ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارخانه روغن‌نباتی جهان تعطیل و کارگرانش بیکار شدند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رنجان از توافقی خبر داده که برای پرداخت بدهی روغن نباتی جهان به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته. قرار است کارگران بیکار مقرری بیکاری دریافت کنند.

کارخانه «روغن نباتی جهان» واقع در زنجان تعطیل و ۱۲۵ کارگر آن بیکار شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رنجان از توافقی خبر داده که برای پرداخت بدهی روغن نباتی جهان به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته و گویا قرار است کارگران بیکار شده کارخانه، مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

عکس از آرشیو - یکی از اجتماعات اعتراضی کارگران روغن نباتی جهان

علی کلانتری دلایل توقف تولید در کارخانه را چنین بیان کرده است: «با افزایش بدهی‌های مالی این واحد تولیدی به تامین اجتماعی، مقرری بیمه بیکاری کارگران تعدیل شده برقرار نشده و صدور حکم توقیف اموال کارخانه نیز در نتیجه پیگیری و شکایت کارگران تعدیل شده بوده است.»

تولید در کارخانه روغن نباتی جهان روز ۱۸ تیر ماه متوقف شد و کارگران آن بلاتکلیف شدند.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به نقل از  یکی از کارگران نوشته است در آذر سال ۹۵، صد تن از کارگران با سابقه کارخانه اخراج شده‌اند. آن‌ها برای دریافت مطالبات خود به مراجع قضایی شکایت کرده‌اند. دادگاه حکم پرداخت مطالبات کارگران را داده است. در پی امتناع کارفرما، واحد اجرای احکام دادگستری حکم توقیف اموال کارخانه را صادر کرده است.

توقف تولید موقتی اعلام شد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان روز چهارشنبه چهارم مرداد از برگزاری جلسه‌ای در استانداری برای رسیدگی به وضعیت این کارخانه خبر داد.

کارخانه روغن‌نباتی جهان سال ۶۴ مصادره شد و در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت. این کارخانه که ۶۰۰ کارگر داشت سال ۱۳۹۲ به هلدینگ «کف و داروگر» واگذار شد.

در سال‌های اخیر تعداد کارگران کاهش یافت و عدم پرداخت دستمزد و ملحقات آن، تهدید کارگران از سوی کارفرما، کاهش میزان تولید و عقد قراردادهای یک ماهه، بارها به اعتراض و اعتصاب کارگران منجر شده است.

سال ۹۴ کارخانه تعطیل شد و پس از مدتی فعالیت را با تعداد کمتری کارگر از سر گرفت.

به گفته کلانتری کارخانه قرار است بدهی خود به تامین اجتماعی را بپردازد. پس از پرداخت  نخستین قسط از بدهی، هفته آینده مقرری بیمه بیکاری کارگران بیکار شده برقرار می‌شود.

اخبار کارگری:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • قیصر

    روز به روز بر تعداد بیکارانی که هر یک نان آور خانواده ای بوده اند اضافه میشود و به این ترتیب با بیکارشدن هر کارکر یک خانواده چند نفره بدون درآمد میشود و سفره ها و شکم ها خالی و کرسنه میمانند.