کنندگان

اعتصاب در گروه ملی فولاد ایران واقع در اهواز که حدود چهار هزار کارگر دارد، روز ۲۹ تیر در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد و مطالبات مزدی معوقه دو ساله و همچنین با درخواست از سر گرفتن تولید شروع شد.

کارفرما چند روز پس از آغاز اعتصاب قول داد طی ۱۰ روز به خواست‌های کارگران پاسخ بگوید اما به این وعده عمل نکرد.

محمود حسینی، قائم مقام این شرکت، امروز در جمع کارگران باز آن‌ها را دعوت به صبر کرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) به نقل از حسینی نوشت عدم پرداخت مطالبات کارگران ناشی از بلوکه شدن موجودی شرکت از سوی دادستانی است.

حسینی حل مشکلات را به پس از برگزاری مجمع عمومی موکول کرد و گفت: «آماده کار هستیم ولی باید منتظر تشکیل مجمع عمومی باشیم.»

کارگران معتقدند مدیریت شرکت می‌خواهد به این ترتیب زمان بخرد.

مجمع عمومی قرار است دو هفته دیگر برگزار شود. وعده‌های قبلی مدیریت نیز عملی نشده و کارگران اعتمادی به وعده‌ها ندارند.

شرکت گروه ملی فولاد ایران در پی خصوصی سازی و پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی که نام این شرکت با آن گره خورده، در اختیار دادستانی قرار گرفت و سپس به بانک ملی واگذار شد.

گفته می شود هر یک از کارگران این شرکت به طور متوسط پنج میلیون تومان مطالبه معوقه دارد، دفترچه بیمه درمانی کارگران به دلیل بدهکاری شرکت به سازمان تامین اجتماعی تمدید نمی‌شود. خط تولید کارخانه نیز از کار ایستاده است.

در روزهای آغاز اعتصاب کارگران ایرنا به نقل از حمید محمودی، مدیرعامل کارخانه نوشت حقوق‌ کارگران در سال جاری پرداخت شده و تولید هم در جریان است.
کارگران اعتصابی این خبر را کذب محض خواندند و تاکید کردند حقوق آنان از فروردین سال جاری پرداخت نشده و تولید کارخانه نیز متوقف شده است.

با ادامه اعتصاب در گروه ملی فولاد ایران، ابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه اهواز، روز جمعه ششم مرداد به مسئولان هشدار داد در صورت عدم رسیدگی به خواسته های کارگران اعتصابی، اوضاع از کنترل خارج می‌شود.

حسن‌زاده خواستار دخالت قوه قضائیه شد: «برای اینکه این مشکل به بحران تبدیل نشود مسئولان قوه‌ قضاییه برای برطرف کردن آن اقدام کنند.»

یکی از کارگران اعتصابی‌ درباره تاثیر عدم دریافت دستمزد بر زندگی خود و خانواده‌اش به خبرنگاران گفته است: «از مدرسه فرزندم پیام فرستاده‌اند که شهریه‌ها باید هر چه زودتر پرداخت شود تا فرزندم را بتوانم در مدسه ثبت نام کنم. پول قبض‌های آب و برق خانه چند ماه است پرداخت نشده، شاید کسی باورش نشود حتی طی چند شب گذشته شام برای خوردن نداشتیم و جلو خانواده سرافکنده شدیم.»

اخبار کارگری زمانه را بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.